190 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Bmwz

35+3 en nog steeds dwars.. maandag laatste leggings echo, geloof er niet in ...
Oei, ik denk dat ik dat niet durf. Succes ben benieuwd of t lukt!

5 maanden geleden

Reactie op Nikki680

Hier met 34+1 ook nog steeds in half onvolkomen stuit.. volgende week gespr ...
Ik ook niet, pfff spannend

5 maanden geleden

Reactie op CDKN

Oei, ik denk dat ik dat niet durf. Succes ben benieuwd of t lukt!
Een versie hoeft niet hè! Je kan ook alternatieven proberen, bijv moxa werkt voor veel mensen, of voetreflexmassage of spinning babies oefeningen. En je kan het ook gewoon afwachten, je baby heeft nog tijd en ruimte om te draaien. Ik heb moxa en versie geprobeerd, in beide gevallen geen succes. Ik ben wel blij dat ik beide opties heb benut. Moet zeggen dat moxa wel veel minder ingrijpend is! Zou dat zeker aanraden als je wel iets wil proberen, het was best ontspannend en ook wel gezellig om (na de eerste sessie bij een acupuncturiste) met m'n man thuis te doen.

5 maanden geleden

Vandaag 35+6 en baby ligt nog steeds in stuit of dwars. As woensdag gaan ze proberen te draaien. Dit maak ik eerste keer mee en ben best wel nerveus 😫

5 maanden geleden

Vandaag ben ik precies 36 weken zwanger. De baby lag ook de hele tijd in stuit en vorige week was op de echo te zien dat ze was gedraaid en goed lag met haar hoofdje. Echter voel ik sinds 2 dagen iets hards boven in en weer getrappel en schopjes in mijn bekken. Zou ze dan toch weer terug gedraaid zijn? (Ik heb wel heel veel vruchtwater). Of voelen jullie ook de schopjes in het bekken met een juiste hoofdligging?

5 maanden geleden

Reactie op Tugbasari

Vandaag 35+6 en baby ligt nog steeds in stuit of dwars. As woensdag gaan ze ...
Ik heb versies gehad bij mijn dochter met 39 weken. Voelde ik niks van toentertijd. Het is vergelijkbaar als dat ze normaal draaien in je buik. Echt geen angst voor hebben hoor!

5 maanden geleden

Reactie op Tugbasari

Vandaag 35+6 en baby ligt nog steeds in stuit of dwars. As woensdag gaan ze ...
Het is ook spannend hoor, spreek dat ook vooral uit bij je afspraak, dan houden ze daar rekening mee. Ik duim voor je dat het lukt! Ik vond het niet prettig en heb nog napijn gehad, en ondanks dat het niet gelukt is was het voor mij zeker de poging waard. Probeer je te focussen op goed doorademen tijdens de handeling, het is snel voorbij hoor! Succes!

5 maanden geleden

Vandaag een versie gehad met 36+4. Helaas niet gelukt, ik kreeg de keuze voor een vaginale stuitbevalling of een geplande keizersnede. Ze gaan nu een keizersnede plannen.

5 maanden geleden

Reactie op Doxxx

Vandaag een versie gehad met 36+4. Helaas niet gelukt, ik kreeg de keuze vo ...
Mag je met 38-39 weken niet nog eens proberen? Ik had bij m'n dochter ook een keizersnede. Nu gezegd dat dat echt het aller laatste is wat ik wil. En mocht het niet lukken, draaien ze haar met 39 weken en prikken dan direct m'n vliezen door!

5 maanden geleden

Reactie op CruelladV

Mag je met 38-39 weken niet nog eens proberen? Ik had bij m'n dochter ook e ...
Daar hebben ze het eigenlijk niet over gehad maar ik zou er ook niet nog een keer voor kiezen 🤭

5 maanden geleden

Reactie op CruelladV

Dan moeten ze wel zeker weten dat de navelstreng er niet voor ligt. Hier met 38 weken gedraaid (bij een kindje wat zelf nog kon draaien in de buik, alle ruimte) en nadien geen indaling/vordering waardoor ze de vliezen niet durfden te breken en het uiteindelijk nog een sectio geworden is helaas. Weten ze of ze een groot kindje is ? Dat ze zo laat nog gaan draaien ?

5 maanden geleden

Hier helaas een dwarsligging.. ik ga deze week voor een versie bij een verloskundige praktijk. Iemand anders een versie gehad bij dwarsligging?

5 maanden geleden

Reactie op CruelladV

Gaan ze bij jou een versie doen ondanks je litteken? Bij mij is gezegd dat ze dat niet doen ivm de druk op litteken.

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Gaan ze bij jou een versie doen ondanks je litteken? Bij mij is gezegd dat ...
Ik heb een pittige gynaecoloog, en heb duidelijk gemaakt dat ik echt als alles laatste optie een keizersnede wil. Ze zei; zolang er niet 4 lompe mannen aan je gaan lopen trekken, kan het draaien prima. Ze doet het al jaren en vertrouw haar ook compleet. Hoe ik er tegen aan kijk is dat een keizersnede altijd nog kan. En als ze dit doet, heeft zei ook wel een O.K. beschikbaar. Want de kans op een keizersnede blijft, maar dat draaien is zegmaar voor mij de laatste kans. Voor mij was juist de keizersnede iets wat ik nooit meer wil omdat ik een jaar heb moeten herstellen. Dus dan maakt het voor mij geen verschil of dat spontaan op het laatste gaat of gepland. Nee ze is niet groot, ook niet klein, ikzelf wel. Maar ik heb absurd veel vruchtwater en een hart vormige baarmoeder 😅

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Gaan ze bij jou een versie doen ondanks je litteken? Bij mij is gezegd dat ...
Ja klopt, bij mij kan het wel. Ik weet niet of dat komt omdat ik een hele soepele buik heb en of omdat ik veel vruchtwater heb.

5 maanden geleden

Reactie op CruelladV

Ik heb een pittige gynaecoloog, en heb duidelijk gemaakt dat ik echt als al ...
Herkenbaar wat je zegt over de keizersnede. En super fijn dat ze het wel willen doen. Bij mij zei de vk dat ze het niet doen, maar misschien zegt de gynaecoloog wel hetzelfde als die van jou. Hoop voor ons beiden dat het vaginaal lukt ❤️

5 maanden geleden

Onze kleine is van een onvolkomen stuitligging met 36 weken ineens netjes gedraaid en ligt nu goed! Hopelijk blijft dat zo ☺️👌🏻

5 maanden geleden

Reactie op L1993H

Hier helaas een dwarsligging.. ik ga deze week voor een versie bij een verl ...
Ik. Vorige week een versie gehad bij dwarsligging, niet gelukt, morgen nog een poging. Heb overigens al een keizersnede gehad (toen stuitligging, ondanks 3 versie-afspraken).

5 maanden geleden

Vandaag controle gehad (35+2)en mevrouw is gedraaid 🙃 hopen dat het zo blijft! Volgende week weer een echo met 36+1

5 maanden geleden

Vandaag de versie gehad, het is gelukt kleine ligt weer met het hoofd de juiste kant op.