54 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar, precies hierom hebben wij Emma ook nu sinds 2 weken op haar eigen kamertje gelegd! Het bijzondere was dat sinds zij op haar kamertje ligt ook nu de nachtfles overslaat. 🤭
Dus misschien werd zij ook wel wakker van ons..of gaven wij misschien wel te snel de fles bij een geluidje/jammeren. Nu slaapt zij beter door, en wij ook!😀
één maand geleden
Oh en hier dus ook pas vanaf de eerste nachtvoeding, dus rond 3u/4u. Ik denk dat het te maken heeft met krampjes (die worden erger als je baby langer stil ligt, en rond die tijd heeft ie natuurlijk al even geslapen).
Ik pak ‘m nu vaak toch maar uit bed als ie zelf ook wakker wordt van al dat gekreun, en dan slaapt hij weer als een roos zodra hij op mijn buik ligt. Denk dat de tegendruk helpt tegen de kramp.
Ik slaap vervolgens zelf alleen niet meer (of heel weinig), dus als iemand weet of/wanneer dat gekreun over gaat: hoor het graag!!!
één maand geleden
Dit is exact de reden waarom onze baby op haar eigen kamer slaapt vanaf dag 1, ik sta ook continu “aan”. Ik zou daar naartoe gaan werken, en anders zelf ergens anders gaan slapen maar dat zou ik je niet adviseren want dan ga je voorbij aan het hele samen slapen op een kamer. Bij ons is het nooit een probleem geweest om de hele nacht in eigen ledikantje te slapen. Ik heb wel een comfi stoel op haar kamer voor de nachtvoeding en om evt te troosten zodat de andere ouder ongestoord kan blijven slapen, maar ik zeg je heel eerlijk ik hoor de geluidjes soms ook ondanks dat ze op haar eigen kamer ligt 🤪.
één maand geleden
Hier ligt de baby ook al vanaf de derde dag in zijn eigen kamer. Met als enige reden dat ik dus ook van ieder geluidje en kreuntje wakker werd. Zijn kamer is tegenover die van ons en we hebben allebei de deuren open staan. Zodra hij huilt, hoor ik dat wel, maar de kleinere en zachtere geluiden niet meer. Scheelt echt een hoop
één maand geleden
Reactie op karlijns91
Oh en hier dus ook pas vanaf de eerste nachtvoeding, dus rond 3u/4u. Ik den ...
Omg ja precies dit! ook dat ze op m’n buik mega stil weer slaapt maar ik dan dus niet meer. Denk jij er al aan om je kleine op zijn eigen kamertje te leggen of gaat het nog oké zo ?
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Dit is exact de reden waarom onze baby op haar eigen kamer slaapt vanaf dag ...
Ja thanks! Mijn vriend slaapt nu dus de tweede helft van de nacht in de woonkamer met haar om mij te ontlasten. Maar ik zie hem ook graag terug verschijnen in de slaapkamer. Dankje voor het delen ❤️
één maand geleden
Reactie op karlijns91
Heel fijn dit topic, mega herkenbaar. Met als enige verschil dat mijn vrien ...
Ook zo fijn om te lezen dat zoveel gezinnetjes dit herkennen. Maar precies wat je zegt ook.. ik voel me een soort van zwak of slechte moeder als ik het niet trek ermee te dealen snachts. Omdat het toch zes maanden zou “moeten”, anders is het niet veilig. Met deze verhalen kan ik daar wat vanaf stappen en het eens gaan proberen! En je babyfoon.. die gaat alleen af bij huilen en niet bij gebrabbel dan? Hopelijk helpt het en keert de stilte een beetje terug 🙏🏻
één maand geleden
Reactie op pijlsje
Ook zo fijn om te lezen dat zoveel gezinnetjes dit herkennen. Maar precies ...
Waarom zou het moeten? Ik wist geeneens dat het advies was om de eerste 6 maanden je baby op de kamer te hebben.. zelf lag ik als baby ook meteen in mijn eigen kamer en ik heb een fantastische band met mijn moeder. Laat je niks opleggen, jouw nachtrust is ook belangrijk
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Waarom zou het moeten? Ik wist geeneens dat het advies was om de eerste 6 m ...
Er is onderzoek gedaan dat het de kans op wiegendood vermindert. Ik dacht omdat beide lichter slapen als ik het goed herinner. Hier ook veel knorren maar door het advies durf ik hem ook niet eerder om te leggen 🤦♀️
één maand geleden
Reactie op pijlsje
Ja thanks! Mijn vriend slaapt nu dus de tweede helft van de nacht in de woo ...
Mijn vriend heeft de eerste 6 weken met onze eerste dochter in de woonkamer geslapen omdat ik die geluidjes echt niet trok. Nu met een tweede slaap ik emt oordoppen. Als het voor jullie werkt zou ik je baby lekker op de eigen kamer leggen. Ik geloof sowieso in happy mommy happy baby. Als jij overdag geen cent waard bent heeft ke baby daar echt niet meer aan dan die ieniemini kans op wiegendood. Overigens ; ons zoontje slaapt nu in een nestje tussen ons in op onze slaapkamer, wordt ook afgeraden want zou niet veilig zijn. Maar gebruik vooral je gezond verstand, dat komt het echt wel goed!
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Er is onderzoek gedaan dat het de kans op wiegendood vermindert. Ik dacht o ...
Dankje, ik dacht dat het vanwege hechting tussen ouders/baby was.. ik heb de eerste paar weken enorme angst gehad voor wiegendood maar dat komt denk ik voornamelijk omdat wij dankzij fertiliteitstraject jaaaaaaren bezig zijn geweest en nou hebben we er eindelijk 1. Ondertussen zwakt die angst wel af
één maand geleden
Onze zoon hebben we maar 4 weken op onze kamer gehad. We hielden elkaar allemaal wakker. Hij haalt nog steeds onrustig adem, vorm van peuter astma. Dochter is nu 5.5 week en slaapt eigenlijk nu ook al voornamelijk in eigen kamertje.
Ik merk dat ik zelf rustiger slaap en niet bij elk kreuntje en steuntje check of alles wel goed gaat. Voor ons alleen maar win-win.
één maand geleden
Hier slapen we nog steeds apart 😅.ik begin in het logeerbed en bij de 1e nachtvoeding maakt mijn man mij wakker en wisselen we om. De kleine man heeft soms nog wat moeite om slaapcyclussen aan elkaar te plakken dus een co-sleeper is wel fijn om af en toe na 45min een speentje te geven.
één maand geleden
Dat grommen hadden wij ook. Onze baby hield ons daarmee ook wakker. CB zei dat het normaal was. We zijn toch naar osteopaat gegaan. Die vertelde ons dat alles in het maag en darmstelsel niet zo lekker doorliep. Hij heeft met 1 behandeling al dat kreunen en grommen verholpen. Sommige babys huilen en anderen kreunen, zuchten en grommen het weg. Je baby heeft duidelijk last. Ik zou als ik jullie was een afspraak maken. Kan nooit kwaad
één maand geleden
Reactie op karlijns91
Oh en hier dus ook pas vanaf de eerste nachtvoeding, dus rond 3u/4u. Ik den ...
Hier hetzelfde, rond dezelfde tijd. Ben doodmoe 😂