38 Reacties
één maand geleden
Nou hier het zelfde probleem ik vergeet het zo vaak omdat je bezig bent met andere dingen. Heb me kindje wel vaak op me borst dan oefent de baby toch ook. Plus als je nog meer kinderen hebt... je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
één maand geleden
Reactie op Kimberley2022
Nou hier het zelfde probleem ik vergeet het zo vaak omdat je bezig bent met ...
En mijn kindje vind het niet eens fijn!
één maand geleden
Jeetje 1,5 uur per dag voelt wel als heel veel tijd om bewust tummy time te doen, zou ik niet redden. Ons meisje vind het niks als ik haar op de grond leg voor tummy time, gaat zich echt afzetten. Doe het dus niet vaak op die manier. Maar als ze op mij ligt dan gaat dat hoofd constant omhoog, en ook als we rondlopen met haar dan zit ze te kijken.
Dus ik zou kijken zoals al gezegd naar alternatieve manieren voor tummy time en die hier en daar doen.
één maand geleden
Je doet het prima! Echt niet schuldig voelen. Ook ik doe echt niet zo vaak tummy time.
Ik heb wel een tummy time kussen gekocht, daar zitten speelgoedjes aan om hem af te lijden.
Gewoon doen wat voor jouw goed voelt en je zeker niet onzeker laten maken door het cb!
één maand geleden
Met 1 a 2 keer per dag denk je er al vaker aan dan ik. Met 1,5 uur per dag bezorg je een baby denk ik een nekhernia 🤪.
Wat ik wel eens doe is na een luierwissel even omdraaien op het kussen. En hem dan aanmoedigen maar ik doe dat ook niet langer dan een minuut hoor. Moet leuk blijven toch?
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Of op de grond tummy time en dan voor je kindje liggen. Heb zelf de moed no ...
Goeie tips, dankje! Handdoekje werkt wel maar maakt hem niet minder boos. Maar ga het eens op de grond proberen. Thanks! 😊
één maand geleden
Onze eerste deed nooit tummy time. Ontwikkelde helemaal naar verwachting. De tweede ook amper, en haar nekspieren ontwikkelen ook prima. Naar mijn idee echt reinste onzin dat tummy time.
één maand geleden
Wow, 1,5 uur per dag? Daar schrik ik van. Ik doe tummy time alleen overdag voor het voeden en na het verschonen. Soms lukt het mijn zoontje (9 weken) 4 min achter elkaar eb af en toe begint hij te jengelen/huilen na een minuut. Zodra hij huilt stop ik direct omdat Tummy time iets leuks moet zijn en niet iets waar hij een negatieve associatie mee krijgt. Ik zou je niet gek laten maken, je hebt prioriteiten gesteld en je kan het nu rustig gaan opbouwen. Stres voelt je kleine en zo wordt tummy time voor jou en voor je kleine meid niet leuk. Ik gebruik montessori speelgoed (boekjes) die ik voor hem neerzet en moedig hem aan. Dit werkt voor ons heel goed. Wij hebben bij het consultatiebureau gehoord dat hij heel sterk is en we doen zeker geen 1,5 uur tummy tijd per dag. Je doet het geweldig!
één maand geleden
1,5 u is echt lang hoor. Hier doen we het ook bijna niet. Maar heeft wel een sterk nekje… hij vindt het ook nog niet leuk. Zodra hij huilt dan stoppen we er ook meteen mee.
Bij mijn eerste net zo. Pas met een maand of 4 vond ze het leuk op der buik, maar nekje ontwikkelde gewoon goed!
één maand geleden
Uuuuh anderhalf uur is idioot lang haha
Ik lig ook niet anderhalf uur op mijn buik om mijn spieren te trainen 😵💫
Nee al is het maar 5 min over n hele dag ieder moment is meegenomen!
Wij zijn daar weer heel slecht in... Yinthe ligt bijna nooit op der buik maar wel prima sterk in der nek. Wel moeten we t iets meer gaan doen. Heb nu ook zn watermat gekocht om t wat leuker te maken en makkelijker voor ons. Combineren met speeltijd en Maud er bij te betrekken dan wordt t een stuk makkelijker voor ons haha
één maand geleden
Ach nee joh, niet over stressen. ‘Op je kop gekregen’ kan ik me niet voorstellen trouwens, ik mag hopen dat dat overdreven verwoord is 😂
Elk kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo, het is echt niet zo dat als jij wat minder tummy time doet dat je kind dan nooit zijn hoofd rechtop zijn gaan houden. Vroeger wisten ze niet eens iets af van ‘tummy time’ en toen konden kinderen toch ook vanzelf hun hoofd rechtop houden? Dat ontwikkelt zich automatisch wel 😛