34 Reacties
één jaar geleden
Volg vooral je lichaam in wat gaat en niet! Ik was voor mijn eerste zwangerschap ook veel in de sportschool te vinden, maar kreeg al vrij vroeg last van bekkenklachten waardoor ik daar mee moest stoppen. Daarnaast is het vanaf een gegeven moment belangrijk om niet meer je rechte buikspieren te trainen. Op insta kun je @sterkher volgen, zij deelt veel informatie of sporten tijdens zwangerschap en na de bevalling en ze verkoopt ook trainingsprogramma's die daarbij aansluiten. Ik vond dit heel waardevol!
één jaar geleden
Hi, ik kwam toevallig net langs je topic. Ik ben afgelopen zomer bevallen. Ik heb nog 2x in de week gepumpt en vanaf week 17 helemaal gestopt met buikspieren. Vanaf week 12 volgens mij alleen de schuinen . Maar doe vooral wat goed voelt voor je lichaam😃
één jaar geleden
Hi! Ik ben nu zeven weken zwanger en sport ook een aantal keren per week in de sportschool. Zoals ik het heb begrepen kan je gewoon alles blijven doen wat je voor de zwangerschap ook al deed. Alleen na een tijdje niet meer de gewichten verhogen en de rechte buikspieren wordt volgens mij afgeraden. Vooral goed luisteren naar je lichaam wat je wel en niet kan doen
Ik ben alleen wel gestopt met de hiptrust want een stang in mijn buik voelde toch een beetje gek😅.
En ik wil straks na de termijn echo overstappen naar een speciale bootcamp voor zwangeren. Lijkt me wel leuk om met vrouwen die ook zwanger zijn samen te sporten. Misschien is dat ook wel iets voor je 🤗
één jaar geleden
Tip die ik kreeg van sportinstructeur was om geen nieuwe dingen te gaan doen, maar je kan wel doorgaan met de dingen die je al deed 😊 en als je zelf voelt dat het niet fijn is om buikspieren te trainen, dan vooral niet doen
één jaar geleden
Ik denk inderdaad gewoon goed naar je eigen lichaam luisteren, en inderdaad niks nieuws gaan proberen want je bent kwetsbaar voor blessures.
Ik heb een paar uur voor mijn bevalling nog krachttraining gedaan vol bewondering van andere in de sportschool. (ik sport ook meerdere keren in de week al jaren)
Je merkt gedurende zwangerschap wel dat het toch allemaal wat moeilijker gaat en je wat rustiger aan moet doen.
Voordeel is na de bevalling ben je weer snel terug op je oude training.
Succes 😊
één jaar geleden
Vind het ook spannend! Ik volg normaal de xcore en de xco burn. Kent iemand die lessen? Komt wel wat buik en schuine buikspieren ook bij kijken. Durf het eigenlijk niet echt tot 12 weken.. misschien is dat super stom. Is het slim om dan de sport instructiese in te lichten vanwege de oefeningen?
Stond hiervoor 2 a 3 x in de week in sportschool. Nu doe ik alleen nog squashen. Ben nu 7 weken precies.
één jaar geleden
Hier ook fanatiek sporter, afgelopen woensdag jankend een pilatus les uitgelopen omdat de buikspier oefening en alle rek oefeningen zo verkeerde voelden. Maar mijn vorige zwangerschap is geëindigd in een miskraam dus vindt het sowieso wat eng. Besloten de komende weken tot de 1e echo op safe te spelen en het bij de loopband te houden en met laag gewicht mn armen en benen te trainen.
één jaar geleden
Reactie op leontien93
Hi! Ik ben nu zeven weken zwanger en sport ook een aantal keren per week in ...
Dankjewel voor de reactie! Vind het zo fijn om dit soort vragen te delen. Wellicht dat ik ook een groepje in de buurt ga zoeken waar ik samen met andere zwangeren kan sporten!
één jaar geleden
Als je Sterkher volgt en Brianna Battles dan heb je 2 meiden die goede tips geven en veel ervaring hebben op het gebied van sporten en zwangerschap :) bij alle 3 de zwangerschappen crossfit gedaan tot aan de bevalling, maar achteraf wel een stukje begeleiding gemist naast Google.
9 maanden geleden
Reactie op EMB1990
Ha dames! Ik ben ook een groot sportliefhebber. Ik ben nu 17 weken zwanger ...
Misschien klein beginnnen met 1x per week? Ik ben sinds week 14 gaan sporten via Mom in Balance. Vast moment in de week en steeds met dezelfde groep vrouwen. Werkt voor mij als een stok achter de deur! En achteraf altijd blij dat ik gegaan ben, lekker om een uurtje buiten gesport te hebben.
9 maanden geleden
Reactie op EMB1990
Omkleden en (als je thuis sport) matje neerleggen en dan kijken of je wilt gaan sporten of niet. Dan is de eerste stap alleen omkleden en dat valt wel mee, en dan is de stap om wat te bewegen ook niet groot meer
9 maanden geleden
Reactie op targil
Heeft iemand ervaring met de zwangerschapsprogramma van SterkHer?
Ja, ik heb het zwangerschapsprogramma voor alle trimesters. Ik vind hem opzich fijn maar vrij basic.
Week 9 dag 1 bestaat bijvoorbeeld uit:
Squats, Romanian deadlifts, lat pull-down, Chest press, lateral band walks en side planks.
Wel krijg je veel aanwijzingen over hoe je kan werken met je ademhaling. Als je zelf al wat ervaring in de sportschool hebt, kan je denk ik zelf ook een programma opstellen.
9 maanden geleden
Reactie op EMB1990
omkleden! dat helpt bij al.. toch een stukje mentale drempel die je al genomen hebt. Als ik op de bank in gewone kleding zit, voelt het vaak als gedoe dat ik me eerst moet omkleden. Als ik dat al gedaan heb moet ik vaak toch even van mezelf :)
9 maanden geleden
Reactie op EMB1990
Ik kies een moment in de week waarin ik weet dat ik meer energie heb. Dus in het weekend of een wat rustigere dag op werk. Ik vind in de ochtend sporten prettiger omdat je dan tenminste nog opgeladen bent na een goede nacht slapen. Na 19.00 uur vind ik het ook erg moeilijk!
9 maanden geleden
Hi!
Voor de zwangerschap stond ik 4x pw in de sportschool en 2x op het voetbalveld.
Wat voor mij helpt is vast ritme behouden. Momenteel doe ik nog wel de 4x krachttraining alleen wel met kleine aanpassingen zoals geen recht buikspieren, hiptrust etc.
Sportschool wil vaak ook helpen met bv aangepast schema.
Het voetballen doe ik nu voor de gezelligheid en alleen oefeningen zonder contract.
Belangrijkste tip: als je lichaam nee zegt dan daar naar luisteren en het niet doen, dan maar keer overslaan.
(Hoe lastig soms ook is)