190 Reacties

5 maanden geleden

Hier 34+5 weken en de kleine ligt al wekenlang hetzelfde. Morgen gaan we moxa-therapie proberen, hopelijk werkt dat en zien we volgende week bij de liggingsecho dat ze goed is gaan liggen. Duimen maar! Zo'n versie lijkt me erg onprettig, hopelijk is dat dan niet meer nodig...

5 maanden geleden

Hier nu 34+3, gister bij de osteopaat geweest die wat blokkades in mn bekke ...
Zou een osteopaat ook kunnen helpen om te voorkomen dat de baby in sterrenkijkershouding komt ten liggen?

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Ik heb dit de vorige zwangerschap meegemaakt. Je krijgt eerst een ctg en ec ...
Bij mijn eerste dochter een soortgelijke ervaring gehad. Ik werd alleen helemaal niet lekker van die weeenremmers en kon de pijn op een gegeven moment ook echt niet meer wegpuffen. Als ze met twee man sterk aan je buik duwen is dat best pittig. Ook bij mij is het niet gelukt. Ik geloof niet dat ik weer voor een versie zou kiezen. Vond vooral die poging in het ziekenhuis heel intens.

5 maanden geleden

Hier bijna 33 weken en mevr is uit zichzelf gedraaid🥳 voelt een stuk prettiger zo in m’n buik nu de bewegingen bovenin zitten ipv bij de uitgang😆 hopen dat het zo blijft

5 maanden geleden

Hier ook zojuist een versie gehad.. Kleine lag al te ver in gedaald en het hoofd onder mijn ribben. We gaan voor een geplande keizersnede. Heel jammer..

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Zou een osteopaat ook kunnen helpen om te voorkomen dat de baby in sterrenk ...
Die vraag kan je het beste aan de osteopaat zelf stellen, hangt ook van jouw lichaam af denk ik. Wat ze bij mij gedaan heeft is o.a. het losmaken van het bindweefsel in mn onderrug, bekkenbodem en liezen waardoor het iig allemaal weer kan bewegen zoals het hoort (zat vrij vast aan een kant). Houdt er alleen wel rekening mee dat het valt onder alternatieve geneeswijzen dus niet standaard vergoed wordt door je verzekering.

5 maanden geleden

Zojuist controle gehad; 34+2 en nog in stuit. Hoop zo dat hij draait!

5 maanden geleden

Reactie op jennifervs

Hier bijna 33 weken en mevr is uit zichzelf gedraaid🥳 voelt een stuk prett ...
Grappig hoe verschillend dat is, ik had met een volkomen stuit ligging ook juist alle beweging bovenin (hoofd, handjes voetjes alles lag bovenin 😝). Wat fijn dat ze gedraaid is!

5 maanden geleden

Miss interesant ter info: onze eerste lag tot het laatste moment stuit (uiteindelijk last minute nog gedraaid) maar paar weken na de bevalling hebben we nog controle gehad in het ziekenhuis omdat de heupjes verkeerd kunnen gaan zitten als ze lang in stuit hebben gelegen. Dus mn baby kreeg de echo op zn heupjes. Verder niks aan de hand gelukkig, maar vraag vooral naar deze controle als ze je niet automatisch doorverwijzen

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Grappig hoe verschillend dat is, ik had met een volkomen stuit ligging ook ...
De giller is, ik ben net bij de verloskundige geweest, ze ligt nog steeds of alweer in stuit🤣🤣🤣

5 maanden geleden

Reactie op jennifervs

De giller is, ik ben net bij de verloskundige geweest, ze ligt nog steeds o ...
Oh nee! Hopelijk alweer dan is de kans dat ze terugdraait ook weer groter, lekker eigenwijsje al 😝

5 maanden geleden

Reactie op RebeccaTeun

Miss interesant ter info: onze eerste lag tot het laatste moment stuit (uit ...
Dit en ze meten de eerste keer bij cb ook niet de lengte als het goed is omdat de heulers nog moeten wennen aan het strekken

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Dit en ze meten de eerste keer bij cb ook niet de lengte als het goed is om ...
Heupjes *

5 maanden geleden

Vandaag bij de verloskundige geweest (32+5), waarschijnlijk ligt de baby in stuit. Maar ze wisten het niet 100% dus over 2 weken echo. Ze gaf als tip om bepaalde oefeningen te doen, vroeg me nu alleen af… stel dat de baby niet in stuit ligt maar gewoon met zijn hoofdje naar beneden. Draait hij dan terug door de oefeningen die ik ga doen? Misschien een gekke vraag haha

5 maanden geleden

Reactie op Babyiscoming2024

Vandaag bij de verloskundige geweest (32+5), waarschijnlijk ligt de baby in ...
Als je hebt over de forward leaning inversion van spinning babies dan zou hij niet terug moeten draaien als hij al goed ligt! Die oefening zorgt er namelijk voor dat de baby door de zwaartekracht met het zwaarste punt - z'n hoofdje - naar beneden gaat (of blijft). Belangrijk is om nadat je 3 ademhaling op kop hebt gehangen, 2 ademhalingen recht op te blijven. https://www.spinningbabies.com/pregnancy-birth/techniques/forward-leaning-inversion/

5 maanden geleden

Ik ben ruim 34 weken en heb nog een dwarsligger... Meer mensen hier ervaring mee?

5 maanden geleden

Hier zelfde! Vreselijk gevoel in m’n maag en ribben. Echt om gek van te worden.

5 maanden geleden

Hier met 34+1 ook nog steeds in half onvolkomen stuit.. volgende week gesprek met gynaecoloog maar een versie zie ik persoonlijk niet zitten.

5 maanden geleden

Ik ben nu 34 weken en ze ligt nog dwars. Tijdens de echo vandaag ging ze letterlijk nog van rechts naar helemaal links, dus daar waren ze redelijk verbaasd over. Ze kan dus nog alle kanten op, hoewel ik dat iets minder prettig vind voor mijn ingewanden… Ik heb inderdaad vandaag al een verwijzing gekregen voor het consultatiebureau voor een echo voor de heupen als ze drie maanden oud is. Dit wordt blijkbaar standaard gedaan als een baby na 32 weken nog niet goed ligt.

5 maanden geleden

35+3 en nog steeds dwars.. maandag laatste leggings echo, geloof er niet in dat hij nog gaat omdraaien. Dan dus versie inplannen zsm. Hopen dat dat gaat lukken