37 Reacties
5 maanden geleden
Voor die eerste weken een klein tafeltje op de slaapkamer gezet met een verschoonkussen. Hoe minder handelingen etc hoe sneller weer in slaap. En mijn vriend deed het verschonen overigens in het begin en ben er 's nachts al vrij gauw mee gestopt.
5 maanden geleden
Hier een derde baby in aantocht. Altijd op mijn eigen bed verschoond en gevoed en daarna terug in de cosleeper. (Of samen slapen maar pas als de baby wat ouder is). Iedereen wordt onnodig extra wakker als je jezelf gaat verplaatsen naar een andere kamer. De baby maar ook jezelf
5 maanden geleden
Bij ons zoontje liepen wij altijd naar de babykamer. Achteraf gezien had dat idd veel makkelijker gekund. Nu staat de commode bij mij op de slaapkamer, veel beter
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Dit is inderdaad de reden dat ik twijfel! Het lijkt mij eigenlijk ook wel m ...
Ik was die eerste week niet eens in staat zelfstandig het bed uit te komen, laat staan dat ik alles alleen had kunnen doen...😅 Dus voor ons had het absoluut wel zin om allebei wakker te worden. Daarbij vond mijn man zelf ook gewoon dat hij moest helpen waar hij kon. Vandaag de dag doen we nog steeds veel samen en nu ik weer niet veel kan, doet hij meer dan ik haha🫣 Wordt met een 2e wel even kijken hoe we het doen, omdat hij natuurlijk niet álles kan hahahah, maar misschien ben ik er fysiek net wat beter aan toe dan.
Het is allemaal afwachten en je draai ergens in vinden, hoe jullie het zelf fijn vinden! Je kan nog zo bedenken hoe je iets gaat doen, maar wij hebben zelf ook al zo veel dingen anders gedaan dan ik altijd van tevoren dacht 😂
5 maanden geleden
Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van borst of flesvoeding. In de eerste week a 2 deden we hier alles samen. Daarna zijn we om en om gaan voeden. (Voordeel van flesvoeding)
Doordat we toch het flesje warm moesten maken hebben we eigenlijk altijd verschoont op de babykamer. Flesje aan, verschonen, flesje halen en dan op ons bed voeden. Daarna kleine weer in het wiegje naast ons.
5 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik was die eerste week niet eens in staat zelfstandig het bed uit te komen, ...
Awh ja als je niet uit bed kan komen dan is het niet anders, dat is logisch. Als dat bij mij het geval zal zijn dan zal mijn man me ook zeker helpen hoor, hij helpt me sowieso waar nodig en de eerste nachten zal hij ook vast en zeker wel wakker zijn want dan is alles hartstikke spannend en nieuw natuurlijk! Maar in principe wil ik de nachten daarna wel helemaal zelf gaan doen en hem zoveel mogelijk laten slapen. Wij hebben een andere taak/rolverdeling namelijk 😊
5 maanden geleden
Bedankt voor alle reacties dames! Uiteindelijk zal het toch een kwestie van afwachten zijn wat voor ons het beste werkt maar naar aanleiding van jullie reacties ga ik wel een verschoon plekje op de slaapkamer creëren zodat ik beide opties in ieder geval uit kan proberen 😊
5 maanden geleden
Wij doen het zelfde als bij onze eerste. Verschoonkussen op bed, mandje met luiers, thermometer, alcohol ect… en ik geef KV dus een thermoskan en een poederdoosje met melk erin. Vooral de eerste week ben je nog niet erg mobiel, en is het vooral in de nacht fijn als je alleen je kleintje uit bed hoeft te halen. Het zijn al zware nachten, laat staan naar een andere kamer ect
5 maanden geleden
Gewoon in je eigen bed is het handigste met een mandje naast je bed met alle benodigdheden en een klein nachtlampje
5 maanden geleden
Wij verschonen straks op haar eigen kamer en voeding (hopelijk borstvoeding) gewoon lekker op bed in de nacht.
Mijn man wil heel graag weer haar verschonen zodat ik me klaar kan maken om de voeding te geven of in t ergste geval (voor mij dan haha) net als bij Maud alvast beginnen met kolven zodat we beiden tegelijk klaar zijn 😂 tijdens t kolven der flesje maken met gekolfde melk en dan kunnen we lekker alle 3 weer gaan slapen na de voeding haha
(Of alle 4 als Maud wakker wordt)
Voor ons werkte verschonen op onze slaapkamer niet, daar werd Maud heel onrustig van en op haar eigen kamer was t prima en dan daarna lekker warm in bed een flesje bij papa
5 maanden geleden
Wij gaat het op onze slaapkamer doen, hebben die kleinste commode van de ikea gekocht hiervoor, de sniglar. Haar eigen kamertje zit aan de andere kant van het huis, dus dat is sowieso niet handig. Hopelijk slaapt ze het 1e jaar bij ons.
5 maanden geleden
Hier niet een andere optie dan bij mij op de kamer haha. Heb een co sleeper en bij de vorige ook zo gedaan. Heb alles in een trolley naast m’n bed (heb ook een commode maar nooit gebruikt). En ik haalde de baby eruit, verschoonbare eronder en verschoonde gewoon in mijn bed voor het voeden. No way dat ik het mezelf moeilijker ga maken😂 ben al moe genoeg straks
5 maanden geleden
Ons 1e kindje is afgelopen Zondag geboren.
Wij doen het tot nu toe als volgt, we hebben een co sleeper. En verschonen haar gewoon op bed met zo'n verschoningsmatje eronder, en geven haar ook de fles op bed. In/op ons nachtkastje staat een flessenwarmer, liggen enkele luiers en monddoekjes, staat een poedertoren, lege fles, fles met water om de fles mee te vullen, billendoekjes en een temperatuur meter. Alles bij de hand. Met een voedingskussen erbij. Wij voeden haar op de zij, en als je een voedingskussen onder je benen doet hoef je niet zo "krom" naar voren te zitten. Zout lampje staat op het nachtkastje en geeft voldoende licht om haar de fles te geven, te verschonen etc. Dit zorgt ervoor dat je zelf ook niet enorm wakker wordt, en zij ook niet mr wel wakker genoeg voor de fles. Zij doet het in iedergeval super goed!
Is echt perfect, je hoeft het bed niet uit. En wij slapen om en om verder.
Elke avond voordat we naar bed gaan zorgen we dat ons nachtkastje is aangevuld en alles klaar staat. Ideaal!🥰
Wellicht heb je er wat aan.
5 maanden geleden
Reactie op Wendyelst
Ons 1e kindje is afgelopen Zondag geboren.
Wij doen het tot nu toe als vo ...
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie eerste kindje!🥹😍