6 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad, maar dan pap3b. Een tip: ik zou niet te veel uit die uitslag proberen te lezen want dit is voor een leek totaal onduidelijk en je weet (ook als je weet wat de woorden betekenen) niet wat de conclusie is.
Ter info: bij zowel een conisatie als een biopt wordt een klein stukje weefsel weggesneden bij de baarmoedermond op de plekken waar de onrustige cellen zijn geconstateerd. Dit gaan ze dan onderzoeken. Hieruit komt geen PAP maar een CIN score die wat zegt over o.a. hoe diep de slechte cellen zitten/hoe ernstig het is. Lis staat denk ik voor lissectie, wat een vervolgbehandeling is. Hierbij wordt er met een elektrisch draadje de oppervlakte van de baarmoedermond weggebrand (de plekken waar de onrustige cellen zitten). Ik heb zelf alleen een aantal keren zo’n biopt gehad. Is niet fijn helaas, maar wel heel belangrijk om te doen. Het is ook zo voorbij! Ontspannen, net als met de bevalling, helpt echt!
2 maanden geleden
Geen zorgen. Dat screenshot wat je stuurt is het gekopieerde aanvraagformulier. Dus degene die de uitstrijk afneemt vult daar in of jij eerder ingrepen aan je baarmoedermond hebt gehad.
Net als dat degene invult of er met het blote oog iets bijzonders werd gezien bij maken uitstrijkje (was niet t geval).
Dit screenshot bevat dus geen uitslag.