296 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op brendier
Aahh dat is vervelend , ik ben nog niet gestript .
Ze wilde dit maandag do ...
Nee bij mij gister echt goed gelukt, maar baal gewoon dat het niet doorzet. Ben gewoon echt klaar met zwanger zijn😅🫣
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Die ben ik gister verloren😬 hopelijk gebeurd er vandaag nog wat..Anders mo ...
Mag ik wat vragen over jou slijmprop ,
Ik verlies hem in delen merk ik maar ik verlies ook heel veel afscheiding gemengd met bloed erbij . Het bloed mag geen naam hebben hoor maar het is al vanaf 12 uur aan de gang .
Was dit bij jou ook ?
Vorige zwangerschap namelijk de prop niet verloren
3 maanden geleden
Reactie op brendier
Mag ik wat vragen over jou slijmprop ,
Ik verlies hem in delen merk ik maa ...
Ik ben gister om 16uur gestript en heb tot vanmorgen bloederig slijm gehad. De slijmprop kwam ook in delen, grote delen slijm met roze/bruine kleur🤭
Ze zeiden zolang het bloed niet helderrood is is het goed, is een teken van een goede doorbloeding van de baarmoedermond.
3 maanden geleden
Vanmiddag even de knop om gezet in mijn hoofd, het wachten op het doorzetten van de menstruatie krampen maakte me zo onrustig. Hele middag op bed gelegen en liggen sacherijnen, en nu denk ik hop hop uit bed boodschapjes doen en gewoon lekker blijven rommelen in en rond het huis. De tijd gaan dan alleen maar sneller 🙃
3 maanden geleden
Reactie op saide 1
Vandaag is mijn uitgerekende datum en de verloskundige zegt dat ze in 41.we ...
Dit kan een advies zijn om eventuele inleiding te voorkomen. Het is een ‘vrij standaard advies’. Verdiep je zelf in de voor en nadelen van het strippen en bespreek deze ook met je verloskundige. Keuze ligt altijd bij jou, maar wel handig om je te verdiepen in wat als de baby tussen week 41-42 niet komt, hoe je dat dan wil aanvliegen, welke keuzes en opties er zijn.
3 maanden geleden
Geloof ik zijn mijn vliezen net gebroken, het was een keiharde plop en paar min later het gevoel alsof ik in m’n broek plaste 🤣
3 maanden geleden
Ik sliep, want het is 3.00 snachts. Ik ging verliggen van mn zij naar mn rug. En ik voelde mezelf druppelen, raar wel. Zat gelijk rechtop in bed. Ben naar de wc gehobbeld maar niks geks. Nog ff kwartiertje beneden gelopen. Wat gedronken en terug naar bed. Nu zien of dat dit een voorteken was en of er nog meer gebeurt, of dat ik gewoon moest plassen.
3 maanden geleden
Reactie op saide 1
Vandaag is mijn uitgerekende datum en de verloskundige zegt dat ze in 41.we ...
Ligt volgens mij een beetje aan de praktijk waar je gaat. Bij mij strippen ze eigenlijk ook pas vanaf 41 weken. Bij mij is het nu iets naar voren gehaald omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant is. Word nu vrijdag met 40.4 gestript.
3 maanden geleden
Reactie op ettollotte
Ligt volgens mij een beetje aan de praktijk waar je gaat. Bij mij strippen ...
Ik mocht kiezen. Dit omdat wij graag thuis bevallen en door de zomerperiode dit niet van vrijdag tot maandag kan. Hierdoor ervoor gekozen eerder te strippen. Ook ligt de kleine al een 5 weken vast in mijn bekken en is het ietsje groter dan gemiddeld. Wat voor vk en mij geen reden geeft tot inleiden trouwens.
3 maanden geleden
Vanmiddag een afspraak bij de vk. Twijfel heel erg om te vragen of te strippen. Weet überhaupt niet of ze dat doen bij mijn praktijk voor de 41 weken. Ben vandaag 40+3. Ben de hele tijd zo in conflict. Wil gewoon heel graag de natuur zijn ding laten doen en wat is nou amper 2 weken op die 9 maanden?! Maar ik ben ook echt op. Zo’n mindfuck 🙃. En dames van deze uitgerekende week; we krijgen nu officieel een augustus baby!
3 maanden geleden
Vanmiddag een afspraak bij de vk. Twijfel heel erg om te vragen of te strip ...
Je kan altijd vragen natuurlijk of ze eens wil kijken of er al wat gaande is😉 dan weet je ook waar je staat.
Ik moet over 3 kwartier weer bij vk zijn voor 3de keer strippen.
Ik wil echt niet een inleiding en toeters en bellen. Daarom heb ik voor strippen gekozen, leek mij het meest natuurlijk. Je lichaam moet immers nogsteeds zelf aan het werk daar.
En idd het wordt een augustus kind! Ook leuk🥰 ben zelf alleen zo benieuwd wat het geslacht is en hoe het eruit ziet na al die maanden
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Je kan altijd vragen natuurlijk of ze eens wil kijken of er al wat gaande i ...
Ja dat is wel zo, maar toch is het wel een interventie. En dan eentje waarbij het bij heel veel vrouwen niets doet en vooral ongemak oplevert. Weet nog zo niet 🙈. Heb nog een paar uur om er over na te denken ☺️.
Wat leuk dat je het geslacht niet weet van je kindje! Kan mij voorstellen dat je extra nieuwsgierig bent. Ik kon de verleiding niet weerstaan haha
Leuke aan augustus vind ik de bloem die bij deze maand hoort; de klaproos 😍 en sterrenbeeld leeuw 🦁 natuurlijk
3 maanden geleden
Ja dat is wel zo, maar toch is het wel een interventie. En dan eentje waarb ...
Ja bij mij heeft vk het voorgesteld om het zo te doen. Ik was natuurlijk zelf vrij in de planning ervan en hoeveel pogingen ik het wil geven. Brengt het vandaag niks, dan maandag verder kijken.
Ben zelf gewoon ook klaar ermee, maar mijn lijf blijkbaar nog niet🤣🤣
3 maanden geleden
Vanmiddag een afspraak bij de vk. Twijfel heel erg om te vragen of te strip ...
Ik had hetzelfde, een mogelijke strippoging met 40+5 maar twijfelde ook. Ik heb dit toen met de verloskundige besproken, ze heeft toen wel even gekeken maar bleek ook nog dicht te zitten dus het kon ook niet. Nu geven we het nog even een paar dagen de tijd. Geeft ook wel rust!
3 maanden geleden
Net poging 3 gehad met strippen. Dit was alleen andere vk dan de eerste 2 pogingen. Deze is jonger en dus heel voorzichtig etc. Afwachten maar weer hoe het de komende dagen gaat en anders maandag weer naar vk.
3 maanden geleden
Reactie op vsteffie
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Maar laat het wel doen, ik heb nog ...
Net overleg gehad. Strippen doen ze bij onze praktijk vanaf 41 weken. Als de baby er niet is voor 41+3 naar het zh voor controle en overleg inleiden. Hopelijk komt hij gauw 💙