24 Reacties

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft er veel baat bij tegen krampjes! Wij voegen om de fles 5 druppels toe. We hebben even naar het juiste aantal moeten zoeken want bij minder bleef de kramp en bij meer ging hij spugen.

2 maanden geleden

Wij gebruiken het nu 3 dagen en heb wel het idee dat het wat doet! Ons zoontje krijgt momenteel enkel live borstvoeding dus door de voeding word m niet, 10 druppels staat gelijk aan 0,4ml dus dit zuig ik uit het flesje met een klein ml spuitje en doe dat zo achter in z’n mond net voor de voeding aan Merk dat dat fijner werkt dan een lepeltje, die gebruiken we ook voor de vitamines maar hij drukte dat zo weer uit z’n mond omdat het puur voor op z’n tong kwam

2 maanden geleden

Mijn zoontje raakte er verstopt van. Bij ons werkt bio kult (probiotica) goed.

2 maanden geleden

Hier ook wel het idee dat het iets doet. Wij doen om de voeding 10 druppels op een lepeltje en dat gaat er goed in!

2 maanden geleden

Wij gebruiken sab simplex in elke fles. Bij de eerste ook gedaan werd toen ook gewoon geadviseerd door de kraamzorg. In het begin altijd op een lepeltje gegeven. Tot we er achter kwamen dat het in de fles meer effect heeft. Het haalt namelijk alle luchtbellen uit de voeding. Nu dus altijd 10 druppels in elke voeding.

2 maanden geleden

Het kan beide. Ik doe het op een lepel, want ze drinkt niet altijd (meestal niet) de fles leeg dus dan krijgt ze niet alles binnen

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft af en toe last van krampjes, niet elke dag. Zou jehet dan ook gebruiken?

2 maanden geleden

Wat vinden jullie beter werken, infacol of deze?

2 maanden geleden

Reactie op Xlis

Het kan beide. Ik doe het op een lepel, want ze drinkt niet altijd (meestal ...
En waar bestel jij de sab simplex?

2 maanden geleden

En waar bestellen jullie je sab Simplex??

2 maanden geleden

Wij gebruiken het ook, eerst deden we 10 druppels maar daar kreeg hij verstopping van. Nu doen we om de fles 5 druppels. De krampjes zijn echt n stuk minder/bijna weg! Hij heeft natuurlijk nog wel gewoon z’n huiluurtje ‘s avonds. Ik heb het besteld op bol, wel aardig prijzig maar wel echt je geld waard als je het mij vraagt 😃

2 maanden geleden

Reactie op xjnnfer

Wij gebruiken het ook, eerst deden we 10 druppels maar daar kreeg hij verst ...
Kun jij misschien met mij de link delen!? Ik kan ze niet vinden bij bol?!

2 maanden geleden

Reactie op xjnnfer

Goed om te horen dat het zulk goed effect heeft bij jullie! Ons zoontje heeft niet extreem veel last van krampjes maar wel dagelijks en vind het zo sneu als hij dan zo aan het gillen is, hopelijk gaat dit hem helpen🥰

2 maanden geleden

Kun jij misschien met mij de link delen!? Ik kan ze niet vinden bij bol?!
Ik keek indd even op bol en zie nu ook dat het niet meer te koop is. Maar als ik het google zie ik deze site. https://baby-benodigdheden.nl/sab-simplex-30ml-237/

2 maanden geleden

En waar bestel jij de sab simplex?
https://www.arzneiprivat.de/product/sab-simplex-suspensie-van-pfizer.40376.html?language_code=nl

2 maanden geleden

Reactie op xjnnfer

Ik keek indd even op bol en zie nu ook dat het niet meer te koop is. Maar a ...
Jaa heb hem daar nu besteld!

2 maanden geleden

Reactie op xjnnfer

Och ik heb hier ook verstopping, ik ga eens proberen met 5 druppels… het is zo zielig ze moest zo hard persen…

2 maanden geleden

Kan je dit ook in combinatie nemen met johannesbroodpitmeel? Heeft iemand hier ervaring mee?

2 maanden geleden

Wij geven sab simplex alleen bij de voeding rond het huiluurtje. Eerst waren we dan nog minimaal een uur aan het rondlopen met een huilende/kreunende baby. Nu niet meer. We geven het op een lepeltje omdat bij ons de flessenspeen ervan verstopt raakte.

2 maanden geleden

Gebruikt iemand dit in combinatie met borstvoeding?