67 Reacties
5 maanden geleden
Iedereen heeft natuurlijk een andere ervaring laat ik daar duidelijk over zijn hahah..
Ik vond de ruggenprik ene kant fijn en aan de andere kant was het een drama. Het zetten duurde 3 uur in totaal waarvan 2x mis geprikt was. Mijn bloeddruk steeg ook onwijs ervan… uiteindelijk wel gezakt. Ik kreeg er koorts van, waardoor ons kleintje ook koorts had bij de geboorte. + maanden lange hoofdpijn, omdat de vloeistof gelekt was en dit pas na een week gemeld werd. Buiten alle negatieve dingen heb ik wel een vlotte bevalling gehad ( 9 uurtjes ) en was het na het zetten van de ruggenprik echt heel chill.
Maar nogmaals dit is mijn ervaring, er zullen ook vrouwen en baby’s zijn die geen bijwerkingen kregen
5 maanden geleden
Misschien handig om een afspraak te maken met een anesthesist? Die kan je informatie geven..
ik heb aankomende woensdag een gesprek ingepland om het te bespreken, is via mijn gynaecoloog aangevraagd..
zelf heb ik geen slechte ervaringen gehoord maar dat is gewoon van mensen om mij heen ☺️
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Dus de ansgst is niet echt nodig.. en moet het zelf aanzien of ik het wil
V ...
Jaaa de een krijgt wel bijwerkingen ( wat ze overigens goed in de gaten houden ) en de ander niet…. Ze grijpen echt wel in als je bloeddruk laag of hoog wordt, of koorts ect…. Tis gewoon belangrijk om heel stil te zitten met het zetten..
5 maanden geleden
Reactie op Wendy0501
Misschien handig om een afspraak te maken met een anesthesist? Die kan je i ...
Ja ik ken niemand om mij heen zag toevallig iets voorbij komen die een ruggenprik kreeg en complicaties kreeg en hartstilstand maar alles is goed met haar en de baby en ja mijn hormonen werken van alle kanten en wilde even van jullie hier horen hoe jullie het ervaren🙈
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Dus dat andere wat ik benoemde komt heel/nauwelijks voor?
Ja dat weet ik niet, maar spreek puur uit eigen ervaring. Ze hebben ook andere medicatie misschien dat je daarvoor kiezen kan? Ivm je angsten
5 maanden geleden
Ik ben verpleegkundige en heb heeeel veel ruggenprikken gezien. Ik heb nog nooit een bijwerking gezien die echt heftig of niet op te lossen was. Wel lage bloeddrukken e.d., maar geen gekke dingen en ze houden je goed in de gaten.
Pomp is zo uitgezet. Ik zou me er niet druk om maken!
5 maanden geleden
Reactie op Otto95
Ik ben verpleegkundige en heb heeeel veel ruggenprikken gezien. Ik heb nog ...
Fijn dat je reageeert dit stelt mij gerust!
Dus die vrouw die haar verhaal vertelde en complicaties kreeg en een hartstilstand komt weinig voor?
Want ze vertellen jiet alles in een video alleen wat ze meemaken maar niet hoe en wat
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Fijn dat je reageeert dit stelt mij gerust!
Dus die vrouw die haar verhaal ...
Denk maar zo, als dit veel voor zou komen zou de ruggenprik echt niet de nummer 1 pijnstilling zijn die door ziekenhuizen ook wordt aangeraden 😀
5 maanden geleden
Hier ging en gaat mijn voorkeur ook niet uit naar een ruggenprik. Maar ik heb er mijn vorige bevalling toch eentje genomen, omdat de bevalling erg lang duurde & dat is helemaal goed gegaan en was voor ons een erg goede keuze. Gaf echt nog even een paar uur ontspanning, waardoor ik weer helder was bij het persen en echt heb genoten van het moment dat mijn zoontje eruit kwam en op mij werd gelegd.
Gelukkig geen last van bijwerking gehad.
Nu kies ik wederom in eerste instantie niet voor een ruggenprik, deels om de mogelijke risico's te vermijden, maar ook omdat ik dan in het geboortehuis mag bevallen en dat lijkt me gewoon veel fijner dan in het ziekenhuis.
Maar dat is dus niet omdat het slecht was bevallen, want het was toen echt de beste keuze voor ons!
5 maanden geleden
Ik zou zelf die prik al te graag willen. Het enigste wat mij tegen houd is dat je kind autisme ervan kan over houden.
5 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Denk maar zo, als dit veel voor zou komen zou de ruggenprik echt niet de nu ...
Dankjewell dan moet die vrouw iets hebben meegemaakt of complicaties waardoor ze het zo heb moeten ervaren
Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben jullie stellen mij gerust met jullie verhalen
5 maanden geleden
Ik heb een ruggenprik gehad en ondanks voor de helft verdoving zou ik t weer vragen als ik denk t nodig te hebben.
T was een VERADEMING!!!!!
Bij mij is ie tijdens t persen ook aan gebleven en we hebben er beiden niks mee geleden. Na 2.5 uur toen ie uitgezet was kon ik al zelfstandig naar de wc (iets met hoge adrenaline die alles heeft weggewerkt haha) maar veel vrouwen kunnen naar een aantal uur alweer lekker rond banjeren en zelfstandig plassen waardoor je dan ook al vrij snel naar huis mag🩷
5 maanden geleden
Reactie op miamia2023
Ik zou zelf die prik al te graag willen. Het enigste wat mij tegen houd is ...
Dit is echt bullshit haha… anders zouden ze dat niet aanbieden. Autisme zit in genen niet in medicatie 🫣
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Omdat ik medisch ben kan ik helaas niets anders kiezen door die gbs
Ahhh nou ja denk maar zo als het echt gevaarlijk was dan boden ze het niet aan😊 bijwerkingen kun je van elke soort medicatie krijgen ook van morfine noem maar op
5 maanden geleden
Bij me eerste wilde ik absoluut geen ruggenprik want ik had ook de enge verhalen opgezocht/gelezen. Toen er letterlijk nog geen 5 seconde tussen me weeen zaten tijdens de weeenstorm heb ik letterlijk gesmeekt om die prik 😂😂 wat een verademing. Heb niks gevoeld tijdens het zetten. Kindje heeft er niks aan overgehouden. Het enige “nadeeel” vond ik dat ik nog best lang last heb gehad op de plek waar die is gezet, maar vooral op dagen dat ik veel liep of me rug overbelaste. Heb nu ook gewoon in me bevalplan staan dat ik zelf om de ruggenprik kan vragen.