44 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Ik heb nog nooit gehoord dat een kraamzorg voor je kookt. 🙈 Ze maakte bij ...
Serieus? Onze vorige kraamhulp hield ontzettend van koken en als ze ‘tijd over had’ maakte ze een avond maaltijd en voedzame soep. Echt mega fijn! (Een boterham kan ik zelf net bevallen ook wel smeren maar een avondmaal is andere koek). Dit keer hebben we een ZZP met Surinaamse roots die het heerlijk vind om te koken en ook al aangegeven heeft dat, mocht er tijd over zijn, ze met liefde wil koken voor ons ❤️
4 maanden geleden
Afgelopen dinsdag bevallen. Woensdag t/m maandag 6 uurtjes per dag. Woon tussen Breda en Tilburg!
4 maanden geleden
Ik ben superblij met onze kraamzorg, voelt erg luxe! Wij krijgen 7 dagen 6 uur per dag. Het gaat allemaal supergoed dus in principe hebben we niet eens zoveel nodig. We hebben haar vandaag ook eerder weg laten gaan. Naast de controles maakt ze ontbijt en lunch, heeft ze m’n bed verschoond en gestofzuigd. Heerlijk!
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Serieus? Onze vorige kraamhulp hield ontzettend van koken en als ze ‘tijd o ...
Dat is wel super fijn zeg. Bij ons zeiden ze echt dat koken niet in hun pakket zat. Niet dat we er naar gevraagd hebben hoor. Mijn man kookt toch altijd. 🙈 Maar misschien dan geluk omdat ze koken zo leuk vinden.
4 maanden geleden
Volledig 49 uur. Omgeving zwolle, christelijke kraamzorg. Voelt een beetje veel, had ook wel aangegeven dat we kortere dagen prima vonden (ipv 8-16) maar omdat we al hadden aangegeven alles te willen moeten we dat nu ook afnemen omdat kraamzorgbureau nog niet in de drukte-periode zit.. achteraf wel handig met mn koorts van gisteren door borstontsteking en daardoor toch weer hele dagen op bed..
4 maanden geleden
4-7 bevallen, in het ziekenhuis kwam er een kraamhulo van een ander kraambedrijf als waar ik ingeschreven stond. Dit door teveel te kort hier in de regio.
Was om 00:49 bevallen en om 04:00 alweer thuis. Die middag is er een andere kraamhulp geweest om op te starten. De dag erna kwam dezelfde die er was na de bevalling in het ziekenhuis. En vanaf zaterdag tot en met gisteren wel iemand van de kraamzorg waar in ingeschreven stond alleen kwam ze wel uit een andere regio. Maar ze was echt top en heeft ons goed geholpen. Totaal 33 uur kraamhulp gehad. Maar was ook akkoord gegaan met minder als het echt nodig was.
Dit is wel me 2e kindje
4 maanden geleden
Wij hebben zo'n 15 uur in totaal gehad.
Op vrijdag bevallen, toen een half uur partus assistent, maar van een andere organisatie dan waar we aangemeld waren, want daar waren ze allemaal al weg. Diezelfde middag nog 3 uur gehad.
Zaterdag t/m maandag 2 uur per dag, dinsdag alleen een uurtje controles en woensdag afgesloten met een halve dag.
Kraamverzorgster had 3 gezinnen op een dag ivm de drukte. Echt super veel respect voor haar. Zo van hot naar her moeten, veel schakelen in je hoofd en toch super vriendelijk blijven. Ze deed het ook zo leuk met onze oudste dochter! Voor ons was het zo ook prima qua uren. Liever dat ze een gezin met hele zware bevalling, of een eerste kindje meer uren geven om goed te helpen opstarten.
4 maanden geleden
Totaal 48 uur plus 1 dag ziekenhuis. Ik had een organisatie die niet bij een verzekering is aangesloten maar je kan wel je factuur indienen. Ik heb speciaal voor hun gekozen omdat ze echt die uren bieden en niet hoeven te korten. Nadeel is dan wel als je te laat ben en ze zitten vol dan wordt je geweigerd.
4 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Dat is wel super fijn zeg. Bij ons zeiden ze echt dat koken niet in hun pak ...
Haha ja dat zou kunnen idd. En voor mii groot geluk want ik ben echt een foodie en mijn vriend kan écht niet koken. En ik word dus echt chagrijnig van vies eten 🤭 Geen zin 2 weken ‘Mexicaanse pannenkoeken’ (wraps) te eten 😂
4 maanden geleden
Hier in Twente vorige week 6 dagen 6 uur per dag kraamzorg gehad van Naviva, en dat terwijl het ons 2e kindje is :)
4 maanden geleden
Hier regio west brabant. Via Kraamcentrum Dat hebben wij 38 uur kraamzorg gehad. Vrijdag van 11 tot 5, za t/m ma van 8 tot 16, di en woe van 8 tot 12.
Ik was blij met de uren die we kregen, zo konden we extra rust pakken
4 maanden geleden
Hier in Amstelveen heb in eerst iemand 3x8 uurtjes gehad en daarna nog een ander 3x5. Was dolgelukkig met ze ookal zag ik er eerst tegen op, een vreemde zo lang in je huis. Ze deden lekker de was, stofzuigen, sanitair en belangrijker: hebben me enorm geholpen met de borstvoeding. Baby viel teveel af dus ze waren er echt voor ons om haar gewicht op peil te krijgen. Dus volledige zorg maar denk dat we wel geluk hebben gehad dat het nog vlak voor de vakanties was.
4 maanden geleden
8 dagen van 6 uur. Ze deed echt alles, ook eten klaarmaken, was vouwen en zelfs dweilen. Ik heb haar ook soms eerder naar huis gestuurd omdat alles al gedaan was.
4 maanden geleden
Helaas maar 26 uur gehad verspreid over 4 dagen. Ze was er elke dag van 9 tot 15u ongeveer, dat was prima!
Heb een ongeplande keizersnede gehad (was begroot op 49u maar ivm 2 dagen ziekenhuis werd dit 38u) en zwaar herstel.
Ben wel van mening, onze kraamverzorgster was een topper!! Liever iemand die je echt goed opweg helpt in wat minder uur, dan iemand waar je weinig aan hebt in volledige uren.. Ze kon ook goed overweg met onze oudste dochter.
4 maanden geleden
Wij hebben van maandag tot en met vrijdag kraamzorg gehad, maandagmiddag een uurtje opstarten, dinsdag en woensdag 4 uur en donderdag en vrijdag een hele dag. En allemaal dezelfde persoon gelukkig, dat vond ik wel heel fijn. Eigenlijk zouden we vrijdag zaterdag zondag nog een ander krijgen voor 2-3 uurtjes, maar ipv daarvan heeft ze een extra dag gewerkt om het bij ons zelf af te kunnen sluiten. Zo konden wij op dag 6 sluiten. Ondanks dat het ons eerste kindje is en ik een spoed keizersnee had, is dit heel goed bevallen en heb ik de twee laatste dagen niet gemist. Ging ook heel goed met onze hond, die was na twee dagen goed aan haar gewend en met een ander hadden we weer vanaf 0 moeten beginnen daarmee. Hoorde wel heel veel over alle tekorten en vervroegd afsluiten van de zorg in deze regio (Arnhem/Dieren).
4 maanden geleden
Hier op eigen verzoek 3 a 3.5 uur per dag, dus het minimum van 24 uur aangevraagd. En dan nog had ze het laatste uur bijna niks te doen...😅
Zelfs haar een keer eerder naar huis laten gaan hahaha.
Regio Breda/Brabant West