57 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Suzzanne

Heel herkenbaar. Mijn oudste (heel gek om dit te zeggen) is 15 maanden en m ...
Ooooh Suzanne! Je maakt me aan het huilen, krijg de tranen in mijn ogen! Wat een mooi verhaal. Ik denk ook dat het voor mij mentaal veel zwaarder zal zijn als voor hem, hij is een papa's kindje en hangt heel erg aan mijn mama en broer en zij zullen diegene zijn dat hij het meest ziet de eerste dagen, dus ik denk ook wel dat hij het naar zijn zin zal hebben, dus ergens lucht mij dat wel op. Zo leuk om te horen dat hij zo enthousiast was om jullie te zien! Zo schattig, knuffel er maar lekker op los en geniet van jullie nieuwe gezinnetje! Ik hoop dat mijn verhaal een beetje zoals het jouwe wordt! Bedankt om je ervaring te delen.

4 maanden geleden

Ik ben ook de 31e uitgerekend 😊,maar wordt ws keizersnede en dus eerder. Ik herken het besef en ook wel schrik dat er op korte termijn veel gaat veranderen wat je niet goed kan overzien van te voren. Dat hoort bij het proces. Ik heb zelf nog geen andere kinderen, maar kan me ook voorstellen dat dit meespeelt en je ook daarin weer een weg zult moeten vinden. Het is ook normaal om daar mee bezig te zijn. Je zal idd je aandacht moeten gaan verdelen, maar vertrouw er maar op dat dat ook zijn weg wel vindt. Net als dat je ook je weg hebt gevonden met je eerste kindje.

4 maanden geleden

Reactie op Obviregr

Hey! Zo fijn om te horen dat ze er erg naar uitkijkt! Jaa, ik ben er zeker ...
Ik snap je helemaal met wat je voelde naar je hond, dat had ik toen ook hahaha! Ik word ingeleid, wat ik eigenlijk niet wil, maar het voordeel is echt dat we ernaartoe kunnen leven met ons gezin! Dat vind ik heel fijn, zo kan ze goed worden voorbereid. Ik snap idd dat jullie mannetje daar te klein voor is, maar probeer het wel gewoon te vertellen, je weet maar nooit wat hij er toch van oppikt 🥰 Vooral; papa en mama komen weer naar jou terug!! Dubbel allemaal he, zoveel hormonen en zoveel gevoelens. En ondanks dat het de 2e is, toch ook weer zoveel eerste keren! Want je eerste kindje achterlaten voor de bevalling van de 2e, dat heb je ook nog nooit eerder gedaan... Maar het komt goed! 😘 We gaan emotioneel zijn en overdonderd zijn van geluk én gemis en dat mag allemaal!🙏🏼

4 maanden geleden

Het achterlaten blijf ik zwaar vinden. Bij de geboorte van de 2e moest ik op vrijdagavond naar het ziekenhuis en de dag daarna ging de eerste lockdown in waardoor mijn oudste zoontje niet langs kon komen. Ik weet nog toen hij thuis kwam dat ik zo de trap afrende dat de kraamzorg zei 'normaal rent een kraamvrouw niet zo' Als je thuiskomt is de oudste ook ineens gigantisch. Maar hier was het samen knuffelen tussen die twee fantastisch. Ik heb wel steeds de baby in de wieg gelegd om eerst even volledige aandacht te hebben voor de oudste en samen naar de baby gegaan. Heel gek, maar dit vindt allemaal een weg :). En gebruik de tijd zonder de oudste ook echt om even de baby in je op te nemen!

4 maanden geleden

Hoi! Dit zijn hele normale gevoelens die je hebt en erg lastig. Mijn oudste was 19 maanden toen de 2de kwam. Ik ben ‘s nachts thuis bevallen en ze heeft er niks van gemerkt. Ik heb me de hele kraamweek schuldig gevoeld omdat ik haar weinig aandacht kon geven. Ook wilde zij niks weten van haar zusje. Niet kijken, niet aaien, niks. Vond dat erg moeilijk. Het is even iets waar je doorheen moet en misschien ook wel goed dat je er nu over nadenkt. Want dan ben je mentaal een beetje voorbereid. Probeer waar kan de zorg voor de baby soms uit handen te geven aan papa en je eerste lekker te knuffelen. Het hoort er helaas bij en al heel snel zullen jullie allemaal gewend zijn aan de nieuwe situatie en wordt het steeds leuker en mooier. Een leeftijdsverschil van 14 maanden is pittig maar ze kunnen zometeen zo lief samen spelen!!!!

4 maanden geleden

Ik heb vooral moeite met dat hij geen idee heeft wat een hectische tijd eraan zit te komen. Niet alleen het moeten delen, maar ook vermoeidere ouders zijn etc. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat hij het later heel leuk gaat vinden.

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik snap je helemaal met wat je voelde naar je hond, dat had ik toen ook hah ...
Heel mooi verwoord! Bedankt daarvoor :) Kan het zeker eens vermelden inderdaad, want hij heeft het nu wel lastig qua verlatingsangst, dus misschien wel een heel goed idee! Ja, bij ons zoontje was het ook een inleiding door termijn inderdaad, vond ik wel leuk om te plannen, want ik kwam wel gek van het idee dat het ieder moment kon zijn, dus das wel aangenaam, maar ik hoop deze keer dat het zelf start :) Maar wordt sowieso heel erg lastig, maar komt inderdaad goed, effe een harde noot en dan genieten maar :)

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Het achterlaten blijf ik zwaar vinden. Bij de geboorte van de 2e moest ik o ...
Ooohneeee zo lastig, tijdens die lockdown!! Zo verschrikkelijk dat je niet eens je eigen vlees en bloed mocht zien! :(

4 maanden geleden

Reactie op kich

Hoi! Dit zijn hele normale gevoelens die je hebt en erg lastig. Mijn oudste ...
Klopt allemaal! Super lief jouw berichtje, bedankt! Zo jammer om te horen dat de kraamweek niet top was, gelukkig nu al veel beter

4 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik heb vooral moeite met dat hij geen idee heeft wat een hectische tijd era ...
Jaaa, helemaal mee eens! De zwangerschap is ook al behoorlijk intens geweest en dat heeft hij helaas soms wel es gemerkt, dat mama sneller moe of boos werd. Maar inderdaad, die eerste periode na de geboorte is zo intensief! Ik heb vaak mental breakdowns gehad dat ik niet wist wat ik aan het doen was en echt zat te wenen als een klein kindje in de zetel met hem in mijn armen, ten einde raad. Ik hoop dat ik dit niet heb als hij erbij is, dat alles redelijk oké verloopt. Amai, wat een emoties allemaal. Gelukkig weten we wel waarvoor we het doen, maar de weg ernaartoe kan wel heel pittig zijn, maar alles komt altijd goed, daar ben ik van overtuigd :) Ik kijk er ook wel naar uit voor wanneer ze samen zullen spelen

4 maanden geleden

Reactie op Obviregr

Klopt allemaal! Super lief jouw berichtje, bedankt! Zo jammer om te horen d ...
Ja. Dit is alweer 2 jaar geleden en de meiden zijn superlief samen. Nu 37 weken van nummer 3 😊

4 maanden geleden

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Over ongeveer een week wordt ik ingeleid en gaat mijn schoonmoeder oppassen op onze zoon van net 2. Vind dat ook erg lastig dat ik niet weet hoelang ik hem niet zie.. hij zit nu ook erg in de fase dat ie al huilt als ik weg loopt, laat staan ga bevallen😔

4 maanden geleden

Reactie op chrissie97

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Over ongeveer een week wordt ik ingeleid ...
Hier precies t zelfde😞😞

4 maanden geleden

Reactie op chrissie97

Wanneer wordt je ingeleid?

4 maanden geleden

Wanneer wordt je ingeleid?
8 juli😊 vind het heel spannend maar blij als de kleine man er is

4 maanden geleden

Reactie op chrissie97

8 juli😊 vind het heel spannend maar blij als de kleine man er is
Aah ik 10 juli

4 maanden geleden

Reactie op chrissie97

Hee tip van kraamzorg en verloskindige om de kleine niet weg te brengen in de kraamweek. Dit om het zo snel mogelijk te laten wennen en overal in te betrekken.

4 maanden geleden

Aah ik 10 juli
Spannend!! Gaat opschieten nu haha. Hoop dat alles goed zal gaan😘

4 maanden geleden

Reactie op Cels

Hee tip van kraamzorg en verloskindige om de kleine niet weg te brengen in ...
Ahh ja wij hebben er daarom voor gekozen om mijn broer hier te laten logeren, ipv onze dochter daar. Ze gaat die week ook niet naar de opvang, zodat ze met ons mee kan settelen met de baby🥰 Maar snap dat er ook gevallen zijn waarbij het niet anders kan 🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Cels

Hee tip van kraamzorg en verloskindige om de kleine niet weg te brengen in ...
Goede tip idd! We geven ook een cadeautje namens de baby zodat ie vast kan wennen😌