550 Reacties
één maand geleden
Hoi!
Wat leuk🥰 zo schattig die ontwikkelingen!
Onze baby is nu 16 weekjes en hij heeft echt het grijpen ontdekt. Alles voor zijn gezicht houden en inspecteren. Verder idd ook het schaterlachen, rollen van rug naar zij en buik naar rug.
Zijn favo hobbies zijn door de kamer vliegen en speelgoed wat geluid maakt. Minder leuk is als een baby worden vastgehouden of hele harde geluiden.
Slapen is hier ook pittig maar dat heeft hij dus al vanaf maand 2 😅.
één maand geleden
Reactie op Otto95
Same. Hier nu 17.5. Drama.
De hele tijd vermaakt willen worden ook 🥴
Haha, ja.. dat herken ik ook wel. Hij kon zich altijd wel aardig vermaken in z’n stoeltje of op de speelmat, maar dat is nu lastiger. Ik moet vooral in zicht blijven voor hem.
Wij doen ook 1 slaapjes per dag bij ons (in de armen of in de draagzak), dan slaapt hij ook wat langer. Zo pakt hij toch iets meer uurtjes overdag.
één maand geleden
Morgen 17 weken, sinds woensdag aan het rollen van rug naar buik, terug nog niet gelukt (wel weken terug), probeert serieus al te tijgeren 😅, grijpen gaat steeds beter, sabbelt op alles
Slapen gaan nog steeds goed, lijkt meer ritme in te komen maar kan soms wel echt vechten tegen de slaap en hoe later op de dag hoe moeilijker. Jammer uurtje zo voor hij de nacht in gaat. Kan nu echt een humeurtje hebben sommige dagen. Maar al met al mogen we niet klagen!!
één maand geleden
Ja hier nu 16 weken en herken veel van wat je zegt!
Ook wat sneller huilen als ze bij iemand anders dan papa of mama op schoot zit.
En ‘s nachts na de eerste nachtvoeding elk uur wakker 🥱
De nieuwe geluidjes zijn wel heel gezellig. Kan niet wachten op het eerste schaterlachje!
één maand geleden
Hier ook midden in sprong 4! Hier is hij ook echt humeurig, veel huilen en continu aandacht willen.
In de nacht vaker wakker en ineens tussen 5 en 6 wakker en onrustig.
Overdag was hij altijd een hele wakkere alerte baby, maar merk nu juist dat hij meer wil slapen, maar geeft zich niet meteen over. Uiteindelijk slaapt hij dan de ene keer een hazenslaapje, de andere keer 1/2 uur.
Inderdaad super leuk die ontwikkelingen! Al vind ik het wel pittig zo alles tegelijk (vaccinaties, slaapregressie, sprong 4 én weer werken🥴🥴)
één maand geleden
Reactie op Linnie2024
Hier ook midden in sprong 4! Hier is hij ook echt humeurig, veel huilen en ...
Het onrustiger slapen aan het begin van de ochtend herken ik ook wel. Vanaf een uur of 04.00 uur begint het vaak wat te rommelen. En ‘s nachts ook brabbelen of lachen.
Er gebeurt nu heel veel in korte tijd inderdaad, is zeker pittig voor die kleintjes (en voor ons ook 😅)
één maand geleden
Overdag korte slaapjes. Af en toe ontroostbaar huilen en vaker snachts. Behalve vannacht toen weer 11 uur achter elkaar geslapen. Dus hopelijk vandaag weer wat beter.
één maand geleden
Reactie op KimselM
Wanneer merkten jullie de eerste tekenen van sprong 4 en hoe lang duurt ie ...
Je merkt vooral dat de relaxte periode opeens verandert. Dat was bij ons bijna klokslag geboorte+15 weken. We zijn nu net over het hoogtepunt heen (2,5 week). Van mijn dochter kon ik mij herinneren dat je denkt dat het nooit meer anders wordt, je bijna gek wordt en dan opeens breekt de zon weer door en is je kindje echt gegroeid
één maand geleden
Mijn zoontje zit middenin de slaapregressie en ik heb hem zojuist opgehaald van de gastouder omdat hij daar al uren niet in slaap viel en ging huilen (schreeuwen) als hij weggelegd werd. Kom ik aan, begint hij te lachen. Hele terugrit: gezellig kletsen. 😂 Super schattig natuurlijk, maar huh?! Is dit eenkennigheid en hoort dit er ook bij?
één maand geleden
Mijn zoontje zit middenin de slaapregressie en ik heb hem zojuist opgehaald ...
Eenkennigheid hoort volgens mij iets meer bij de sprong dan bij de slaapregressie. Hopelijk slaapt hij vanmiddag thuis wel even.
één maand geleden
Heel herkenbaar! Ze heeft ook sinds deze week een spreid broekje aan dus alles komt tegelijk.
Ik heb haar nu naast me in bed (wel veilig met geen kussens en geen dekens) en dan slaapt ze in de nacht gelukkig wel okay. Overdag dramaaa.
Morgen moet ze weer wennen op kdv ik voel me helemaal schuldig omdat ze nu zo is maar hoort er natuurlijk bij en ze zullen het vast vaker hebben gehad
één maand geleden
Reactie op Anien
Same! 20 weken, mast gecorrigeerd 17+3! Heb wel het idee dat we richting he ...
Hoe lang duurt het ongeveer bij jullie?
één maand geleden
Reactie op bellenblaas21
Hoe lang duurt het ongeveer bij jullie?
Ik heb nu het idee dat we qua slaapregressie op z’n piek zitten (hij is nu 18 weken). Vooral het slapen overdag wordt steeds dramatischer 😅 Hij is sowieso koning Hazeslaap, maar de laatste dagen gaat er ook zoveel weerstand aan het slapen vooraf.. pff 😑. De nachten zijn best oké, ik merk wat meer onrust, brabbelen en sommige nachten meer/vaker willen drinken.
Qua sprong bereiken we denk ik redelijk het einde. Ondanks dat dit een hele lange sprong was volgens de Oei ik Groei app, heb ik dat niet zo ervaren. Hij had echt veel goede dagen en soms wat mindere dagen. Ik vind die slaapregressie pittiger, eerlijk gezegd.