36 Reacties

2 maanden geleden

Geen tips, maar wel heel herkenbaar. Ik volg mijn zoon volledig waardoor ik soms na 2 uur voed en soms pas na 4 uur (baby is 4 weken). Bedtijden wisselen ook met de dag en dit alles maakt de deur uit gaan lastig. Wat meer ritme zou ik ook fijn vinden dus ik lees mee!

2 maanden geleden

Reactie op melis-19

Geen tips, maar wel heel herkenbaar. Ik volg mijn zoon volledig waardoor ik ...
Ja, precies. De deur uit gaan is bij ons ook lastig. Ik doe het wel, maar alleen als en wanneer het uitkomt. Afspraken zijn hierdoor heel lastig 🙈

2 maanden geleden

Oja en mijn zoontje is 6 weken

2 maanden geleden

Geen tips, want ik voed ook op verzoek en ik heb ook totaal geen ritme 🙈 En mijn zoontje is 11 weken! Meestal komt hij overdag tussen 2-4 uur en ‘s nachts tussen 3-4 uur, maar hij ontregelt dit ook erg graag 😆

2 maanden geleden

Reactie op sunshine2121212121

Geen tips, want ik voed ook op verzoek en ik heb ook totaal geen ritme 🙈 E ...
Oei… Haha ik krijg een beetje het idee dat je met voeden op verzoek überhaupt moeilijk in een ritme kan krijgen. Ik zou echter niet weten hoe ik dan eventueel wel volgens een schema zou moeten gaan voeden want als hij honger heeft dan kan ik het voedingsmoment echt niet rekken. Misschien is dit met flesvoeding makkelijker? Ik heb geen idee…

2 maanden geleden

Hier is vanzelf een ritme ontstaan, misschien ook wel door hoe we het aanpakken. Wij staan wel elke dag rond dezelfde tijd op en brengen hem voor bijna alle slaapjes naar boven in z'n eigen kamer. In de avond leggen we hem altijd rond dezelfde tijd op bed. Als hij dan daarna toch nog voeding wil, dan voeden we in de slaapkamer en doen we ook niet spelen. Hierdoor komt hij overdag om de 2 uur tussen 7 en 7. S avonds om 10 of 11 uur doen we nog een droom voeding (daarvoor maken we hem wakker) en dan komt hijzelf nog rond 3 a 4 uur voor een voeding

2 maanden geleden

Reactie op lyla105

Hier is vanzelf een ritme ontstaan, misschien ook wel door hoe we het aanpa ...
Hij is nu 8 5 weken oud en dit ritme is geleidelijk ontstaan

2 maanden geleden

Reactie op lyla105

Hier is vanzelf een ritme ontstaan, misschien ook wel door hoe we het aanpa ...
Wauw, wat fijn zeg. En hij laat het gewoon toe dat je hem overdag in z’n bedje legt? Ik ben nu ook aan het proberen om hem overdag in z’n co-sleeper te leggen maar hij wordt echt direct wakker zodra ik hem wegleg of anders na een minuut of 10 ofzo al. Als ik hem dan wil sussen en opnieuw proberen dan ben ik daar zo een hele dag mee bezig en kom ik nergens anders aan toe. Daarom geef ik het vaak op en hou ik hem toch maar bij me… Hebben jullie dit probleem niet?

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Oei… Haha ik krijg een beetje het idee dat je met voeden op verzoek überhau ...
Uit ervaring komt er vaak tussen de 2 en 3 maanden vanzelf wel wat ritme in. Ik vind deze fase juist wel lekker. Baby slaapt wanneer die moe is (op schoot, in de auto, in de draagzak, in de box) en drinkt wanneer die honger heeft. En wij doen tussendoor waar we zin in hebben. Enige is dat ik soms een paar uur met een baby op schoot op de bank zit (‘s avonds vaak ook), maar kan me daar wel aan overgeven.

2 maanden geleden

Reactie op ROSAXX

Uit ervaring komt er vaak tussen de 2 en 3 maanden vanzelf wel wat ritme in ...
Ja ik geniet er ook volop van hoor! Ik vind het ook heerlijk, zo lang ik niks te doen heb en ik lekker de hele dag in m’n pyama met de baby op de bank kan liggen bij wijze van spreken (zoals de meeste dagen 🤭) Maar als ik een afspraak heb of ik moet echt even de deur uit ergens voor dan vind ik het wel heel lastig of niet te doen zelfs. Ik zie niet zo goed hoe ik weer het normale leven een beetje op moet pakken zeg maar. Maar misschien komt dat inderdaad vanzelf wel!

2 maanden geleden

De draagzak en wandelwagen zijn hier een uitkomst. We hebben nog een kindje van bijna 2 rondlopen dus we hebben wel zijn regelmaat in de dag. Sinds een paar dagen doe ik de dutjes die we thuis zijn boven in de cosleeper, ik baker haar in met een love to dream zakje, echt een aanrader! De dutjes die we onderweg doen dus in de draagzak of wagen. Maar dan duren die ook vaan maar max 45 minuten. Baby is nu 7 weken, bij mijn eerste kwam er vanzelf ritme in toen ie naar de opvang ging met 4.5 maand, dat zal nu ook wel weer gebeuren :)

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Wauw, wat fijn zeg. En hij laat het gewoon toe dat je hem overdag in z’n be ...
Hij huilt standaard als hij naar bed gaat, want hij vind het niet leuk maar moet aan de moeheid toegeven. We bieden de speen aan die hij meestal na een minuut huilen pas pakt. En zet ook vaak muziek of White noise aan. Na 10 a 15 minuten slaapt hij normaal altijd wel of ligt in elk geval rustig in bed. Tussendoor is hij meestal een uur en kwartier wakker en breng hem naar bed zodra hij moeheidssignalen vertoont

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Oei… Haha ik krijg een beetje het idee dat je met voeden op verzoek überhau ...
Misschien is een ritme creëren makkelijker met flesvoeding, ik weet het niet. Maar goed, ik denk dat als je moet (bijv. omdat je nog een kindje hebt of omdat je weer gaat werken) er vanzelf wel een ritme ontstaat. En inderdaad, ik vertrouw erop dat er ook meer ritme in komt naarmate m’n zoontje ouder wordt. We gaan het meemaken 😄

2 maanden geleden

Geen ritme, maar wel veel andere activiteiten door kleuter. Hij gaat gewoon mee en slaapt voornamelijk tijdens deze activiteiten. Eenmaal over de drempel thuis, wil hij weer drinken. Gaat goed zo. Nu 9 weken

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ja ik geniet er ook volop van hoor! Ik vind het ook heerlijk, zo lang ik ni ...
Wat houdt je tegen? Dat de baby niet slaapt of ben je bang dat ie wil drinken onderweg? Als mijn baby onderweg wil drinken, dan maken we daar tijd voor. Is dat bijvoorbeeld in de stad, dan ga ik even ergens koffie drinken. Zolang je ergens even kan zitten moet dat lukken. Als je dit lastig vindt kan dit wel een drempel zijn waar je overheen moet. Mijn tip zou dan zijn: gewoon doen en kijken hoe het gaat.

2 maanden geleden

Reactie op lyla105

Hij huilt standaard als hij naar bed gaat, want hij vind het niet leuk maar ...
Hmm oke, misschien moet ik even doorzetten en blijven proberen. Hij zit nu midden in z’n krampjes piek dus dat helpt ook niet mee natuurlijk…

2 maanden geleden

Reactie op sunshine2121212121

Misschien is een ritme creëren makkelijker met flesvoeding, ik weet het nie ...
Ja alleen dat is bij mij niet aan de orde want het is mijn eerste kindje en ik blijf thuis bij hem. Dus ik weet niet hoe vanzelf het dan zal gaan. Qua voeding denk ik dat hij wel vanzelf langer er tussen zal gaan laten maar ritme met naar bed gaan zal wel vanuit mij moeten komen lijkt me. Ik zal eens beginnen door zelf op dezelfde tijden te gaan slapen en opstaan 😁

2 maanden geleden

Reactie op ROSAXX

Wat houdt je tegen? Dat de baby niet slaapt of ben je bang dat ie wil drink ...
Nee dat niet. Ik vind het niet spannend om met hem naar buiten te gaan, ik ga regelmatig met hem de deur uit en ik voed hem inderdaad gewoon overal en nergens want ik heb altijd zo’n doek bij me. In de kinderwagen slaapt hij goed dus dat is geen probleem. Het lastige is juist de voorbereiding. De deur uit gaan dat me alleen lukt als ik verder niks te doen heb op de dag en me dus helemaal niet aan een planning hoef te houden maar stel ik krijg bijvoorbeeld om 15:00 visite en ik wil voor die tijd nog even met de baby de stad in of boodschappen doen of wat dan ook dat lukt me dus letterlijk nooit omdat het gewoon niet lukt om op tijd klaar te zijn, hoe vroeg ik ook op sta. Baby is vaak veel wakker ‘s ochtends of slaapt alleen op mij en laat zich dan niet wegleggen. Ik kom dan amper toe aan zelf ontbijten, douchen en klaarmaken dus ik moet echt wachten tot hij goed in slaap valt en hij het accepteert dat ik hem wegleg voor ik ergens aan toe kom. En omdat dat dagelijks verschilt weet ik dus nooit waar ik aan toe ben en hoe laat het lukt om een keer buiten te zijn 🥲

2 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Geen ritme, maar wel veel andere activiteiten door kleuter. Hij gaat gewoon ...
Ja de baby meenemen is hier ook geen probleem. Die van mij slaapt inderdaad ook lekker in de wagen. Alleen het lastige vind ik dat het bijna niet te plannen is hoe laat we de deur uit kunnen juist omdat zijn slaapjes en voedingen altijd zo verschillend zijn. Ik kan bijv wel tegen iemand zeggen ik ben om 13;00 bij je maar het loopt letterlijk altijd anders. En dat vind ik wat lastig

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ja alleen dat is bij mij niet aan de orde want het is mijn eerste kindje en ...
Het is ook mijn eerste kindje, hoor. En soms word ik nerveus van alles wat ik lees/hoor en soms denk ik: ach, komt allemaal wel goed. Ik heb zelf nooit echt een heel precies ritme gehad, dus ik kan ook niet van mezelf verwachten dat ik dat nu ineens wel ga hebben. Maar met meer kinderen of met je werk moet je wel, dus dan komt het vanzelf, denk ik dan. Maar het gaat jou dus niet zozeer om een ritme maar om het buiten de deur gaan? Tja, ik doe nog geen wilde dingen, maar ik ga wel de deur uit. En bij m’n moeder, m’n zus en schoonouders heb ik al borstvoeding gegeven (de ene keer op de bank, de andere keer in een slaapkamer). Een terras is wel heel wat anders, natuurlijk, en dat zou ik niet zo snel doen, denk ik. Maar als m’n zoontje net een voeding heeft gehad, maak ik wel een wandeling of ga boodschappen doen of een ijsje halen.