38 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik wil je absoluut niet overhalen hoor, het is echt een persoonlijke keuze ...
Osteopaat staat inderdaad nog op mijn lijstje! Krampjes zijn zo goed als weg maar techniek is nog een ding inderdaad. Veel valse lucht dus veel boeren tussendoor en hij wil alleen in rugby houding echt goed drinken…
één maand geleden
Reactie op josi89
Piek van krampjes net overleefd en zodra deze man last heeft van z’n buik h ...
Ik had precies hetzelfde qua twijfel! Voor mij voelt dit ergens in het grijze gebied voor kans op ernstige ziekte vs bijwerkingen. Plus dat dit over de darmen gaat, en die juist nu aan het ontwikkelen zijn.
Hier uiteindelijk gekozen voor het volledige RVP behalve de Rota.
één maand geleden
Reactie op rs2024
Hey onze dochter had ook echt last wij mochten van de hap ( die avond effe ...
Hoeveel paracetamol heb je gegeven? Als ik vragen mag ☺️
één maand geleden
Hier 0,0 bijwerkingen 🤷🏻♀️ krampjes had ze toch al en ik heb niet gemerkt dat ze er meer had dan daarvoor. Wij hebben wellicht wel wat meer voordeel van deze vaccinatie gehad. Yinthe was een hele slechte poeper, 1x in de 10/12 dagen waardoor we laxeermiddel hebben moeten geven meerdere keren...
Nu? Na de vaccinatie ineens om de dag 🥳 en ja daar ben ik heel blij mee! We hebben ineens weer een blij meisje ipv een kleintje dat der longen er uit krijst van de buikpijn en t persen wat niet lukt vanaf dag 5.
Helaas zijn er in onze omgeving kleintjes heel ziek geworden van t rota virus waarvan 1 kantje boord t overleefd heeft door hele snelle uitdroging. Ik heb daarom direct besloten ze krijgt m hoe dan ook!
Ik wil niet in de schoenen staan van de vrienden die hun kindje bijna er aan onderdoor hebben zien gaan😭
Dus nee wij hebben juist een redelijke positieve ervaring met dit vaccin!
één maand geleden
Wat een onduidelijk nieuwsbericht weer.... 4% heeft klachten, maar dat lijkt over alle klachten te gaan, dus ook de krampjes voor 1 avond en dergelijke. Ik zou graag weten hoeveel % tot ziekenhuis opname heeft geleid... Of in ieder geval een opsplitsing van klachten en percentages.
Ook echt een nieuws bericht van 4 zinnen, daar heb je toch niks aan, voelt bijna als click bait.
#sorryfrustratie naar de media, snap je post hoor. Zou ook onzeker worden!
één maand geleden
Reactie op mauwi1989
Mag ik vragen wat de osteopaat doet qua drink techniek?
Haar nekje losgemaakt, hoe of wat weet ik niet hoor. Dat is zijn kunstje! Haha
In haar mondje was alles in orde, zuigreflex goed maar door die blokkade kon ze de slik beweging dus niet goed maken. Daardoor was aanhappen met borstvoeding bijvoorbeeld ook een drama.
Ook had ze heel sterk een voorkeurshouding, kreeg haar hoofdje ook echt niet naar links gedraaid. Na 2 behandeling heel duidelijk verschil en na de 3e behandeling helemaal over!
één maand geleden
Hier heeft de kleine (9 weken) hem afgelopen dinsdag gehad. Tot nu toe alleen wat meer krampjes en vooral scheetjes te hebben maar verder nergens last van. Dus bij ons vallen de bijwerkingen tot nu toe heel erg mee.
één maand geleden
Mijn tante belde hier mij ook over letterlijk na dat we zijn geweest vandaag 🤣 ik had ook m'n twijfels er over. Maar zoals ik lees is t maar 4 procent dacht ik. Wat normaal is bij een vaccinatie dat er bijwerkingen zijn. En dan die 4 procent genomen op het aantal baby's in Nederland is eigenlijk een normaal percentage.
één maand geleden
Ik moet zeggen dat ik het een onduidelijk bericht vind wat daardoor twijfel op lijkt te wekken.
Hoe ik het begrijp (en hoe vaccinatie überhaupt werkt naar mijn idee) betekent het eigenlijk het volgende:
Dat er bijwerkingen komen na een vaccinatie is niet raar. Aangezien je juist wilt bereiken dat het lichaam antistoffen maakt, is de kans ook aanwezig dat je een klein beetje ziek wordt. Dit is juist om te voorkomen dat ze van de echte ziekte heeel ziek worden. Dat is nou eenmaal hoe een vaccinatie over het algemeen werkt.
Aangezien rotavirus een virus is dat maag en darm ontstekingen geeft, kunnen ze daar tijdelijk wat misselijk van worden, krampjes en diarree. Hoe ik het begrijp is een enkel kindje zo ziek ervan geworden dat die uitgedroogd was en daardoor in het ziekenhuis kwam. Dus niet veel kindjes kregen daadwerkelijk ontstekingen, en nog minder daarvan werden in het ziekenhuis opgenomen. Er bestaat dus een kleine kans. Maar van de ziekte zelf is de kans veel groter dat ze heel ziek worden.
In dit bericht staat dat onduidelijk beschreven waardoor het lijkt alsof veel kindjes heel ziek worden na de vaccinatie.
Hoe ik het dus begrijp is het niet veel anders als met andere vaccinaties. Daarvan heb je ook de kans dat je ff een paar dagen een niet zo'n fit kindje hebt. En een enkeling zal ook daar misschien slechter op reageren.
één maand geleden
Ik had hier gister toevallig een topic ober geopend. Ons dochtertje had 2 weken geleden haar eerste rota vaccinatie en zij heeft heel erg last van voeding terug geven. Ik weet niet of het door de vaccinatie komt, maar het is wel ineens daarna zeg maar. Ik vroeg mij ook af of er meerdere mama's zijn die dit herkennen?