15 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben een spaarrekening geopend voor onze zoon. Hij krijgt van beide oma’s iedere maand geld op die rekening gestort. Hebben we destijds ook bij de oudste gedaan.

2 maanden geleden

Nee. Ik heb van huis uit geleerd om te werken voor je eigen geld! Rijbewijs etc allemaal zelf betaald. En nee mijn ouders hebben het nooit slecht gedaan. Zo leer je met geld omgaan. Autowassen voor je zakgeld etc. Dan kom je je spaarpot naar de bank brengen en op je rekening zetten die idd tot je 18de vast stond

2 maanden geleden

Hai ik heb voor mijn kinderen een groter groei rekening geopend bij de ING. Dit komt inderdaad vrij op hun 18 de maar je kan het geld ook eerder opnemen zonder kosten. Dus mocht je zien dat hij niet met geld om kan gaan dan is dit een ideale oplossing. Voor zijn 18 de haal je het geld eraf en dit kan je overmaken op bv je eigen rekening.

2 maanden geleden

Wij storen al de kinderbijslag op haar eigen rekening. Uitgerekend heeft ze dan rond de 24.000 wanneer ze 18 is :) we krijgen het nu "extra" dus is leuk om mee te sparen! En wanneer we wat extra's krijgen maken we daar een klein beetje van over!

2 maanden geleden

Wat mijn ouders bij mij hebben gedaan, en wat wij ook van plan zijn, is om op onze eigen spaarrekening een 'spaarpot' te openen en hier maandelijks geld te storten, wanneer kind 18 is krijgt hij dit gestort. Dit houden we dan verrassing (mocht hij ook ooit de verkeerde kant op gaan)

2 maanden geleden

Ik werk zelf bij een bank: enige advies wat ik je mee wil geven: rekening op naam van je baby is het geld van je kindje en bij 18 jaar heeft je kind vrije beschikking hierover. Als je het net voor de 18 jaar eraf haalt kan je hiermee problemen krijgen omdat voor de belastingdienst het dan kan lijken alsof je ze probeert te ontwijken. (Beetje afhankelijk van je vermogen). De grootbanken (abn/ing/rabo) hebben ook een optie waarbij je beheerd schenkt dus onder bewind, dan hou jij ook na 18 jr de regie in handen over waar het geld aan uitgegeven wordt, tot een bepaalde leeftijd. Laat je goed informeren en open desnoods meerdere rekeningen óf houdt het in eigen beheer, let alleen dan op met schenken TZT wat je belastingvrij kan en mag. Succes!!

2 maanden geleden

Overigens wat ik heb gedaan: 1 vrije spaarrekening, 1 beheerd spaarrekening, en 1 beleggersrekening. En ook nog een beetje in virtuele valuta, maar goed doe vooral wat je zelf wil en waar je je prettig bij voelt!

2 maanden geleden

Wij zetten elke maand 50€ op een beleggingsrekening voor hem. Naarmate we (hopelijk 🙃) meer gaan verdienen, verhogen we het bedrag. Dit voor studie, studieboeken, rijbewijs etc. Op zijn spaarrekening zetten we het geld dat hij krijgt als cadeau voor verjaardagen etc. Dus op die beleggingsrekening sparen we alvast voor alle grote kosten waarvan we het belangrijk vinden om (aan mee) te betalen.

2 maanden geleden

Wij hebben een spaarpotje gemaakt in onze eigen spaarrekening en dit krijgt ze als ze 18 is geworden

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wij zetten elke maand 50€ op een beleggingsrekening voor hem. Naarmate we ( ...
Wij doen hetzelfde qua beleggingsrekening. Die is voor haar als ze 18 wordt en voor bepaalde kosten om te dekken.

2 maanden geleden

Wij sparen ook €50 per maand voor onze dochter. En opa en oma zetten er ook maandelijks een bedrag op. Mijn ouders hebben dit ook zo gedaan bij mij en mn broertje. Wij zijn beide netjes van dat geld afgebleven na onze 18e en hebben het pas gebruikt toen we een huis kochten. Ik denk dat t meer is, hoe je jouw zoon/dochter hierover later informeert ☺️

2 maanden geleden

Ik denk dat wij het anders gaan doen. Geld want nu op de rekening vast komt te staan is over 18 jaar misschien naar verhouding nog maar 1/3 waard van wat het geweest is. Dan stop ik liever geld in beleggingen/crypto en ga het een paar jaar voor die tijd pas vastzetten.

2 maanden geleden

Bij Maud stort ik ieder jaar een bepaald bedrag op haar rekening dat ga ik ook doen voor Yinthe. Mijn man stort ook een deel van zijn 13e maand op de rekening en dan zal straks de 13e maand door 2 gedeeld worden haha Dus Maud heeft al een hele mooie spaarrekening en daar komt regelmatig ook geld van onze ouders bij. Straks zal Yinthe dat ook hebben zodat ze een goeie buffer hebben. Ook doen we iedere maand een klein bedrag in haar spaarpot. Als ze dan iets wil kopen (denk aan playmobil, lego, spel op de switch straks) dan kan ze dat daarvan kopen en niet altijd krijgen van ons of opa en oma. Om zo ook om te leren gaan met geld. Als ze 4 is (of eerder als ze snapt dat ze ook dingen moet doen voor der spaarpot centjes) hebben we al een mooi bord voor de kleine klusjes om dan extra te verdienen haha Kan ze zelf kiezen aan dag of week taakjes wat ze wil doen en als ze n doel heeft dan kunnen we dat daar ook mooi op tekenen of schrijven zodat t ook visueel wordt waar ze voor aan t sparen is en hoeveel ze moet en wat ze nog moet sparen. Zo heb ik dat vroeger ook geleerd alleen dan met de pennymaat haha

2 maanden geleden

Wij storten de kinderbijslag op hun eigen rekening. Zo komt er op hun 18e een mooi bedrag vrij waar ze ook hun studie van kunnen betalen.

2 maanden geleden

Wij hebben een kinderrekening waar de opa's en oma's wel eens wat op storten en waar we zelf aan het einde van het jaar wat op storten wat er over is. Dit is zakgeld voor als ze 18 zijn. De kinderbijslag sparen we zelf voor studie etc.