190 Reacties

5 maanden geleden

Onze kleine ligt ook nog steeds in stuit, bij 36+1 een versie (draaipoging)

5 maanden geleden

Reactie op meidenmoeder

Tegenwoordig maken ze overal een probleem van. Bij mijn moeder draaide de b ...
Ze maken er geen probleem van! Ze proberen je goed voor te bereiden. Onze kleine ligt in volkomen stuit en dan wordt het heel lastig voor haar om nog zelf te draaien. Een kans is er altijd, maar goed om je voor te bereiden op verschillende opties en mogelijkheden

5 maanden geleden

Hier vorige week maandag goed. Donderdag 2 keer zelf gekeken, 1 keer stuit en 1 x dwars. Nu weer goed maar niet ingedaald. Hij houdt het spannend

5 maanden geleden

Hier lag ze vorige week nog bij de controle in stuit en vandaag op de echo (35+1) lag ze goed met haar hoofdje naar beneden 😁

5 maanden geleden

Reactie op Dunya28

Hier lag ze vorige week nog bij de controle in stuit en vandaag op de echo ...
Ingedaald ook al?

5 maanden geleden

Vandaag weer een groei en liggings echo gehad i.v.m. stuitligging. Baby is toch nog gedraaid. Hij is nog niet helemaal ingedaald maar ze hebben wel vertrouwen dat hij zo blijft liggen. (34+5)

5 maanden geleden

Misschien een rare vraag maar voor de vrouwen die al een versie hebben gehad. Wat is prettig qua kleding om te dragen? Gewoon normale kleding of is lounge kleding net wat fijner?

5 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ingedaald ook al?
Nog niet helemaal! Ze denken wel dat ze zo blijft liggen. Volgende week weer controle, maar ben hoopvol dat ze zo blijft liggen!

5 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Misschien een rare vraag maar voor de vrouwen die al een versie hebben geha ...
Ik heb afgelopen maandag een versie gehad. Maak het jezelf comfortabel en doe lekkere lounge kleding aan. Kleding waar je in kunt ontspannen!

5 maanden geleden

Reactie op KLBD

Ik heb afgelopen maandag een versie gehad. Maak het jezelf comfortabel en d ...
Is het gelukt?

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Is het gelukt?
Nee, helaas was hij al te ver ingedaald en kregen ze hem niet goed mijn bekken uit en gedraaid. Ik ga me nu voorbereiden op een stuitbevalling!

5 maanden geleden

Spannend allemaal dames!! Hier ook kindje wat in stuit ligt of op de echo letterlijk zit 🤣 Ik vind de versie ook wel spannend eigenlijk🙈🙈nog niet gepland ben Bijma 35 wkn, volgende week controle dan zal de ligging gecheckt worden en evt versie gepland worden. Als dat niet lukt kies ik voor keizersnede, want zie het niet zitten om tijdens bevalling vliezen te breken en kindje dan te draaien/vasthouden😬

5 maanden geleden

Zijn hier mama's die hun ervaring met een versie willen delen? Voorlopig een heel beweeglijk jongetje in mijn buik. Op 32w hoofdje naar beneden en op 34w weer in stuitligging. Maandag weer een echo en als hij dan nog in stuit ligt, willen ze dinsdag een versie proberen. Ik krijg helaas geen keuze voor een stuitbevalling. Geen juiste ligging betekent automatisch een keizersnede. Ik merk dat ik daar wel wat zenuwachtig door word...

5 maanden geleden

Reactie op Momtobe082024

Spannend allemaal dames!! Hier ook kindje wat in stuit ligt of op de echo ...
Hahaha hier ook dat ze laatst bij het ziekenhuis al aangaven dat ze naast de folder over de versie ook de folder bevallen met stuitligging klaar zouden zetten in het portaal. Mijn reactie was ooh nee dat wordt dan direct een keizersnede, keek ze me aan van ja maar dan heb je alle informatie. Ik dacht oke prima maar ik kies dan toch voor keizersnede, ben juist naar jullie overgeplaatst omdat er een myoom vervelend ligt die mogelijk problemen kan geven dan gaan we niet extra risico starten met een stuitligging.

5 maanden geleden

Hier lag hij met 33 weken ook nog in stuit. Moxa geprobeerd, of dat geholpen heeft weet je natuurlijk nooit zeker. Gister controle met 35 weken en hij lag goed en ingedaald :). Alleen nu te horen gekregen dat bloeddruk te hoog is, dus alsnog medisch helaas. Mijn zorg voor stuitligging was wel groter, dus toch enigszins opgelucht.

5 maanden geleden

Hier nu 34+3, gister bij de osteopaat geweest die wat blokkades in mn bekken heeft opgelost. De weg is nu iig helemaal vrij voor mevrouw om goed te gaan liggen 🤞

5 maanden geleden

Ik heb vanmorgen de versie afspraak gehad, helaas is het niet gelukt, ben er wel verdrietig over! Het is best een lange afspraak, ik kreeg eerst een half uurtje ctg en een echo om te kijken hoe de kleine precies ligt en om de draairichting te bepalen. Ze wilden bij mij eerst voorover proberen en als dat niet lukte misschien achterover. De eerste poging was zonder medicatie, je ligt iets achterover op bed (met je hoofd iets omlaag dus), en de verloskundige probeerde op een keer diep inademen van mij de billen uit mijn bekken te tillen. Die duwde ze eerst dus omhoog, dat is flinke druk op je buik. Daarna probeerde ze ook het hoofdje voorover te duwen, bij mij was dat gedeelte bovenaan het vervelendst, voelde al behoorlijk beurs omdat hij daar met zijn hoofd vaak ligt te duwen, dus beetje alsof je een blauwe plek induwt. Het idee is dat ze ongeveer tot dwarsligging draaien, en je baby dan zelf verder naar beneden beweegt met zijn hoofd. De mijne schoot meteen weer terug omhoog helaas! Voor de tweede poging hebben ze eerst een prik gegeven met weeënremmer om de baarmoeder te helpen ontspannen, soms doen ze dat al bij de eerste poging als je snel harde buiken krijgt. Daarvan kreeg ik zo'n gevoel alsof ik teveel koffie had gedronken, heel opgejaagd en wat trillerig, is een normale bijwerking. Komt erg snel opzetten en binnen een half uurtje ben je daar ook weer vanaf! Mijn tweede poging kwam helaas maar halverwege want ik trok het niet qua pijn bovenaan, kon er niet meer doorheen ademen, en toen zijn ze dus ook direct gestopt. Die categorie pijn is niet de bedoeling en dat hoeft dus ook echt niet! De rest was niet pijnloos hoor, maar wel te doen, en had ik er ook wel voor over! Bij de laatste poging (met extra gynaecoloog erbij) kregen ze zijn billen niet omhoog dus was het gauw klaar, dan heeft het geen zin om verder te proberen. Daarna nog even een half uur tot drie kwartier ctg, die van ons had er allemaal geen boodschap aan. Heb informatie meegekregen over stuitbevalling en keizersnede, een telefoonnr wat ik dag en nacht mag bellen, en volgende week hebben we een afspraak om verder te bespreken wat het plan wordt. Ik vond het wel heftig hoor, was ook enorm zenuwachtig maar ik mocht gewoon lekker een potje janken daar en even de tijd nemen tussendoor, dat was geen probleem. Klote dat het niet is gelukt, ik wens jullie meer succes! Ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd. Rest van de dag rustig aan doen met een dekentje op de bank, het voelt behoorlijk beurs en moet er echt even van bijkomen ook emotioneel gezien. Ik duim voor iedereen dat jullie kleine braaf meewerkt, en hopelijk helpt dit een beetje qua info! Achteraf zou ik zeggen, niet iets om bang voor te zijn, zoek misschien wat ademhalingsoefeningen op, neem je partner mee of iemand anders voor de steun en afleiding, en plan de rest vd dag helemaal niks. Als je er weinig last van hebt kun je altijd nog wat leuks gaan doen!

5 maanden geleden

Reactie op AJ91

Zijn hier mama's die hun ervaring met een versie willen delen? Voorlopig ee ...
Ik heb dit de vorige zwangerschap meegemaakt. Je krijgt eerst een ctg en echo, daarna kreeg ik weeënremmers om de baarmoeder te ontspannen (via infuus). Daarna gingen ze met twee man sterk proberen te draaien. Twee keer gedaan helaas niet gelukt. Ze “schepten” het hoofdje uit m’n bekken en daarna duwen aan de kant van de billen. Ik vond het erg spannend, kon de pijn redelijk wegpuffen. Helaas was er geen beweging in te krijgen ze lag al veel te vast. Ze zeggen dat het over het algemeen makkelijker gaat bij een tweede kindje (of meer). Tot slot weer een ctg. Heel fijn begeleid maar wel teleurgesteld natuurlijk. Toen gekozen voor kz maar daar ben je in principe vrij in tenzij medisch anders noodzakelijk.

5 maanden geleden

Ik heb het vorige zwangerschap gehad. Ik vond de versie niet prettig. Hij lag heel hoog, ik was 38 weken en er was 1 punt bij mijn ribben waar hij moeilijk langskwam en dat stuk was onprettig. Hij is toen wel gedraaid, maar daarna hebben ze ingeleid. Na misoprostol, een foley en oxytocine is hij 2 dagen later alsnog met een subacute keizersnede gehaald omdat se navelstreng ervoor lag en hij niet indaalde. Nu weer een instabiele ligging en besloten de versie niet meer te willen proberen.

5 maanden geleden

Net terug van de verloskundige en onze kleine ligt weer in een stuit.. vorige week lag hij met zijn hoofd beneden. Aanstaande vrijdag 35 weken. Volgende week weer terug om te kijken..