11 Reacties

één maand geleden

Ik kijk even mee, ik heb 4 verschillende vormen en merken geprobeerd maar geen succes. De pink pakt ze wel en ze is vrij lang/boven het gemiddelde dus ik dacht misschien nog dat de Newborn speentjes te kort zijn of ze het plastic niet lekker vindt.

één maand geleden

Ik heb speen als troost aangeboden omdat hij zo vaak mijn borst wilde dat ik er tepelpijn van kreeg. Ik heb ook een paar speentjes geprobeerd voordat hij wel eentje wilde (ook kokhalzen van een paar). Een plattere speen werkt het best bij mijn kindje. Hij spuugt hem inderdaad ook uit en als ik heb terugstop ook krijsen. MAAR dat duurt 30 sec en als ik vol blijf houden stopt ie met krijsen en wordt hij weer rustig, met speen. Weet niet of dat bij jou zou werken :) En dan maar de hele avond die speen in z’n mond houden 🤣

één maand geleden

Reactie op Buitenlandsebaby

Ik heb speen als troost aangeboden omdat hij zo vaak mijn borst wilde dat i ...
Precies dit! Soms even volhouden. Dat heeft mijn dochter ook dan is ze moe en weet ze allemaal niet meer en dan helpt het om toch die speen steeds terug te duwen 😅

één maand geleden

Mijn dochter pakte ook geen speen of vinger. Dit bleek aan teveel spanning in haar nek te liggen. Ze hapte ook niet zo goed aan aan de borst en had ook verborgen reflux en nog wat klachten. Osteopaat geweest en gaat nu stukken beter! Misschien is zoiets ook bij jouw dochter het geval? Succes ermee!! 🍀

één maand geleden

Bekend verhaal bij mijn oudste.. op een gegeven moment kleinste bibs speen en daar een druppel honing op paar keer gedaan en toen nam die de speen 😅.

één maand geleden

Hier moeten we haar ook altijd even overtuigen dat de speen fijn is 😅 Eerst wordt ze boos en probeert hem uit te duwen en vaak slaat dat op een gegeven moment om en zuigt ze er vol enthousiasme op. We gebruiken de kleinste Bibs speentjes, anderen ook geprobeerd maar deze werkt toch het beste.

één maand geleden

Wat mooi dat je haar zo kan troosten en kalmeren! Ik zou me denk ik niet te druk maken over de opvang. Kinderen hebben op verschillende plekken en met verschillende zorgfiguren hun eigen rituelen. Hier wordt de avent speen meestal gepakt.

één maand geleden

Reactie op Nikkiii333

Bekend verhaal bij mijn oudste.. op een gegeven moment kleinste bibs speen ...
Ongevraagd advies, sorry sorry! Misschien doe je het inmiddels niet meer maar honing kan gevaarlijk zijn voor baby’s ivm botulisme. Just in case ❤️

één maand geleden

Hier lukten speentjes eerst ook niet, gaat nu steeds beter. Hier lijkt de manier van terugduwen verschil te maken. Zachtjes duwen in een bepaald ritme, alsof je kleine tikjes op de speen geeft. Misschien nog het proberen waard.

één maand geleden

Ik ben bij ze alle vier een menselijke speen geweest omdat ze de rest niet accepteerden. Bij de opvang ging de speen wel goed! Het scheelt daar vaak ook al dat jij niet in de buurt bent. Dan snap ik wel dat ze de warme moeder versie willen ipv de koude plastic versie😁

één maand geleden

Ik heb een arsenaal aan spenen geprobeerd, alles werd geweigerd, tot ik hier op het forum las dat de Philips soothie soms een uitkomst kan zijn. Ze spuugde hem niet direct uit, maar met wat hulp van ons door zachtjes terug te duwen, “leerde” ze de speen te pakken. De aanhouder wint gold in dit geval. Misschien helpt het jou ook!