20 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter van 4 weken krijgt ook veel te veel volgens de formule.. maar stopt wel wanneer ze niet meer hoeft, ondanks dat zit ze er nog ruim boven..
3 maanden geleden
Ah oké.. ik vind ons zoontje zo onrustig sinds we omhoog zijn gegaan. Veel meer boeren en scheetjes, veel meer krampjes…
3 maanden geleden
Mijn dochtertje van 2 weken is ook 4 kilo en ik geef inderdaad 100 wat voor nu goed lijkt te werken. Ik gaf eerst ook iets meer maar kreeg ook krampjes (of tenminste zo leek het)
3 maanden geleden
Het kan ook aan de warmte liggen dat hij nu vaker komt. Door de warmte vragen ze meer vocht, borstvoeding past zich aan waardoor ze meer kunnen drinken (lichter verteerbaar), kunstvoeding doet dit helaas niet. Wat je zou kunnen doen is op 3 scheppen iets meer water toevoegen - rond de 100 a 105. Zo krijgt hij en meer water binnen en niet per definitie meer kunstvoeding.
Wij hebben hier ook een tijd op kunstvoeding gezeten en ik liep tegen hetzelfde aan. Onderaan de streep is het belangrijkste dat jij / jullie je er goed bij voelen. Elk kindje is anders en advies can cb is generiek. Dus, als het niet goed voelt, probeer wat wel goed voor je voelt!
3 maanden geleden
Reactie op claudiaperk
Mijn dochtertje van 2 weken is ook 4 kilo en ik geef inderdaad 100 wat voor ...
En werkt dat beter!? Had jij ook het idee dat ze te veel kreeg?!
3 maanden geleden
Ik vind van 90 naar 120 ook wel een grotere overgang. Waarom niet flesje maken van 120+4 en 100-110 geven (rest afgieten)
3 maanden geleden
Reactie op Meisjeonbekend1995
Ik vind van 90 naar 120 ook wel een grotere overgang. Waarom niet flesje ma ...
Ja dat is nu m’n plan 😊 er volgde eerst het advies van het CN
3 maanden geleden
Reactie op josien87
Onze zoon krijgt ook 120ml, heeft het echt nodig. Ze stoppen wel als ze vol ...
Ja ik heb het idee dat ons zoontje niet aangeeft als hij vol zit
3 maanden geleden
Kan goed hoor, dat hij kast heeft van de grote hoeveelheid. Hoe snel doet je kindje over de fles? Geef je de fles therapeutisch? Therapeutisch voeden kan er voor zorgen dat je kindje zelf beter aan kan geven wanneer hij genoeg heeft en meer aan de zuigbehoefte voldaan wordt.
Je zou ook altijd eerst 90 aan kunnen bieden, en als hij echt niet voldaan is nog 30 bij kunnen maken.
3 maanden geleden
En werkt dat beter!? Had jij ook het idee dat ze te veel kreeg?!
Ja voor ons werkt dit echt 10x beter. Ze drinkt het netjes op en vraagt tot nu toe niet om meer! De laatste voeding voor de nacht geef ik 110 omdat ze dan wat langer slaapt en dat werkt top. Gister bij het consultatiebureau geweest en die gaven aan dat het ook prima was zo
3 maanden geleden
Reactie op claudiaperk
Ja voor ons werkt dit echt 10x beter. Ze drinkt het netjes op en vraagt tot ...
Wat goed zeg!! Wij doen nu ook 100 en dat lijkt ook beter te gaan. Alleen komen er dan wel op waarsch 6 flessen uit omdat hij de nacht al doorslaapt tot ‘‘s morgens.. dus ik denk dat wij dan de laatste fles 120 gaan geven voor de nacht. Hoe gaat dat bij jullie? Komt ze nog in de nacht of hebben jullie ook 6 flessen per dag dan?
3 maanden geleden
Wat goed zeg!! Wij doen nu ook 100 en dat lijkt ook beter te gaan. Alleen k ...
Wij komen uit op 7 omdat ze nog 1x in de nacht komt :) maar ze laat er steeds langer tussen dus ik denk dat het ook niet lang meer duurt dus dan ga ik ook over naar 120 voor de nacht !
3 maanden geleden
Reactie op claudiaperk
Wij komen uit op 7 omdat ze nog 1x in de nacht komt :) maar ze laat er stee ...
Ohja! Bij ons wisselt het nog een beetje of hij voor of na 00:00 voor z’n fles komt. Afgelopen week best onrustig qua tijden en meer komen dus niet echt sprake van een schema 🤣
3 maanden geleden
Ohja! Bij ons wisselt het nog een beetje of hij voor of na 00:00 voor z’n f ...
Haha ik heb ook niet echt een schema hoor ! Soms wil ze na 3 uur eten overdag en soms sneller / later 🤣
Alleen in de nacht zit er langer tijd tussen maar overdag nog niet 🫣
Ze wil overdag ook telkens niet in haar wieg slapen dus we proberen nu met veel pijn en moeite dat maar eerst weer voor elkaar te krijgen haha
3 maanden geleden
Is voor 4 weken, 4,5 kilo 120 ml (kunstvoeding) te veel? Hij geeft ook niet aan als het te veel is. Maar als ik minder geef blijft hij huilen en sabbelen op zijn arm en handje. Hij drinkt de fles snel op. Als ik rustmomenten inlas door even fles af te koppelen, begint mijn baby heel hard te huilen. Ik geef ook bv, maar weet niet of hij genoeg binnenkrijgt vanwege te weinig productie.
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Is voor 4 weken, 4,5 kilo 120 ml (kunstvoeding) te veel? Hij geeft ook nie ...
En als je nadien een speentje aanbiedt? Als je kleintje de fles snel uitdrinkt is de zuigbehoeftr misschien nog niet vervuld, dat is pas na een 15-tal minuten
3 maanden geleden
Je kan aanhouden 150x 4.5 kilo of 180x 4.5 dat is de max. Als hij gewoon om de 3/4 uur drinkt is het toch prima als hij er goed op gaat? En die hoeveelheid is per 24 uur :)