11 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb ook bij mijn vorige zwangerschap deze uitkering gekregen. Toen moest ik uiteindelijk achteraf weer de helft terug betalen… ik snapte er toen niet zoveel van. Ik verdiende veel meer dan dat ik kreeg en uiteindelijk moest ik ook weer een heel groot deel terug betalen!
5 maanden geleden
Hi ik heb ook een ZEZ uitkering toegewezen gekregen. Heb er zelf nog niet zoveel ervaring mee, ook omdat ik bij mn vorige verlof gewoon nog in loondienst werkte. Ik zat net onder de 1225 uur, maar het kan nog zijn dat ik terug moet betalen of nog geld krijg, omdat het nog niet vast staat bij de belastingdienst hoeveel winst ik gemaakt heb. Voelt heel dubbel, maar ben wel blij dat we voor nu toch een 2e inkomen hebben, anders moesten we rondkomen van 1 inkomen.. ik heb dit jaar ook maar een paar duizend euro verdient hoor, maar als het goed is kijken ze (ook) naar vorig jaar toch?
5 maanden geleden
Reactie op mommyyynn
Ik heb ook bij mijn vorige zwangerschap deze uitkering gekregen. Toen moest ...
Kon je dat wel in termijnen terugbetalen?🫣 ook een beetje mijn angst dat ik ga moeten terugbetalen, omdat ik voor mijn gevoel best wel een hoog bedrag krijg per week, dus ik ga er wel vanuit dat ik uiteindelijk terug moet betalen. Hoelang na je verlof moest je terug betalen?
5 maanden geleden
Het is inderdaad afhankelijk van je normale omzet hoeveel je uiteindelijk mag houden volgens mij. Ik mocht het mijn vorige zwangerschap wel grotendeels houden gelukkig en had daarnaast ook een AOV uitkering
5 maanden geleden
Reactie op Bollie3003
Het is inderdaad afhankelijk van je normale omzet hoeveel je uiteindelijk m ...
Ja dat vind ik ook logisch. Die urennorm is dan misschien gewoon de eerste maatstaf en dan controleren ze het later met je omzet. Dat klinkt wel logisch maar dan ga ik er iig vanuit dat ik veel terug moet betalen 😅
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Kon je dat wel in termijnen terugbetalen?🫣 ook een beetje mijn angst dat i ...
Oh dat weet ik echt niet meer.. het is al 6 jaar geleden. Volgens mij kon ik het wel in termijnen betalen maar heb ik het gewoon in 1x betaald. Als je er een soort van rekening mee houdt qua spaargeld zit het wel goed denk ik!! Ik kreeg iets van €1200 ofzo volgens mij en moest toen 7 of 800€ terugbetalen ..
5 maanden geleden
Ook hier ondernemer en ZEZ. Als je voldoet aan de urennorm, dan heb je volledig recht. Voldoe je niet aan de urennorm, dan is de hoogte van de ZEZ afhankelijk van je winst.
Op de site staat dit ook:
ZEZ-uitkering en de urennorm
Als u in het kalenderjaar voordat uw zwangerschapsuitkering ingaat ten minste 1.225 uur als zelfstandige heeft gewerkt, ontvangt u de maximale uitkering. De maximale uitkering is gelijk aan de hoogte van het minimumloon. Werkte u in dat jaar minder dan 1.225 uur, dan is uw uitkering lager. De hoogte van de ZEZ is dan afhankelijk van uw winst in dat jaar. Dat geldt ook als u meewerkend echtgenote of partner bent.
5 maanden geleden
Reactie op W1993h
Ook hier ondernemer en ZEZ. Als je voldoet aan de urennorm, dan heb je voll ...
Ohja dat is alleen toch heel gek? Ik ben schrijver dus ik werk heel veel uur en verdien bijna niks maar dan zou mijn uitkering opeens hoger zijn dan mijn normale inkomen... ik geloof dat ik ze toch nog maar een keer ga mailen
5 maanden geleden
Reactie op Dunya28
Als jij aan je uren criterium voldoet gaan ze niet naar je resultaten kijke ...
Hahaha nee helaas niet dan hou ik helemaal weinig over onder de streep😂 maar deze reacties hebben we al wel veel verder geholpen