19 Reacties
4 maanden geleden
Bij mij zijn ze kunstmatig gebroken, had toen wel al 7 cm en was in het ziekenhuis, het doorprikken voel je helemaal niks van en is in enkele seconde gebeurd.
Ik had eigelijk een inleiding op de planning staan, dan breken ze ook eerst de vliezen en wachten ze even of je weeen krijgt, zou dus goed kunnen dat als ze gebroken zijn er wat begint te rommelen
4 maanden geleden
Ik ben a.s maandag 42 weken. Zondag laat ik ze ook thuis breken als laatste redmiddel om thuis te kunnen bevallen. Kans is 90% dat het de bevalling in gang zet. Heel groot dus!
Vandaag voor het eerst gestript. De kans dat dat wat gaat doen is maar 20%.. en vliezen breken is geen heftige ingreep hoor, vraag eventueel je verloskundige naar de eventuele risico's.
Mijn verloskundige zei dat compleet veilig is en het enige risico is dat als ik niet binnen 24 uur beval toch naar het ziekenhuis moet. Maar aangezien ik maandag toch 42 weken ben, moet ik dat dan dus evengoed.. als ik ze niet laat breken, doen ze dat maandag in het ziekenhuis wel. Voor mij dus weinig verschil.
Succes!
4 maanden geleden
Ik zit inmiddels ook op de 41+2. Gisteren eerste strippoging, maar dit was helaas niet mogelijk ivm nog onvoldoende ontsluiting. Vliezen breken doen ze toch pas wanneer je minimaal 3 cm ontsluiting hebt? Tenminste, zo is het mij verteld door de verloskundige.
4 maanden geleden
Het breken van de vliezen voel je niet echt hoor! Je voelt de betreffende persoon wel rommelen van binnen en bij je baarmoedermond kan dat ook gevoelig zijn. Maar de vliezen zelf hebben geen gevoel, dus dat doet geen zeer. En dan voelt het ineens een heel lekker warm allemaal...😂😂😂
4 maanden geleden
Ik zit op 41+2 en heb woensdag een strippoging gehad, net als bij jou ging het rommelen maar zette het niet door ( sinds vandaag verlies ik wel de slijmprop dus misschien dat dit een teken is). Maar ik twijfel ook over nog een strippoging of vliezen laten breken. Ik neig zelf naar nog een keer strippen proberen en anders rond 41+6 vliezen breken om wat hier boven al gezegd is, zo begint de inleiding ook dus dan is dit nog een mooie laatste poging. Maar wel lastig om de keuze te maken, helemaal omdat na het breken van de vliezen de bevalling wel binnen 24 u moet starten anders moet je alsnog aan de weeën opwekkers ( en dat vond ik vorige keer echt geen pretje).
4 maanden geleden
Ik zit inmiddels ook op de 41+2. Gisteren eerste strippoging, maar dit was ...
Ja klopt, maar door middel van het plaatsen van een ballon bijvoorbeeld(daar mag je gewoon mee naar huis) kunnen ze die 3 cm creëren om vervolgens je vliezen te breken.
4 maanden geleden
Reactie op KIM3
Ben je dan niet medisch geworden als ze een ballon bij je plaatsen? Oftewel ...
Nee ballon wordt wel in het ziekenhuis geplaatst. Daarna mag je thuis afwachten tot hij eruit valt 😄 als hij eruit valt heb je ongeveer 3 cm ontsluiting en kan de verloskundige je vliezen komen breken.
Zelf heb ik geen ervaring met de ballon hoor, maar de verloskundige heeft me dit uitgelegd. Ik heb nu zelf al 4 cm ontsluiting dus is het voor mij niet meer nodig.
4 maanden geleden
Ik heb dit bij ons zoontje laten doen op 41+1. Ik belande vrijwel direct in een weeënstorm waardoor ik in 1,5 uur tijd van 3cm naar 10cm ging. Ik vond de bevalling daardoor een hell en traumatisch en had achteraf veel spijt van mijn keuze
4 maanden geleden
Reactie op Ourbabyjourney❤️
Ik heb dit bij ons zoontje laten doen op 41+1. Ik belande vrijwel direct in ...
Bij mijn eerste braken ze spontaan, daarna een weeënstorm. Ook van eerste wee tot geboorte binnen 2 uur tijd. Is inderdaad heel heftig! Maar dit kan met inleiden ook gebeuren. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren op het handmatig breken van de vliezen.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste zijn mijn vliezen spontaan gebroken bij 41 weken. Wel meteen een weeenstorm.
Afgelopen dinsdag pas bij 9 cm maar toen ging het ook als en speer en was hij er zo🙈. Ik zou het zelf wel spannend vinden zo thuis hoor. Het kan ineens best snel gaan dan
4 maanden geleden
Reactie op Ourbabyjourney❤️
Ik heb dit bij ons zoontje laten doen op 41+1. Ik belande vrijwel direct in ...
Ik heb dit gehad bij zowel kunstmatig gebroken vliezen als bij spontaan gebroken vliezen, eerste keer was spontaan gebroken en duurde de ontsluiting 2 uur,
Bij de tweede kunstmatig gebroken en duurde de ontsluiting 2;15,
Ligt denk ik niet perse aan het breken maar meer je eigen lichaam die dit zo doet
4 maanden geleden
Ik zou gestript worden met 41 wk maar de bevalling kwam op die dag voor het bezoek van de VK op gang. Weeën (rugweeën) waren prima op te vangen en weinig pijn. Maar ik had dus ook pas 3 cm ontsluiting. (5:00 begonnen en ze was er om 13:00).
Bij het controleren van de ontsluiting toucheerde ze lichtjes en braken me vliezen. (Waarschijnlijk waren ze erna ook al snel uit zichzelf gebroken gaf ze aan).
Ik kreeg dus ook een weeënstorm. Heel heftig want je komt niet op adem dus het ontspannen is moeilijk. Ik had ook echt alleen maar rugweeën dus dat is opzich al pittig.
Voordeel van een weeënstorm het normaliter ontzettend effectief, je bent snel op je 10 cm ontsluiting, ik denk dat het 1,5 uur toen duurde.
En daarna persfase maar dat vond ik dus echt een piece of cake en niet zo’n pijn doen.
Weeënstormen zijn heftig maar dus wel effectief, het gaat ook een beetje erom: Hoe ga jij er mee om?
Ik heb daarover in mijn zwangerschapsyoga cursus dus info over gehad, dat scheelt dan wordt je niet zo erg overvallen of kan je jezelf herpakken.
Ja ik heb geschreeuwd, ja het deed echt pijn en nee ik wilde niet meer (en toen ik echt klaar mee was, was ik dus ook toe aan de volgende fase wonderbaarlijk). Maar geen trauma aan overgehouden. Ik zou wel bij me volgende bevalling dat melden dat het opeens zo snel ging zodat niemand te laat is 😅, haha. Helaas nu niet thuis een bad bevalling maar een Keizersnede wegens medische indicatie.
4 maanden geleden
Voor mij is dit topic overbodig; 😃 om 12u vanmiddag ben ik voor de 2e keer gestript en om 17u is onze dochter geboren! Mijn vliezen zijn wel kunstmatig gebroken maar toen had ik al bijna 10cm, de druk was toen weg en daarna kreev ik nog 2 persweeën en ze was geboren.
Was een prachtige bevalling waar ik heel goed op terug kijk.
4 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Voor mij is dit topic overbodig; 😃 om 12u vanmiddag ben ik voor de 2e keer ...
O wat fijn, eindelijk! Van harte gefeliciteerd. ❤️