7 Reacties

5 maanden geleden

Nee, ik zou hier niet voor kiezen om eerlijk te zijn. Je weet nooit wat de toekomst je brengt. Ook als je nog twijfelt is het handig daar ook echt iets langer over na te denken wellicht.

5 maanden geleden

Nee ik zou dit ook niet doen. Ik ben persoonlijk van mening dat mijn man hierin aan de beurt is 😉 Maar daarnaast weet je inderdaad niet wat de nabije toekomst brengt (zonder daarbij ramp scenario’s op te noemen) dus ik zou even wachten.

5 maanden geleden

Ik heb die keuze ook gehad. Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen, maar de grootste reden was de kostenpost. Het kost bijna 1000 euro wat niet vergoed wordt (tenzij je een goede aanvullende verzekering hebt), en voor een man is het een paar honderd euro. En ik vind dat hij het straks mag laten doen. Ook al is ons gezin compleet en wil ik absoluut niet meer zwanger zijn, het is toch misschien een extra emotionele ballast tussen alle hormonen. Ik heb zelf ook een tijdje terug een topic geopend met dit onderwerp, daar vind je wellicht ook nog wat nuttige reacties.

5 maanden geleden

Ik denk dat een sterilisatie zelfs niet wordt uitgevoerd als er nog maar enige twijfel bij de patiënt is. Hier zijn ze zelfs heel terughoudend in het uitvoeren van sterilisaties, zeker voor bepaalde leeftijden. Ik zou er zelf niet voor kiezen als je nog twijfelt. Je kan de ingreep niet meer terugdraaien. Je weet nooit wat er nog op je pad komt! Veel succes met de keizersnede!

5 maanden geleden

Ik heb die keuze ook gehad. Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen, maar ...
Een goede aanvullende verzekering heb je niet nodig hoor. Bij veel zorgverzekeraars zit t al in t 1e pakket ... Maar ik zou t zo doen, als ik een keizersnede zou krijgen wat in mijn geval niet is had ik indd gekozen om gelijk de sterilisatie te laten doen. Je ligt al open, herstel is niet afwijkend van een normaal herstel van een keizersnede en ik ben er zelf gewoon klaar mee. Ik wil geen hormonen meer, een spiraal werkt hier niet (zo veel klachten dat ik hem er zelf uit getrokken heb) dus dan is dat voor mij een prima optie. Nu zal mijn man t doen omdat hij t niet ziet zitten mij nog een keer een grote ingreep in mijn buik te laten hebben en daarvan 6 weken te moeten herstellen. Maar wat ik gewoon niet snap tegenwoordig is waarom een vrouw zich 100x moet verantwoorden waarom ze geen werpkoe is/wil zijn (sorry voor t woord maar zo komt t tegenwoordig echt op mij over) en dan nog gezegd wordt we zien ergens een twijfel terwijl deze er niet is... En een jonge van 18 gewoon een afspraak kan maken omdat hij op dat moment bedenkt ik wil geen kinderen of ik wil overal iets in kunnen steken en dan geen consequenties willen dragen. Maargoed dat zal wel weer aan mij liggen 🫣

5 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Een goede aanvullende verzekering heb je niet nodig hoor. Bij veel zorgverz ...
Dat verschilt dan misschien per verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij Ohra en daar wordt het alleen vergoed bij de meest uitgebreide aanvullende verzekering.

5 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Een goede aanvullende verzekering heb je niet nodig hoor. Bij veel zorgverz ...
Ik denk dat het verschil ligt in het ongedaan kunnen maken van de ingreep. Bij mannen kan een sterilisatie in de meeste gevallen ongedaan gemaakt worden door een hersteloperatie. Daarbij komt ook nog dat mensen tegenwoordig om het minste rechtszaken aanspannen dus vandaar dat dokters geen risico's nemen.