33 Reacties

5 maanden geleden

Ik lees mee!

5 maanden geleden

Ik heb er eentje gehad tussen 38 en 39 weken. Het was niet prettig, maar nog te doen. Het is wel gelukt, maar daarna niet ingedaald en alsnog een keizersnede. De nadelen moet de gynaecoloog ook vertellen lijkt me ? Denk dat goede informatie vooraf essentieel is. Misschien kun je een telefonisch consult vragen om de vragen te bespreken?

5 maanden geleden

Ik lees ook mee, heb woensdag een versie gepland staan.

5 maanden geleden

Ik heb dinsdag een versie gehad op exact 36w (in het ziekenhuis in België). De versie zelf heeft nog geen 5 minuten geduurd en was voor mij volledig pijnloos. Ik had niet verwacht dat het zo vlot zou lukken. Ik ben naar de verloskamer moeten gaan, ze hebben een infuus geprikt en ik kreeg medicatie om de baarmoeder te ontspannen. Door die medicatie ging mijn hartslag even de hoogte in, wat een normale bijwerking is. Mijn baby werd constant gemonitord en ook mijn hartslag werd in de gaten gehouden. Na toediening van het medicijn hebben ze talkpoeder op mijn buik gedaan en heeft de gynaecoloog mijn baby in de juiste positie gedraaid. Ze hebben voor en na de versie wat bloed geprikt, om te kijken of er geen bloed van de baby in mijn bloed gekomen was. Na de versie hebben ze de baby nog een uurtje gemonitord en daarna mocht ik weer naar huis. Ik hoop nu heel hard dat mijn baby niet terug draait! Voor mij was het een positieve ervaring en ik ben blij dat het kon, want een stuitbevalling wordt hier niet gedaan.

5 maanden geleden

Mijn eerste dochter werd gedraaid door 2 artsen. Het deed geen zeer bij mij. Ik moest daarna wel 3 uur blijven omdat de hartslag van de baby wat onrustig was.

5 maanden geleden

Ik heb deze week een geslaagde versie gehad. Achteraf ging het heel snel maar op het moment zelf vond ik het wel pijnlijk (hele kortdurende pijn wel hoor). Het hangt er denk ik vanaf hoe makkelijk ze de stuit uit het bekken krijgen. Als die er eenmaal uit is, neemt de druk wat af en gaat het draaien snel. Heel gek gevoel is dat wel. Ik had het ook lastiger doordat mijn hartslag heel hoog was door het medicijn. Focus op ademhaling dat helpt en alles ervoor en na duurt langer dan de ingreep zelf, die is echt heel kort van seconden tot enkele minuten. De baby deed het super, die bleef mooi gelijk in hartslag. Verder kreeg ik menstruatiepijn in de loop van de dag. Paracetamol hielp enorm. 2 dagen later nog wel meer bekkenpijn dan normaal. Soms ook pijnscheuten in mijn lies maar dit zijn mogelijk ook indalingsweeën. Veel succes! Komt goed!

5 maanden geleden

Ik lees ook mee. Ik heb vrijdag (35+5) te horen gekregen dat de baby (nog) niet goed ligt. Als de baby maandag (36+1) niet gedraaid is, krijg ik ook een afspraak in het ziekenhuis voor een versie. Voor de versie krijg je eerst nog een echo, misschien is de baby al gedraaid :) Ik heb van de vk begrepen dat je kan kiezen om wanneer de versie niet lukt, deze een aantal dagen later nog een keer te doen. Mocht de baby niet draaien of weer terug draaien dan kan je (in NL) kiezen voor een stuitbevalling of een keizersnee. Een vaginale stuitbevalling moet trouwens ook plaatsvinden in het ziekenhuis. Verder begreep ik dat de kans van slagen onder andere afhankelijk is van de hoeveelheid vruchtwater en het feit of de baby al is ingedaald.

5 maanden geleden

Ik heb gisteren een versie gehad (36+5) Ons kindje ligt in een instabiele ligging, dit houdt in ene moment in stuit, dan weer dwars dan weer hoofd. Veranderd continue haha. Favoriete houding is dwars. Gisteren bij de versie lag ze ook dwars. Ze hebben 2 keer geprobeerd te draaien, maar ze draaide meteen terug. Hier is dus helaas de versie niet gelukt. Ik vond de versie zelf heel erg meevallen, het is flink wat duwen op de buik maar ze weten wat ze doen. Ze houden het ondertussen ook goed in de gaten met de echo. Succes volgende week! 🍀

5 maanden geleden

Ik heb de vorige keer een versie gehad. Er met twee mensen flink geduwd en getrokken aan de baby. Helaas is het niet gelukt omdat de kleine niet mee wou werken. Die weigerde om te draaien en zette zich af in de omgekeerde richting van het draaien. Het is dus een keizersnede geworden. Achteraf bleek de kleine vast onder mijn ribben te zitten. Incl kartels in zn hoofd van mijn ribben. Je wordt voor en na een versie heel goed in de gaten gehouden en moet na de versie een bepaalde tijd aan de ctg liggen. Ik vond het soms pijnlijk maar andere momenten zeer oncomfortabel. Heb wel zeker een week een beurs gevoel gehad in mijn buik en de dag zelf een beetje buikpijn.

5 maanden geleden

Ik heb afgelopen woensdag een versie gehad. Eerst zonder medicatie geprobeerd, kregen ze kind niet voldoende gedraaid. Dus toen de weeenremmers om de baarmoeder soepeler te maken, hier kan je kort hartkloppingen van krijgen. Toen zijn ze weer met zijn tweeen begonnen. Hierbij is het wel gelukt om te draaien. Voor mij was het echt geen prettige ervaring, maar te doen. Ze vragen ook geregeld of het gaat dus als het niet gaat dan altijd direct aangeven. Tip van mij is zorg dat je de dag verder niks plant en rustig aan doet. Bij mij voelt het op de punten op mijn buik waar ze echt hebben zitten duwen nog beurs.d

5 maanden geleden

Heb een versie gehad bij 36+3. Ik vond het van te voren best spannend omdat ik hele gemengde verhalen hoorde. Met mijn vriend had ik ook besproken dat we 1 versie wilden proberen, en als het niet lukte dat we het dan persoonlijk niet teveel wilden forceren omdat ik zelf dan het idee had dat er wellicht ‘iets’ zou zijn waardoor ze niet kon of wilde draaien. Maar de versie ging super soepel, ik had nog voldoende vruchtwater, ons meisje is niet heel groot, mijn buik was soepel genoeg zei de versiekundige (het is zelfs zonder medicatie gelukt), en ze draaide super goed zelf mee, waardoor het voor ons persoonlijk niet te geforceerd voelde wat ik echt heel fijn vond! Het enige is dat ik nu na die versie wel ineens veel klachten heb (rugpijn, bekkenpijn, pijn aan navel etc) waar ik hiervoor een relatief ‘klachtenloze’ zwangerschap had maar lastig te zeggen of dat niet ook gewoon laatste weken zwangerschap zijn. Nu een week later ligt ze nog steeds met haar hoofdje naar beneden wat heel fijn is, het enige ‘spannende’ is dat het het meest ideaal zou zijn als ze goed indaalt nu, dat is helaas nog niet het geval maar ik zit nu veel op een bal en doe oefeningen die hopelijk helpen bij het indalen. Ik gun iedere vrouw zo’n versie als die. Mijn tip: weeg specifiek jouw situatie en kansen af en hoe cliché het ook klinkt maar volg je gevoel ❤️ ik hoor echt dat het voor iedere vrouw anders is en ieder lichaam en baby is natuurlijk ook anders. Hoop dat eruit komt want ik weet hoe nerve wracking het kan zijn!

5 maanden geleden

Was hier niet al een topic over? Daar staat mijn ervaring in…

4 maanden geleden

Ik heb morgen een versie. Het is ons derde kindje. Vind het best spannend!

4 maanden geleden

Persoonlijk vond ik het een erg onprettige ervaring. 2 keer geprobeerd maar niet gelukt. De pijn was heftig en heb zeker nog dagen een erg beurs gevoel gehad. Zou het zelf niet nogmaals doen. Gelukkig was dit bij mijn dochter van inmiddels 3 en ligt de baby nu wel goed.

4 maanden geleden

Ik heb vandaag een versie gehad, heb het niet als pijnlijk ervaren. Goed ontspannen en rustig blijven ademen. Ze hebben het 2x geprobeerd maar helaas nog niet gelukt. Donderdag weer een poging 🤞

4 maanden geleden

Ben vandaag 34 weken en morgen liggings echo. Als de baby in stuit ligt gaan ze donderdag een versie proberen. Lijkt mij beetje vroeg? Zie hier bij de meeste rond 36 weken

4 maanden geleden

Ik heb vandaag met 36+4 een poging tot versie gehad. Helaas niet gelukt, mijn kindje kwam niet onder mijn ribben door, 5x geprobeerd en beide kanten op. 2e poging heeft naar alle waarschijnlijkheid geen zin, mocht het wel proberen maar wij hebben er vanaf gezien. Nu dus medisch en voorbereiden op Bevallingsplan b.

4 maanden geleden

https://youtu.be/2ZMKkLlw0fI?si=vriM-FBLJqgcns4i Deze meditatie hielp me wel ontspannen voor de versie. En geeft een soort uitleg aan het kindje in de buik wat je gaat doen. En vond ik prettig om vooraf te luisteren

4 maanden geleden

Voor de vrouwen die al een versie hebben gehad en waarbij het niet is gelukt, kiezen jullie voor een keizersnee of een stuit bevalling?

4 maanden geleden

Reactie op DemiZ99

Voor de vrouwen die al een versie hebben gehad en waarbij het niet is geluk ...
Heb destijds voor keizersnee gekozen. Dat is me alles meegevallen. Stuitbevalling kan als je je er zeker bij voelt. Ik was er niet gerust op.