44 Reacties

4 maanden geleden

In tholen kregen we volledige zorg, net een rustige paar weken blijkbaar maar hebben ervoor gekozen om deze laatste 3 dagen(morgen en zaterdag nog) maar 3 uur te krijgen. Het gaat allemaal prima en ze hoeft hier niet nog rest van de dag te zijn om m'n was te vouwen ofzo want dan lukt allemaal zelf wel😜

4 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

In tholen kregen we volledige zorg, net een rustige paar weken blijkbaar ma ...
Ze was trouwens de rest van de dagen ook iets eerder weg gegaan omdat er niks meer te doen was voor haar

4 maanden geleden

Hey ik ben bevallen van m'n 2e en woon in Utrecht. Ik kreeg deze mail ook indd. Ik heb gelukkig wel volledige kraamzorg van 8 tot 15 en dan van afgelopen dinsdag tot volgende week dinsdag.

4 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Wat fijn! Hoop dat dat hier ook een beetje zo gaat zijn. Door een ziekenhuisopname en operatie van m’n zoontje tijdens de kraamweek met hem hebben we die dus niet helemaal mogen ervaren zoals het “hoort”. Het lijkt me fijn om met deze baby toch een paar dagen volledig te krijgen om te ervaren hoe dat is, als ze de laatste dagen eerder weg gaan is dat helemaal priem.

4 maanden geleden

Reactie op Anna_93

Wat fijn! Hoop dat dat hier ook een beetje zo gaat zijn. Door een ziekenhui ...
Kraamzorg in het ziekenhuis is ook echt fijn!

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Kraamzorg in het ziekenhuis is ook echt fijn!
Was meer zo dat we tijdens de kraamweek meerdere keren voor onderzoeken naar het ziekenhuis moeten en uiteindelijk halsoverkop naar een umc omdat geopereerd moest worden. Eenmaal opgenomen hebben we geen kraamzorg meer gekregen, dat icm een fluxus bij mij was erg traumatiserend. Hopelijk nu een helende ervaring 🙌🏻

4 maanden geleden

Reactie op Anna_93

Was meer zo dat we tijdens de kraamweek meerdere keren voor onderzoeken naa ...
Oef, ik vond gisteren 1* heen en weer al een crime. Ga voor je duimen!!

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Oef, ik vond gisteren 1* heen en weer al een crime. Ga voor je duimen!!
Naar hè, hopelijk blijft het hierbij voor jou 🫶

4 maanden geleden

Wij hebben 7 dagen 3 uurtjes per dag gehad. Hebben 1 dagje langer in het ziekenhuis moeten blijven. Ondanks dat het ons 1ste kindje is, hebben wij dit als prima ervaren. Hebben eigenlijk meer zitten kletsen 🙈 Huishoudelijke dingen kon mijn vriend zelf dus dat hebben we haar niet laten doen. Wij wonen in Asten ( Brabant)

4 maanden geleden

Wij hebben 1 dag 6 uur en 5 dagen 3 uur gehad. Op dag van bevalling geen kraamzorg, en dag erna 2 uur “opstarten”, maar ik vond dat niet echt bijdragend aangezien we al een dag thuis waren.

4 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Lijkt me heerlijk die nog even de was vouwt en lekker kookt als er tijd over is hahah! (Heb overigens ook mezelf extra verzekerd om alles vergoed te krijgen 😂)

4 maanden geleden

Hier niet t traditionele aantal uur kraamzorg maar zorg op maat heet dat. 6x6 uur en eigenlijk is dat ook echt meer dan voldoende! Wij zitten in de regio Brabant Noord en hier is t op dit moment rustig met alle bevallingen maar deze week verwachten ze hier de eerste "zomer piek" Ik zit bij welkom kraamzorg (voor de mensen uit Oss/Uden omgeving heel bekend) en die zijn begonnen met een ander soort kraamzorg te leveren in de vakantie periode en ze gaan kijken of dit voor hun het nieuwe standaard wordt. Ze kijken bij de intake waar is de vraag naar, wat is daar voor nodig, hoeveelste kindje is er en wat is de achterwacht. Poliklinische bevalling gaat de kraamzorg die bij de bevalling is mee naar huis om op te starten in de nacht als je dan bevallen bent. Overdag is dat ook de kraamzorg die met je mee naar huis gaat om dan de dag te doen en eventueel de avond ligt er aan hoe laat je naar huis gaat. Thuis bevalling helpt de kraamzorg ook die aanwezig is met alles en zelfde principe als bij de poliklinische bevalling. Medische bevallingen weet ik dan weer niet🤪 In ons geval is er standaard zorg nodig ondanks dat het een 2e kindje is ivm het mislukken van de borstvoeding bij nummer 1. Standaard is 6 dagen x 6 uur. Ze beginnen hier van half 9 en blijven vaak tot 3 (gek mens dat de overwerkt!) vandaag is ze tot zelfs half 4 geweest ivm wat te veel afvallen van Yinthe en de krampjes die hier nu echt extreem zijn. (Dit gaan we compenseren op ons verzoek met de uren van dag 6! Omdat ze zn schat is en al zo veel voor ons doet!) Ze begint met te kijken hoe ik en Yinthe er aan toe zijn. Hoe is de nacht gegaan moet ik wat extra hebben of kunnen we zo rustig aan opstarten. Wij zijn dan eigenlijk al wel al ff opgestart als gezin want Maud is er al tussen half 7 en 7 en ook die heeft een ritme haha, dus ontbijt hoeft ze niet te maken maar begint ze wel met de zoetekauw dingen voor de borstvoeding haha. De controles doet ze bij Yinthe, dan bij mij vaak is dan ook tussen 9 en 10 de voeding. Daar kijkt ze bij mee gaat dat goed waar kunnen we bij sturen enz, maar dat gaat als een tierelier (daarom is t raar dat mevrouw te veel is afgevallen) dan gaat ze hier gewoon kijken waar behoefte aan is, een schop onder onze kont omdat mijn man of ik te veel doen? Geen probleem haha. Stuurt me goed mijn rustmomenten aan want eigenwijs muahaha Na dat ik wakker ben in de middag tussen 2 en 3 doet de de laatste controles en dan gaat ze naar huis. Verwacht echt niet dat ze in die 6 uur heel de hut gaat poetsen! Alsjeblieft denk gewoon goed na waar jij behoefte aan hebt en wat jij wil! Keer extra douchen of je kleintje in bad? Dat gaat voor! Keer extra een bed verschonen? Vragen! Maar ga geen verwachtingen hebben dat ze alles stofzuigt of dweilt, alle was doet of de badkamer tot in de puntjes schrobt! Dit doet ze alleen als ze TIJD OVER heeft.

4 maanden geleden

Ik belde op zondagmiddag 12u dat we werden ontslagen uit het ziekenhuis en om 14u stond er kraamzorg voor de deur. Zij is tot 17u gebleven en ook maandag en dinsdag de hele dag. Omdat we een paar dagen ziekenhuis hadden gehad, zaten de uren er op, maar konden eventueel verlenging voor twee dagen aanvragen. Dit vonden we niet nodig, maar had dus wel gekund. Totaal geen problemen mee gehad dus. We zaten bij Naviva in de regio Delft

4 maanden geleden

Ik belde op zondagmiddag 12u dat we werden ontslagen uit het ziekenhuis en ...
Fijn om te horen, hier zit ik ook 😊

4 maanden geleden

Sint-Oedenrode en krijgen via VDA volledige uren kraamzorg, vandaag alleen 3 uur gehad ivm uitvaart die de kraamzorg had. Het is ons eerste kindje en we geven borstvoeding

4 maanden geleden

Bij ons was het wel pittig.. dit is ons eerste kindje en ik had een spoed keizersnede maar kregen ook maar 3 uur per dag 🥲 dat was vooral erg heftig voor mijn vriend die alles op z'n dak kreeg. Regio west brabant hier

4 maanden geleden

Wij de eerste ma en di van 9 tot 5, woe van 9 tot 16:00, do en vrij van 9 tot 15:00 en zaterdag en zondag van 09:00 tot 14:00! Heel erg blij mee ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Doxxx

Bij ons was het wel pittig.. dit is ons eerste kindje en ik had een spoed k ...
Ohhh jeetje dat is wel karig, sowieso gezien jullie situatie en 1e kindje en na spoedkeizersnede. Je hoopt dat ze daar toch meer rekening mee houden en aanpassen

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Lijkt me heerlijk die nog even de was vouwt en lekker kookt als er tijd ove ...
Ik heb nog nooit gehoord dat een kraamzorg voor je kookt. 🙈 Ze maakte bij mij wel fruithapje en als ik wilde ontbijt en lunch. Maar ik wil gewoon aan tafel eten en niet in bed. Dat gekruimel in bed is echt vreselijk. 😂 Verder zijn de huishoudelijke taken natuurlijk wel fijn als die gedaan worden.

4 maanden geleden

Wij gaan waarschijnlijk maar een paar dagen 3 uur per dag krijgen😔 en de dag van thuiskomst uit het ziekenhuis niemand, moeten dan videobellen?! Echt bizar.... En helaas al geen goeie/ fijne ervaring met eerdere kraamzorg van ons dochtertje ( bijna 4 j geleden). Dus baal ontzettend dat we hier wéer pech mee hebben.. als je het soms van anderen hoort hoe het kan zijn.. dat ze je naar bed sturen/ fruithapje, ontbijt voor je willen maken.. hebben wij helaas niks van meegemaakt. En gaat nu met deze 3 uurtjes Dus ook niet gebeuren ben ik bang voor 😐