296 Reacties
3 maanden geleden
O ja ook dat doen wij zo idd. Alleen de ouders en broers. Verder gaat ook n ...
Zeker! Wij genieten nu vooral met zijn 3en en heb gelukkig een top kraamverzorgende! Die komt nu nog 2 dagen 3uurtjes, maar oh wat fijn.
Adem in, adem uit😘😘
2 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Hij is geboren! Op 15-08-2024 om 2.10, 2725 gram. Met 42+2 uiteindelijk spo ...
Gefeliciteerd 🥰
2 maanden geleden
Heel mooi hoe jullie alles verwoorden over de kraamweek. Had altijd een beeld dat dit een een feestje, iedereen kan ook niet wachten om langs te komen. Na 5 dagen ziekenhuis waar ik maar 1 dag na de bevalling rust had andere dagen waren intens iedereen wilt de hele tijd wat van je. Toen kwam m’n moeder & toen uitte ik het en tegen mijn vriend gezegd dat ik het niet meer trok die hebben de hele dag iedereen buiten de deur gelaten alle artsen, verpleegkundige, roomservice. Was kapot na een bevalling en vooral de manier waarop alles is gegaan. Vervolgens komen ze je elk moment storen. Ze moeten de moeder hebben en de vader slaapt wel overigens overal doorheen 😅. Vanaf woensdag t/m zaterdagmiddag 6 uur geslapen totaal. Toen zaterdag meteen bij thuiskomst kraamzorg dan krijg je weer veel info die willen weer wat van je, verloskundige belde ook weer die dag. Heb alleen maar lopen janken en tegen de kraamzorg gezegd nu ga ik slapen. Het is nu pas maandag 4h45. En ik slaap 4 uurtjes per dag ik kan gewoon niet op commando slapen, net vol paniek maar de verloskundige gebeld want slaap weer deze nacht niet. Dus ik ga slaapmedicatie krijgen en ze heeft me wat tips gegeven. Maar die kraamweek ik vind het tot nu toe 1 grote donderwolk die boven je hangt. Gelukkig gaat met m’n kind alles goed🩵 de samenwerking met mijn partner beter dan verwacht. Maar met mij gaat het niet goed. Dag 4 is hel toch zeggen ze? Ik ben benieuwd hoe het aan het einde van de week. Jullie wat meer informatie hoe het na de kraamweek is of het einde? Niemand mag ook langskomen behalve m’n moeder of broertjes van me vriend Max een kwartier en die brengen eten heel lief! Wel hebben ze mijn zoon gezien direct na de bevalling die ochtend dat was wel heel fijn maar sindsdien houd ik iedereen af, wel lastig soms dat iedereen wilt langskomen ze bedoelen het zo goed. Maar er is ook echt een ander beeld van de kraamweek, ik dacht dit is een roze wolk en super leuk. Ik vind het tot nu toe maar alsof je een bedrijf bent begonnen en slaapt 3 uur per dag 😅 Tja aan alles zal vast een einde komen?
2 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Heel mooi hoe jullie alles verwoorden over de kraamweek. Had altijd een bee ...
Sorry als dit info is waar niemand op zit te wachten btw gezien dit de groep is met uitgerekende datums. Ik was zelf 30 juli uitgerekend, jullie vast wel al bevallen dus ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat! Dat biedt mij ook perspectief:)
2 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Het is gewoon ook heel heftig allemaal en ik herken het stukje dat iedereen wat van je wil heel erg, terwijl je zelf gewoon rust wil. En je moet ook uberhaupt laten bezinken wat er is gebeurd en dat je een kind hebt.
Het wordt echt beter hoor! Ik vond het bij onze oudste dochter ook zo heftig, nu bij de tweede is die shock van ouder zijn veel minder gelukkig.
Denk dat het slim is om de kraamvisite pas na een x aantal weken te laten komen zodra het wat beter gaat met je ❤
2 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Ik herken je helemaal. Hier zijn onze beide ouders geweest en 1 vriend. Allemaal max een uurtje. Ik trek het niet als er mensen te lang hier zijn. Mijn kraamhulp was een topper en ik mis haar gewoon. Maar naast haar en me vriend kon ik niks hebben.
Nu gaan we week 2 in. Vandaag komen verloskundige en lactatiekundige op bezoek. Dus morgen is er niemand welkom☺️
Ik geniet van ons gezin, maar het is gewoon zwaar als je zelf er nog niet klaar voor bent. Het wordt beter en huilen mag. Gelukkig zijn er ook genoeg lichtpuntjes🥰 als je naar die kleine kijkt.... wat mooiers is er niet🩵
2 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Hoi lieverd, heel herkenbaar. Ik was (en ben, maar al veel minder) emotioneel en lichamelijk naar de kloten. Ook door de complicaties van de bevalling. Wij hebben extra kraamhulp gehad. Dit was erg fijn. Maar moet zeggen dat sinds er geen kraamzorg meer is er veel meer rust is in huis. En het gaat echt wel beetje bij beetje beter worden. Mijn mantra is ‘dag voor dag’ en op moeilijke dagen zelfs ‘voedingsmoment naar voedingsmoment’. Niet vergeten hoeveel impact de bevalling, het herstel en ja ook je hormonen hebben. Vooral die tranen laten stromen 😘. Qua bezoek hebben wij ook alleen de ouders gehad en broers (alsnog veel met beide gescheiden ouders) en na elk bezoekje gesloopt. Daar dan weer verdrietig van… want je herkent jezelf ook even niet meer. Je doet het goed ❤️ hoop dat je ook wat meer kan slapen met de medicatie 🍀🤞🏼
2 maanden geleden
Hoi lieverd, heel herkenbaar. Ik was (en ben, maar al veel minder) emotione ...
Ik heb nu ook extra kraamhulp die dan mij goed in de gaten houdt heel fijn! Vind alleen de kraamhulp soms ook pittig😅 we hebben zojuist nr 3 over de vloer en ze komen 2,5/3 uur dus denk dat er vanaf zondag ook wat meer rust is.