8 Reacties

één maand geleden

Hoi hoi, zolang je kindje goed groeit valt het vast mee mijn dochter is van 10 juli en drinkt 6 flessen van 120+4 en slaapt hier de nacht op door ze drinkt lang niet alles op

één maand geleden

De formule is een richtlijn maar niet heilig. Als je kindje gewoon goed groeit, poept en plast is het goed! Bevestigde bij ons het consultatiebureau ook! De ene dag kan het misschien ook wat meer zijn dan de andere dag.

één maand geleden

Reactie op Wensmamateatske25

Hoi hoi, zolang je kindje goed groeit valt het vast mee mijn dochter is van ...
+1 onze kleine drinkt af en toe een flesje minder zelfs en groeit ontzettend netjes volgens de lijn ik denk altijd als ze het nodig hebben drinken ze zo niet,niet.. ik heb zelf zoiets zolang het niet in een keer dagelijks meer dan 2 flessen minder zijn.. all good ☺️

één maand geleden

Hier precies hetzelfde.. mijn zoontje is nu bijna 11 weken en is nu ongeveer 6 kilo. Betekend dat hij eigenlijk 900ml binnen zou moeten krijgen, maar ik kom maar tussen de 700-800ml uit. Ik heb ook het idee dat hij gewoon goed groeit, maar ga het wel even overleggen vrijdag bij het cb. Ik heb sinds vandaag wel een grotere maat speen, en er gaat nu wel meer ml in dan met de andere speen, zonder spugen. Ik had namelijk het idee dat die andere speen te “zwaar” voor hem was.

één maand geleden

Heel herkenbaar die onzekerheid! 😅 Je wilt gewoon het allerbeste voor je kindje en absoluut niet dat hij/zij te kort komt en daardoor niet goed groeit of iets dergelijks. Zo lastig! Ik wilde toevallig ook een topic hierover openen. Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik hier mijn verhaal doe. Mijn dochtertje is 8,5 week oud en drink (kv) meestal maar 90+3 en soms 120+4. Ze krijgt er gewoon echt niet meer in. Ook valt ze vaak in slaap tijdens het drinken en krijg ik haar echt niet wakker.. (vooral einde van de middag en de avond/nacht) Ze krijgt ongeveer 7 a 8 flesjes op een dag. Overdag komt ze meestal elke 2 a 3 uur en voor ik haar naar bedje breng, krijgt ze tussen 8 en 9 en haar laatste flesje geef ik dan tussen 23u en 00u. Hiervoor moet ik haar dan wakker maken en deze 90cc drinkt ze met veel moeite op. De volgende ochtend komt ze dan tussen 7 en 8. Vaak drinkt ze dan een 120+4, maar de rest van de dag vaak 90+3 waarvan ze de flesje dan ookbniet eens altijd opdrinkt. De laatste keer dat we haar hebben gewogen was ongeveer 2,5 weken terug en toen was ze bijna 5 kilo. Ik gok dat ze nu zo'n 5,5 kilo is, waardoor ze nu ongeveer 825cc "moet" drinken. Vaak komt ze maar aan de 650 of net aan 700. Ze ziet er verder wel heel gezond uit en is redelijk tevreden. Ook heeft ze goede plas en poep luiers, dus ene kant denk ik dat ik me geen zorgen moet maken, maar op langer termijn ben ik bang dat ze te weinig binnen gaat krijgen. Heeft er iemand nog tips hoe ik haar "meer" kan laten drinken, want opzich in het ook wel fijn als ze overdag iets langer ertussen kan houden. Speentje 2 werkt helaas niet, want dan verslikt ze zich. Lastig lastig..

één maand geleden

In plaats van speentje 2 kun je ook met een naaldje een extra gaatje maken in speen 1. Dat heb ik gedaan bij mijn zoontje op advies van CB. Hierdoor is de overgang van speen 1 naar 2 minder groot. Ik deed eerst 1 gaatje erbij zodat hij kon wennen en zo steeds eentje meer en na 4 extra gaatjes speen 2. Dit heb ik ook toegepast van speen 2 naar 3 en 3 naar 4. Hopelijk helpt dit voor jullie en de kindjes😊

één maand geleden

Hier ook heel herkenbaar, mijn dochter is 12 weken en weegt op de kop 5 kg en zij krijgt 5 flessen, en daar drinkt ze meestal maar 100ml van. Ze is gewoon geen grote eter, maar ze komt wel goed bij dus volgens de kinderarts is dat oké

één maand geleden

De 150ml/kg/dag is een richtlijn die je gebruikt bij de geboorte (waarbij er ook een marge is van 140 tot zelfs 180 ml/kg/dag bij borstvoeding). Zodra een baby ouder wordt - paar maanden - neemt de hoeveelheid af en ga je meer richting de 130ml/kg/dag (en naarmate de eerste verjaardag nadert richting de 100ml/kg/dag). Als ik het zo lees drinken jullie kindjes ongeveer 130ml/kg/dag. Als ze daar goed op groeien etc zou ik me echt niet druk maken. Bij twijfel ga een keertje extra langs bij het CB om te wegen en meten.