34 Reacties
4 maanden geleden
Voor de baby heb ik haar luiertas. Voor me zelf kleine koffertje. Voor me man & dochtertje ook apart.
4 maanden geleden
Wij moeten 24 uur blijven na de bevalling, dus ik heb nu voor de kleine z'n luiertas ingepakt met 4 setjes
(romper/boxpakje/sokken/mutsje, óf
romper/broekje/truitje/sokken/mutsje) erin, 2 omslagdoeken, een dekentje
en mijn eigen rugzak voor mezelf, met 3 sets makkelijke kleding, een badjas, een vest, 2 paar dikke sokken en 1 nachthemd/jurkje (voor de bevalling zelf, maar ik zie wel hoe het allemaal loopt, en wat ik op dat moment aan heb).
Mijn man heeft óók z'n eigen tas, met een trainingsbroek/joggingbroek en slippers (maar die trek ik ook aan want mijn eigen slippers passen me niet meer).
Verder hebben we puzzelboekjes, laptop, Chromecast, tablet, koptelefoon/oordopjes in de tassen gedaan en wat te snacken. Maar dat is omdat wij moeten blijven, als we klinisch waren geweest had ik had waarschijnlijk allemaal niet meegesleept.
V.w.b. praktische zaken, denk ook aan jullie legitimatiebewijzen, een euro voor de rolstoel, telefoonopladers, evt. je trouwboekje (voor de aangifte)..
En, ik heb alvast mijn telefoonontgrendeling eraf gehaald, zodat de verpleegkundige (of iemand anders van het zkh-personeel) een aantal foto's kan maken.
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Wij moeten 24 uur blijven na de bevalling, dus ik heb nu voor de kleine z'n ...
Heel veel succes vandaag mama. Je kunt het! Nog even en je hebt je kleine in de armen 🥰
4 maanden geleden
Reactie op Syl689
Moet je eigenlijk een handdoek meenemen naar het ziekenhuis?
Ik ben hem n ...
Neejoh die hebben ze daar echt wel
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Oh! Ja het leek mij dat het duidelijk is welke kleertjes voor de baby zijn ...
Haha ik heb het ook in dezelfde koffer gedaan zonder ziplockzakjes. Geboortepakje is 1 geheel (boxpakje) dus kan niet echt mis gaan denk ik 😅
4 maanden geleden
De verlosmoeder heeft een goed filmpje op YouTube wat je mee moet. Fijne tip: outfitjes van de baby in een ziplock zakje en dan 1 (eerste pakje), 2 en evt 3 erop zetten. Kan je het ook gemakkelijk vinden tussen je eigen spullen.
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Wat nemen jullie allemaal mee voor je vent? 😅
Ik heb nu een trolly, een ...
Ik had bij m’n eerste ook echt van alles mee, maar uiteindelijk alleen schone kleding en douchespullen gebruikt. Neem nu dus ook echt niet zo veel mee
4 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Wat voor snacks heb je mee? Ik heb ook zwangerschapsdiabetes maar geen idee ...
Ik heb gevraagd of ik tijdens de geboorte nog aan het dieet moet houden, maar dat was niet nodig. Mag gewoon lekker nemen waar ik zin in heb 😁
4 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Wat voor snacks heb je mee? Ik heb ook zwangerschapsdiabetes maar geen idee ...
Ik had dat ook en ik heb alleen rijstewafels meegenomen. Ik hoefde ook geen insuline meer te spuiten en mocht het los laten in de periode dat ik daar was. Plus tijdens de bevalling heb ik amper wat gegeten dus ik zou niet teveel moeite doen🙈
4 maanden geleden
Vluchtkoffer kiddo 1: alles netjes gestructureerd in 1 tas. Stapeltje voor mij, voor manlief en genummerde ziplock zakjes voor baby. Plus dekentje etc. Stond klaar met 32 week.
Vluchtkoffer kiddo 2: nog steeds 1 tas. Stapeltje voor mij, onderbroek voor manlief, ziplock zakjes voor baby. Plus dekentje. Stond klaar met 36 weken.
Vluchtkoffer kiddo 3: nog steeds 1 tas. Van alles ingegooid, alles ligt door elkaar. Klaar sinds vandaag 38+1 😂😂