34 Reacties

3 maanden geleden

Geen structuur hier en 2 weken is ook wel erg vroeg om structuur te hebben. Wij kijken naar haar ritme, en passen ons daar op aan. Maar doe je hem dagelijks in bad? Hier ook 2 weken en gaat 2x p.w. in bad. Het is best intensief, en het huidje droog er van uit.

3 maanden geleden

Zeker niet elke dag in bad 😅 2 x pw ook indd! Maar wel elke dag even een lappie over zn snoet en lijfje! Jullie op de overige dagen niet wassen & insmeren?

3 maanden geleden

Zou maar 1-2 keer per week een bad doen. En dan is er vast wel een keer in de week dat hij wakker wordt (ruim) voordat het etenstijd is. Dan zou ik het badje doen! Of eventueel halverwege het flesje?

3 maanden geleden

Reactie op kich

Zou maar 1-2 keer per week een bad doen. En dan is er vast wel een keer in ...
Jaa zit ook te denken het douchen maar eens te proberen, stuk minder intensief voor hem :-). Was jij de kleine de overige dagen niet dan?

3 maanden geleden

Jaa zit ook te denken het douchen maar eens te proberen, stuk minder intens ...
Nee. Als het nodig is met een washandje even. Mijn oudste heeft eczeem en de dermatoloog zegt altijd dat badderen echt niet goed is voor de jonge babyhuid. In principe maak je de billen enzo al schoon met verschonen. De rest is echt niet nodig om elke dag te doen

3 maanden geleden

Wanneer ze in bad gaat dan begin ik een uurtje voor de volgende voeding rustig met alles verzamelen. Dus badje klaar zetten, doeken pakken en klaar leggen, badje vullen en dan rustig lekker badderen en dan zitten we redelijk dicht tegen de voeding aan dat ze klaar is met badje, dan is ze nog lekker rustig maar wel wakker om dan te eten en dan te bed.

3 maanden geleden

Hier gaat Yinthe zeker niet iedere dag in bad 🤪 dat is echt killing voor haar huid haha. 2 a 3x per week gaat ze hier in bad en wij doen dat zo dicht mogelijk richting de voeding dus n uur voor de voeding of een douche een half uur daarvoor. Dan is ze wakker alvast voor de voeding en dan is t voor haar ook fijn om daarna na een zware inspanning weer lekker te gaan slapen met een lekker vol buikje🥰

3 maanden geleden

Onze fles baby komt meestal tussen 8-9 voor de ochtend voeding, vlak daarvoor was en verschoon ik haar en doe ik haar de outfit van die dag aan, daarna de fles en dan gaat ze weer op bed of bij mijn man liggen en ga ik zelf douchen en omkleden. Badje is bij ons nog een beetje "hoe de wind waait" omdat ze toch maar 2x in de week hoeft. Meestal zijn we dan rond 10 beneden voor ontbijt, nu de kraamzorg weg is genieten we lekker van de vrije tijd haha😅

3 maanden geleden

Onze fles baby komt meestal tussen 8-9 voor de ochtend voeding, vlak daarvoor was en verschoon ik haar en doe ik haar de outfit van die dag aan, daarna de fles en dan gaat ze weer op bed of bij mijn man liggen en ga ik zelf douchen en omkleden. Badje is bij ons nog een beetje "hoe de wind waait" omdat ze toch maar 2x in de week hoeft. Meestal zijn we dan rond 10 beneden voor ontbijt, nu de kraamzorg weg is genieten we lekker van de vrije tijd haha😅

3 maanden geleden

Hier sinds gisteren op een vast schema overgegaan. Dinsdag is hij 2 weken oud. Ons schema ziet er zo uit. Voeding: 7.30/10.30/13.30/16.30/19.30/22.30 en in de nacht op verzoek. Meestal rond 10 uur gaan we hem wassen of in bad. Wel elke dag kontje en gezicht wassen voor de hygiëne. Mocht hij mee gaan onder de douche dan doen we dat in de avond. Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust. 😊

3 maanden geleden

Hier wel een schema nu sinds een week. Hij is nu 3 weken, 4 dagen. Hij krijgt 6 flessen van 120cc(gaan vanavond de avond fles verhogen naar 150cc) Voeding is om 8/12/16/20/00 en 1 voeding in de nacht wanneer hij komt dat beslist hij dan zelf. Badje doen we 1 a 2 keer per week. Meestal half uurtje voor de fles zodat hij na z’n flesje lekker kan slapen

3 maanden geleden

Wij hadden een schema vanuit het ziekenhuis na opname, we zijn op een bepaald moment over gegaan naar voeding op verzoek (bv via fles) en nu is heel het schema naar de klote 😂 Hij is morgen precies 4 weken oud overigens. Mijn man gaat vanaf morgen weer aan het werk, ik hoop dat ik daarmee wat rust in huis kan creëren voor onze kleine man en dus ook een dagritme. Ik lees al jullie schema’s dus ff lekker mee 😍

3 maanden geleden

Ik sluit me aan bij veel reacties hier; bad idd een half uurtje ofzo voor jet flesje doen. Het is idd erg intensief, dus dan kunnen ze na de fles lekker slapen. Daarbij wordt het afgeraden om vlak na een voeding direct in bad te doen, vanwege de intensiteit en evt overgeven 😊

3 maanden geleden

Wij hebben een straks schema qua voeden/verschonen/slapen. Ze is gister pas voor het eerst onder de douche geweest en ze is van 2 juli 🤣. Daarvoor alleen gewassen met een washandje. Ga haar zeker nog niet te vaak onder de douche doen! 😊 Ivm wakkertijden en droge huid.

3 maanden geleden

Reactie op MamFem

Hier wel een schema nu sinds een week. Hij is nu 3 weken, 4 dagen. Hij kr ...
Je wacht dus niet tot hij zich meldt? Maar geeft hem echt de fles op vaste tijden? Maakt hem hiervoor wakker ? En wat nou als hij ‘‘s nachts nog een keer om 6u komt bijvoorbeeld; doe je dan alsof de fles van 8u geven?

3 maanden geleden

Reactie op kich

Nee. Als het nodig is met een washandje even. Mijn oudste heeft eczeem en d ...
Check even of je oudste reageert op gluten of melkproducten. En je kunt Tamara Harbers opzoeken op Instagram. Eczeem kan holistisch aangepakt worden.

3 maanden geleden

Wij voeden op verzoek met de fles en doen hem 2 x per week in bad. Ga vandaag proberen met m te douchen. Lijkt me zoveel makkelijker. Hij is morgen 2 weken oud.

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Wij hadden een schema vanuit het ziekenhuis na opname, we zijn op een bepaa ...
Wij hadden vanuit Zkh ook inderdaad een schema gekregen van elke 3 uur voeden. Enige wat we hebben gewijzigd is dat we het schema een uur eerder hebben gezet

3 maanden geleden

Je wacht dus niet tot hij zich meldt? Maar geeft hem echt de fles op vaste ...
Wij hanteren een speling van 30 minuten vroeger of later. Maar houden daarna wel weer de vaste tijden aan voor de volgende voeding. Mocht hij niet wakker worden maken we hem dus wel echt wakker. Voor de nachten. Komt hij tussen 5.30/6.30 dan geven we tussen 7.30/8.00 een bijvoeding van 60 cc zodat we weer op schema zitten voor de dag. Alles daarvoor wordt gewoon een hele voeding 90 cc. Hopelijk begrijp je het zo een beetje.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Check even of je oudste reageert op gluten of melkproducten. En je kunt Tam ...
Ze is allergisch voor een heleboel. Alle noten, sesam, kiwi, ei, perzik, garnaal…….. niet voor gluten, dat is al een aantal keer onderzocht. Eczeem is redelijk onder controle nu. Maar te vaak badderen of zwemmen en het is er gelijk weer