296 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Anja0701

Hier ondertussen 41+2 weken. Nog altijd geen tekenen van een bevalling. Be ...
Hoe is het nu?

3 maanden geleden

Iemand hier ook nog niet bevallen? Ik word hier toch wel een beetje nerveus van. Strippen lukt niet en morgen is er overleg met het ziekenhuis. Maar wil liever niet inleiden. Iemand goede ervaring met inleiden? Is een ballonnetje oké? En hoe vinden jullie t ziekenhuis? Bij ons is er veel personeels tekort dus heb t gevoel dat alles heel gehaast moet dat ze alleen maar denken snel snel en dat ze je liever niet hebben. Zit nu op 41+5

3 maanden geleden

Reactie op Mom-2Be

Gefeliciteerd met jullie Ellis🐣🎉
Dank 😍

3 maanden geleden

Reactie op Juli2024💖

Iemand hier ook nog niet bevallen? Ik word hier toch wel een beetje nerveus ...
Kunnen ze misschien vliezen breken of heb je nog niet voldoende ontsluiting? Dat zou dan mogelijk wat prettiger zijn en een inleiding kunnen voorkomen?!

3 maanden geleden

Reactie op vsteffie

Kunnen ze misschien vliezen breken of heb je nog niet voldoende ontsluiting ...
Nee heb nog niet voldoende ontsluiting heb dit al 2x geprobeerd. Ben nu maar oefeningen op een bal aan het doen. Wellicht helpt dat en kunnen ze alsnog strippen komende week en dan de vliezen breken.

3 maanden geleden

Reactie op Juli2024💖

Nee heb nog niet voldoende ontsluiting heb dit al 2x geprobeerd. Ben nu maa ...
Ik heb trouwens wel ervaring met een inleiding van mijn eerste bevalling, maar met het oog op jouw mogelijke inleiding weet ik niet of het prettig is dat ik hem deel. 🙈 conclusie is in ieder geval: nooit meer. Maar iedere bevalling is anders. Wat is het protocol vanuit de vk? Ik mocht tot 42+1 thuis bevallen en tot bijna 43 in het zhs met dagelijkse controles, inleiding als het kindje in gevaar dreigde te komen. Goed om bij jezelf na te denken tot hoe ver je wil gaan. Ik zou ook wel zenuwachtig worden met 41+5, anderzijds kan het nog prima en valt het nog ‘gewoon’ binnen de marges.

3 maanden geleden

Vanmiddag om 14:45 zijn wij trotse ouders geworden van onze zoon daan. 4105gr, 53cm. Wij blijven nog even in het ziekenhuis na een spoed keizersnede. Met daan gaat alles goed, mama moet even bijkomen. Was een hele heftige dag

3 maanden geleden

Heb onze hele reis van de bevalling in de bevalverhalen gezet. Hopelijk voor de anderen die bevallen verloopt het aangenamer😉

3 maanden geleden

Reactie op Juli2024💖

Iemand hier ook nog niet bevallen? Ik word hier toch wel een beetje nerveus ...
Bij mij bleek met 41+5 dat m’n vruchtwater te weinig was, ben daardoor medisch geworden en ook ingeleid. Diezelfde avond ballonnetje gekregen (vond dit even een vervelend gevoel maar niet pijnlijk), die nacht naar huis en de volgende ochtend in het ziekenhuis had ik al 3 cm! Vliezen werden gebroken, en weeën kwamen licht op gang. 2 uur de tijd gegeven, maar de weeën bleken toch niet sterk genoeg dus gestart met weeënopwekkers. Nou toen begon de weeënstorm 😅 dit was wel heftig, maar zat binnen 4 u op 8 cm en ben toen in bad gegaan. Dit was heel fijn! Uiteindelijk nog 18 min geperst en daar werd onze zoon geboren. Vooraf zei ik ook steeds geen ziekenhuis, geen badbevalling. Achteraf kijk ik er heel goed op terug! In het ziekenhuis waren ze allemaal heel aardig en het bad was achteraf een uitkomst, dit had thuis niet gekund!

3 maanden geleden

Reactie op SimoneB94

Bij mij bleek met 41+5 dat m’n vruchtwater te weinig was, ben daardoor medi ...
Klinkt als uiteindelijk best een goede bevalling!! Ik heb nu woensdagochtend een ballon in t ziekenhuis en morgen laatste keer strippen door de verloskundige. Nu maar heel veel traplopen, skippybal en stoeplopen. Voel m al meer bewegen dus wie weet vanavond 👏🏻 Gefeliciteerd met je zoon!!😍😍🩵🩵

3 maanden geleden

Reactie op Juli2024💖

Klinkt als uiteindelijk best een goede bevalling!! Ik heb nu woensdagochten ...
Jaa klopt! Tuurlijk was die weeënstorm heftig, maar ik kijk er wel heel positief op terug! Daarom dacht ik deel het even met je, mocht het toch niet vanzelf komen dan hoeft het niet per se heel negatief te zijn in het ziekenhuis met een inleiding (ik keek er zelf namelijk heel erg tegenop)! Heel veel succes met de laatste loodjes! Ik hoop voor je dat het toch gewoon spontaan komt! 😊 Dankjewel!! 💙

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Vanmiddag om 14:45 zijn wij trotse ouders geworden van onze zoon daan. 4105 ...
Gefeliciteerd!

3 maanden geleden

Ons mannetje Odin, is nu 1 weekje oud. Ben 5 augustus dan t zh in gegaan en er uiteindelijk donderdag de 8e uitgekomen. Mijn bevalling zette niet door. Heb na 20 uur een keizersnede gehad en heb alles gevoeld. Dus mijn bevalling was aardig traumatisch. Nu met mijn man samen leren met vallen en opstaan hoe de wereld werkt met zo'n kleintje.

3 maanden geleden

Reactie op JaDatIsDaisy

Ons mannetje Odin, is nu 1 weekje oud. Ben 5 augustus dan t zh in gegaan en ...
Doe rustig aan meid

3 maanden geleden

Reactie op JaDatIsDaisy

Ach lieverd wat naar. Heel veel liefde op afstand ❤️

3 maanden geleden

Reactie op JaDatIsDaisy

Jeetje lieverd sterkte! Je mag me altijd een DM sturen, volgens mij zijn we in hetzelfde ziekenhuis bevallen. Mocht je erover willen kletsen 😊

3 maanden geleden

Ik heb gemerkt dat de foto's die de verpleegkundige de hele dag met mijn telefoon gemaakt heeft mij enorm helpen. Het verwerken duurd lang, maar praten helpt. We zijn pas begonnen aan ons herstel en het is niet makkelijk ook mentaal niet

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik heb gemerkt dat de foto's die de verpleegkundige de hele dag met mijn te ...
Dat herken ik wel. Maar neem je tijd. Je zegt ‘duurt lang’ maar zo lang geleden is het allemaal nog niet. Ik praat en huil er ook nog dagelijks over. Toch verwerken dat alles anders is dan verlopen, en ik heb nu vooral veel moeite met de nasleep van alles. De kraamweek was echt vreselijk. Dacht op een gegeven moment echt van ‘waarom wou ik dit’. Bekijk het met de dag en er zitten nu steeds meer lichtpuntjes in mn dagen. Liefs voor jou 😘

3 maanden geleden

Dat herken ik wel. Maar neem je tijd. Je zegt ‘duurt lang’ maar zo lang gel ...
Ja ik herken het. Ik heb vandaag voor het eerst genoten van mijn kraamweek! Dinsdag kwamen mijn ouders en oma langs, normaal zeg ik leuk! Nu vond ik het een ware hell. Heb ze bedankt voor hun komst, maar ik was gesloopt toen nog. Nu langzaam krijgt onze vent ritme en begrijp ik hem. We hebben echt alleen de ouders laten komen en doen verder de deur niet open. Eerst hebben we rust nodig en elke dag tranen om de beelden die ik zie

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ja ik herken het. Ik heb vandaag voor het eerst genoten van mijn kraamweek! ...
O ja ook dat doen wij zo idd. Alleen de ouders en broers. Verder gaat ook nog niet. En ook echt kapot moe na een bezoekje van een klein uurtje.. wij gaan dit gewoon fixen allemaal 👊🏼