56 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb 2 soorten soep in de vriezer liggen, 3 soorten pasta sauzen (pasta koken we dan vers), mijn moeder maakt bami voor ons, ik heb belegde broodjes gemaakt en van de week maak ik nog burrito’s. Tip van flip, doe alles in ziplock zakjes, dat neemt minder ruimte in beslag. Voor dingen zoals ovenschotels heb je bij de action van die aluminium schalen, ideaal

5 maanden geleden

Hoi! Wat voor zakjes of bakjes gebruiken jullie om het eten in te vriezen? Ik zag op Pinterest ovengerechten die in aluminium bakjes werden gedaan zodat je die ook zo in de oven kan zetten om weer op te warmen. Maar iemand een idee hoe je die afsluit of waar die te kopen? Ik ben van plan om het vriezerproof kookboek van chicks love food te gebruiken voor recepten. Of nog wat van Pinterest.

5 maanden geleden

Reactie op Tiets04

Hoi! Wat voor zakjes of bakjes gebruiken jullie om het eten in te vriezen? ...
Tot nu toe de 3 liter vriezer zakken van AH gebruikt, met een zipsluiting. Kan je mooi plat maken en neemt hierdoor weinig ruimte in beslag. En ontdooit ook sneller doordat het dun 'uitgesmeerd' is

5 maanden geleden

Ik heb dit kookboek. Ik wil in ieder geval hier een aantal soepen en pastasauzen uit maken. Ik zal wat recepten delen:

5 maanden geleden

Zoete aardappel- wortel soep

5 maanden geleden

Broccolisoep

5 maanden geleden

Tomatensoep

5 maanden geleden

Linzen pasta

5 maanden geleden

Avocado spinazie pasta

5 maanden geleden

Wij hebben in de vriezer: - bolognese saus (alleen pasta nog koken) - nasi (alleen nog kip bakken) - rode curry (alleen biefstuk bakken en rijst koken) - kippensoep 2L

5 maanden geleden

Reactie op Tiets04

Hoi! Wat voor zakjes of bakjes gebruiken jullie om het eten in te vriezen? ...
Die aluminium bakjes kan je bij de action krijgen. Ik heb ze ook in huis en ga ze afsluiten met aluminiumfolie of huishoudfolie

5 maanden geleden

Ik wou dat ik hier de ruimte voor had 🥲 mijn zielige vriesvakje past niet veel in helaas

5 maanden geleden

Tot nu toe heb ik alleen nog maar de plannen 😅. Wel mn beste vriendin die stamppot prei voor me zal maken en nasi voor de vriezer. Heerlijk. Zelf wil ik nog van die Knorr? Jachtsaus zakjes, die wil ik preppen met pasta penne erdoor. Die zijn echt lekker en gewoon per portie in vriezen. Ook pastasaus wil ik klaar maken en invriezen en dan later pasta bijkoken.. Extra vriezertje in de schuur. In mijn vriezer ligt al standaard een kilo kipdij in blokjes in porties, rauw van de mart. Half om half gehakt rauw in porties. En van de appie dingen met weggooikorting, hamburgers, kapsalon kip, worstjes. Ik struin elke zaterdag eind middag de schappen af, omdat hier de winkels op zondag dicht zijn.

5 maanden geleden

Ik ga paar sauzen en soepen voorbereiden. Verder vragen wij kraambezoek eten mee te nemen ipv cadeautjes! Weet dat niet iedereen dat zou willen doen, maar mn ouders, aantal goede vriendinnen, schoonbroer zeker wel! De kraamvisite waarvan ik weet dat die het moeilijk zouden vinden komen toch pas later🤪

5 maanden geleden

Tot nu toe is het vooral een plan. Nog druk met andere voorbereidingen en werk dus ben van plan dit in m'n verlof te doen. Ook wat makkelijke recepten uitschrijven voor salades voor als het heel warm is. Naast wat pasta, rijstgerechten en bijvoorbeeld fritata, dacht ik ook aan bananenbrood en ontbijtmuffins ed, zodat we ook makkelijke en voedzame ontbijtvariatie hebben ipv alleen maar broodjes hagelslag of beschuit met muizen😬

5 maanden geleden

Ik heb nu in de vriezer liggen: - 3 zakken bolognese saus - 2 zakken vega rendang - 2 zakken groententajin - 2 zakken aspergesoep - 2 zakken courget soep - 6 ontbijtmuffins met banaan en appel - 6 eggmuffins met spek, kaas en groenten Ik hou zelf onwijs van gerechten met room (pasta met roomsaus, kip kerrie met room etc.) maar ik ben huiverig om gerechten met room in te vriezen omdat ik overal lees dat dat vaak niet goed gaat en de gerechten dan kunnen gaan schiften. Hebben jullie hier ervaring mee?

5 maanden geleden

Je kan tegenwoordig ook verse diepvriesmaaltijden bestellen. Dat wordt dan vers bereid (gezond en zonder toevoegingen) en komt dat in pakketjes ingevroren bij je binnen. Wij gaan dat denk ik voor 2 maanden doen…voor de luie mensen onder ons.

5 maanden geleden

Ik volg Lynnvandevorst op insta, zij heeft daar veel heerlijke en makkelijke recepten gedeeld. (Heeft ook een kookboek). Haar kokosdhal met halloumi is heerlijk en zo voedzaam en verwarmend! Ook een post over gerechten die zij voor een vriendin in kraamtijd heeft gemaakt. Die wil ik ook voor mijzelf gaan maken! (als ik de energie vindt hehe..)

5 maanden geleden

Ik heb hier nu 3x2 porties van in de vriezer liggen: https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/ Heel lekker!

5 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik wil wel wat maaltijden invriezen maar dan ben je dus soms twee keer per ...
Ik kook direct heel veel haha, dus gelijk flinke porties