13 Reacties

één maand geleden

Kunnen tandjes zijn als het zuur is. Daar doe je niets aan.. meteen een schone luier geven en even aan de lucht laten drogen :)

één maand geleden

Reactie op Stefke2021

Kunnen tandjes zijn als het zuur is. Daar doe je niets aan.. meteen een sch ...
Ja al zo vroeg? Ik ga straks eens voelen haha! Dat laten luchten aan de lucht is lastig, want meestal plast meneer als het te lang duurt 😂😂

één maand geleden

Dit is niet te remmen. Ik zou juist even wachten met hapjes tot de darmen weer rustig zijn.... Nu heb je kans dat het alleen maar onrustiger wordt. Juist niet gaan rommelen met z'n flesvoeding ook. Zou even een paar dagen/week aankijken en dan wellicht volgende week beginnen met hapjes.

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Dit is niet te remmen. Ik zou juist even wachten met hapjes tot de darmen w ...
Het zijn iedere keer echt kleine beetjes, dus niet echt een luier vol. Maar je ruikt hem al op afstand haha!

één maand geleden

Reactie op Naomii

Het zijn iedere keer echt kleine beetjes, dus niet echt een luier vol. Maar ...
Haha, ja die darmen zijn volop in ontwikkeling. Hier ook periodes. De ene keer paar dagen ertussen, gister nog meerdere poepluiers op een dag! Goed insmeren en hopen dat het snel iets minder wordt 😉

één maand geleden

Ik zou denk even wachten met hapjes. Dit kunnen tandjes zijn. Je wil niet dat hij evt pijn aan z'n mondje gaat associëren met hapjes.

één maand geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik zou denk even wachten met hapjes. Dit kunnen tandjes zijn. Je wil niet d ...
Nee, we zijn indd nier begonnen! Hij heeft al 2 dagen koorts nu ook 🥺

één maand geleden

Qua behandelen van de huid doe ik sudocreme en frambozenzalf afwisselen. Sudocreme beschermt de huid en frambozenzalf verzacht en heelt de huid. Ik doe dit preventief, dus billen zijn iig hier nooit stuk geweest. En wat iemand anders als zei, na het schoonmaken even de billen aan de lucht drogen (30sec is al voldoende). Geen billendoekjes met alcohol en parfum gebruiken, dat brand zo lekker 🫣🔥

één maand geleden

Aan de lucht drogen, stukje heilwol in de luier, zinkzalf zonder meuk (dus geen sudocreme!), billendoekjes die geen irriterende stoffen bevat. Oh en geen irriterende stoffen in bad doen! En op tijd verschonen. Hier gaat dat prima.

één maand geleden

Wij gebruiken wasbare billendoekjes en hier bijna nooit rode billen. Als er wel eens een plekjes is gebruik ik bepanthen.

één maand geleden

Hier al een poosje zuur en kleine beetjes (tot ze dan plots een hoeveelheid heeft waarbij ze uit haar luier drijft 🥲) en altijd behoorlijk dun geweest. Voor andere dingen ook bij de kinderarts, qua ontlasting gaf hij aan dat het allemaal geen kwaad kon en dat de marge van normaal simpelweg erg groot is. bij ons waarschijnlijk wel uiting van koemelkallergie, maar voornamelijk omdat onze dochter ook wel regelmatig wat bloed in de luier heeft, m’n arme meiske. Als dat niet zo was had hij het gewoon normaal gevonden gaf hij aan. Voor de billetjes; ik zweer bij de baby billetjeszalf van weleda. Smeert fijn, geen troep erin en nooit last van de billen. Ze laat inmiddels een soort tevreden zuchtje als ik een klodder smeer 🤣. Laat een heel mooi fijn laagje achter wat nog mooi beschermt wanneer ik 20 minuten later weer achter de commode sta.

één maand geleden

Reactie op Rensje93

Hier al een poosje zuur en kleine beetjes (tot ze dan plots een hoeveelheid ...
Nou wij zijn indd sinds een paar dagen gestart met die crème, maar zie echt al flink verschil!! Dus we gaan gewoon blijven smeren, ook preventief. Dank je wel voor de reactie, we zijn gewoon extra alert! 😅

17 dagen geleden

De zoon van een vriendin poepte soms wel 15 keer per dag. Wat bleek: hij had iets opgelopen, waardoor hij gaatjes in zijn darmen had en lactose niet goed werd opgenomen. Ze moeten nu over op lactosevrije melk.