551 Reacties
één maand geleden
Reactie op annesv92
Hoeveel weken is je kleine? Bij ons 19 weken ineens misse boel
De slaapregressie valt vaak tussen sprong 4 en 5 in. Begint vaak rond week 16, piekt rond week 19 en neemt daarna weer af. Zo rond week 22 (5,5 maand) moet de slaapregressie redelijk ten einde zijn, maaaaarrrr dan zit je alweer volle bak in sprong 5 die volgens mij ook weer flink wat onrust kan geven op slaapgebied. En dan heb ik het inderdaad nog maar niet over doorkomende tanden 🥴
één maand geleden
Reactie op Madelief28
De slaapregressie valt vaak tussen sprong 4 en 5 in. Begint vaak rond week ...
Owwwww nou lekker dan haha fijn vooruitzicht ook haha 🫨
De sprongen heb ik tot nu toe nog nooit vernomen bij m'n ventje dus ik hoop dat dit slaapregressie is en dat ik sprong 5 straks ook niet merk zo heftig haha.
één maand geleden
Reactie op Baby050724
Hier hetzelfde! Na 4 weken eindelijk 2 goede nachten gehad en daarna begonn ...
Herkenbaar! Ze kan zeker nog wel lachen, maar kan opeens omslaan. Even wennen dat zo kan omslaan. Kan je ze al zien?
één maand geleden
Reactie op annesv92
Hoeveel weken is je kleine? Bij ons 19 weken ineens misse boel
Onze kleine is vandaag 21 weken (ze is wel een week eerder geboren). Ik merkte het vooral aan haar humeur. Maar de tandjes zijn bij ons wel een ‘tandje’ heftiger.
één maand geleden
Reactie op Madelief28
De slaapregressie valt vaak tussen sprong 4 en 5 in. Begint vaak rond week ...
Ja, ik zet mij ook beetje schrap voor sprong 5. Daar hoor ik mijn omgeving wel over. Maar ik moet zeggen, dat ik het nooit zo goed weet met de sprongen. Ik merk wel dat ze vaak slechter slaapt en drinkt als ze verkouden is en dat was de afgelopen weken ook. Nu ook, en dit keer doe ik gezellig mee 🤣 en nu ook tandjes …
één maand geleden
Reactie op Kleine Emmy
Herkenbaar! Ze kan zeker nog wel lachen, maar kan opeens omslaan. Even wenn ...
Ja heel gek! In een seconde van lachen naar huilen.. we kunnen de tandjes nog niet zien maar voel het al wel goed. Kan jij ze al wel zien?
één maand geleden
Reactie op Baby050724
Ja heel gek! In een seconde van lachen naar huilen.. we kunnen de tandjes n ...
Ja, ik zie ze! Ze zijn nog niet supergoed zichtbaar. Dit was van twee dagen terug. Lukt even niet om een nieuwere foto te maken, haha!
één maand geleden
Pfoe, ik weet niet waar we nu inzitten hoor😂 restje na longontsteking, slaapregressie, sprong 4 of tandjes🥴🫣.
-Hij slaapt slecht: elk uur gezien.
-Drinkt slecht; speelt met de flesspeen. Is verder wel vrolijk, komt ook ineens niet meer zelf voor de fles (behalve in de nacht)
-Kwijlt ineens meer
-hij had een kuur voor longontsteking, die is wel weg, alleen nu nog verkouden
- andere omgeving ivm vakantiehuisje in Maastricht?
Maar overdag wel gewoon vrolijk, jengelt alleen als hij moe is en wilt slapen..
Iemand een idee?😂
één maand geleden
Reactie op Kleine Emmy
Ja, ik zie ze! Ze zijn nog niet supergoed zichtbaar. Dit was van twee dagen ...
Oh bij mijn zoontje ziet het er ook zo uit! Dan is het al verder dan ik dacht haha
één maand geleden
Reactie op Kleine Emmy
Ja, ik zie ze! Ze zijn nog niet supergoed zichtbaar. Dit was van twee dagen ...
Hier krijgt ze ook! Gisteren 2 uur in afgebroken krijsen, kwijlen 🥹
Daarna van oververmoeid op mij in slaap gevallen.
Heb dentinox in huis gehaald mocht paracetamol het niet doen…
Afgelopen week was ze al onrustig, hangerig, slecht slapen, kauwen etc… het is zo moeilijk om te onderscheiden wat het nu is: tandjes, sprong 4, slaapregressie, verkoudheid/griepje of gewoon de buurman die een scheet liet 🫠
één maand geleden
Het lijkt hier wel nog erger te worden, terwijl we al ong. 3 weken onderweg zijn.. Elk slaapje overdag is drama (=krijsen en NIET weggelegd willen worden). Hij houdt het schreeuwen lang vol. Ik begin er echt elke keer tegenop te zien om hem naar bed te brengen. Hij wil dus niet weggelegd worden en gewoon stilzitten met hem in je armen is ook krijsen, dus hier verplicht lopen. Doen jullie dat ook of moet ik het schreeuwen even voor lief nemen? Zo lastig om te weten waar je goed aan doet.. Zelfs met lopen wordt hij soms niet rustig. Hoe moeier, hoe meer schreeuwen. Als ik hem wat eerder op bed leg gaat hij niet slapen, omdat hij dan steeds gaat opdrukken (slaapt op zijn buik) en zijn speen eruit pakt. Hij kan hem helaas nog niet goed terugdoen haha, dat zou chill zijn. Heeft iemand nog tips? Of hoop dat het beter wordt? Het duurt echt lang zo en wordt dus alleen maar erger. Hij had vorige week een hele goeie dag waarop hij veel sliep, dus toen had ik hoop haha, maar dat was blijkbaar een uitzondering.
(Nu is mijn man ook weer met hem bezig. Na veel moeite had ik hem in slaap en in bed, maar na 30 min is hij weer wakker geworden en nu is het weer feest...)
één maand geleden
Het lijkt hier wel nog erger te worden, terwijl we al ong. 3 weken onderweg ...
Dit heb ik dus ook. Gewoon volledig de rem erop gooien als ze op het aankleedkussen word gelegd. Krijsen, amper gerust te stellen. Ik zie er net zo tegenop om bij elk slaapje die strijd aan te gaan en na 40 minuten wordt ze weer wakker. Ze zet zich met haar beentjes overal tegen af, wilt staan en duwt met haar beentjes haar heupen van de grond, ik denk het begin van rollen? Het lukt dus niet dus ze raakt super gefrustreerd. Met daarbij dus die tandjes 💀
Ik mis m’n meisje voorafgaand aan deze sprong/regressie.
Dus ik wacht ook op de gouden tip!
één maand geleden
Reactie op DiedeH94
Dit heb ik dus ook. Gewoon volledig de rem erop gooien als ze op het aankle ...
Je kunt haar helpen met omrollen, dan heeft ze het sneller onder de knie. En op de grond met het aankleedkussen verschonen. Of een speeltje geven ter afleiding. Verder rustig blijven... En bedenk het is een fase
één maand geleden
Het lijkt hier wel nog erger te worden, terwijl we al ong. 3 weken onderweg ...
Hier ook! Nu bijna 18 weken en het lijkt wel erger te worden ipv beter. Ik ga overdag maar buiten met hem wandelen zodat hij in ieder geval slaapt…
Het is zwaar en het lijkt oneindig maar ik weet van de eerste dat het van de een op de andere dag ineens helemaal goed gaat. Dus hou vol…
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Je kunt haar helpen met omrollen, dan heeft ze het sneller onder de knie. E ...
Dat doe ik ook :) op de grond ermee en helpen rollen zodat ze voelt hoe het moet. Met een speeltje zodat ze die kan volgen.
Als ze zo aan het huilen is, terwijl ze voorheen dat bijna nooit deed dan gaat het me gewoon aan het hart 🥹
één maand geleden
Reactie op layla223
Hier ook! Nu bijna 18 weken en het lijkt wel erger te worden ipv beter. Ik ...
Oké ik zit erop te wachten haha. Bij mijn andere twee kende ik de termen niet slaapregressie sprongen en ook 0 last van gehad. Dit is allemaal nieuw voor me 🙈 weet ook niet of alles weten handig is als ik lees dar sprong 5 ook weer pittig is..
Pff hou me hart dan vast wat ons te wachten staat nog