19 Reacties
7 dagen geleden
Hier was de wakkertijd eerder 1,5 uur en dat heb ik op gegeven moment beetje naar 1.45/2 uur gebracht. Ik merk dag als het zo uitkomt hij na 1,5 ook nog steeds kan slapen maar dat hij na 2 uur echt moe wordt. En eerlijk gezegd vind ik twee uur nog steeds best weinig met hapjes/ fles etc. Vrij weinig tijd om nog van huis te gaan…
7 dagen geleden
Reactie op faith2023
Hier meestal 1.5/2.5 uur.
Meestal wel 3x slapen overdag. Soms hazenslaapjes ...
En hoe oud is jullie kindje? Merkte je dat naarmate ze ouder werd die wakkertijd zich ook natuurlijk oprekte? Ons zoontje heeft vaak nog wel 4 dutjes nodig, maar die laatste is vaak een lastige en meer een powernapje. Verder vaak dutjes tussen 1 en 2,5 uur. Met 3 dutjes zouden we beter uitkomen, maar dat redt hij dus niet met wakker zijn…
7 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Hier was de wakkertijd eerder 1,5 uur en dat heb ik op gegeven moment beetj ...
Ja herken ik helemaal, tis echt lastig plannen. Helemaal met een uurtje… Hoe heb je dat oprekken aangepakt? Ons zoontje is nl vaak ook echt wel jengelig aan t worden, dus ben ook bang dat ik m juist oververmoeid maak als ik het te lang ga rekken
7 dagen geleden
Mijn zoontje is sinds een aantal dagen vanaf 13-14 wakker tot hij naar bed gaat. Duidelijk heel moe (gapen ogen wrijven en dood vermoeide oogjes) maar slapen ho maar 😂 is niet huilerig maar gewoon gezellig maar ineens slaapt hij niet meer na z’n middag dutje , die overigens ook maar 30-45 min duurt 😂 “officieel” is zn wakker tijd 1,5-2u maar nu is hij dus rustig 5-6 uur wakker 🥹
7 dagen geleden
Reactie op EenJ24
Ja herken ik helemaal, tis echt lastig plannen. Helemaal met een uurtje… Ho ...
Als hij jengelig wordt zou ik hem sowieso naar bed brengen. Hier werd hij niet jengelig meer eigenlijk of steeds een beetje later. Kwam denk ik ook wel toen de slaapjes langer waren. Hij slaapt nu vaak 1,5-2,5 uur in de ochtend en hetzelfde in de middag en dan een half uurtje in de namiddag. Dus wel echt maar 3 dutjes. Ook niet altijd helemaal zelfstandig soms help in he. Tussendoor in slaap.
7 dagen geleden
Hier 4,5 maand en wakkertijd gemiddeld 1,5 a 2 uur.
Bij een kort dutje soms iets eerder moe, en weleens een uitloop naar 2,5 uur.
60 minuten is idd wel kort, maar zou me ook geen zorgen maken. Sommige baby's hebben echt veel slaap nodig.
Slaapt hij de nacht klokje rond?
Verder zal de wakkertijd natuurlijk in de komende weken wat langer worden, dus nog even doorbijten tot je iets meer tijd hebt voor dingen 🙈
7 dagen geleden
Hier 2 uur (bijna 5 maanden). Als ik hem eerder op bed leg, gaat hij toch echt minder makkelijk slapen.
7 dagen geleden
Reactie op EenJ24
Aii, misschien nog iets van de slaapregressie of sprongetje? Slaapt verder ...
Nacht slaapt hij perfect dus ik klaag niet hoor ik volg hem gewoon! 🥰
7 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Hier 4,5 maand en wakkertijd gemiddeld 1,5 a 2 uur.
Bij een kort dutje soms ...
Nachten gaan over t algemeen prima. Tussen 1830-1900 naar bed en vaak tussen 630-700 weer wakker, met tussendoor nog een voeding. En nu - ik denk sprong/slaapregressie of gewoon het leven haha - soms wat vaker even wakker maar dan slaapt ie snel weer met een speentje. Dus de horrornachten zijn sporadisch. En ook de dutjes gaan over t algemeen prima. ‘s ochtends vaak lange (soms wel 2,5 uur) en s middags vaak nog wel 2x 1-1,5 uur (en soms ook een hazenslaapje uiteraard, t gaat niet elke dag perfect). Dus ik denk inderdaad gewoon nog even blijven volgen en dan komt t vanzelf. Had alleen gedacht dat ik inmiddels wel iets zou merken van langere wakkertijd, maar nog niet echt.
7 dagen geleden
Reactie op EenJ24
Nachten gaan over t algemeen prima. Tussen 1830-1900 naar bed en vaak tusse ...
Kan ook best ineens snel veranderen, dat hij ineens langer wakker blijft. Of misschien duurt het nog even, dan maar vooral van je rust genieten 🤭
Over een poosje (met een rondkruipende baby die de kasten opentrekt ofzo 😜) denk je vast nog weleens met weemoed terug aan het vele slapen hihi.
7 dagen geleden
Reactie op Frumpie89
Hier een meisje van 5 maanden met een wakkertijd van ongeveer 1,5 uur. Soms ...
Hier nagenoeg hetzelfde is nu 6 maanden en heeft nog steeds een wakkertijd van 1,5 a 2 uur. Gecorrigeerde leeftijd is 5 maanden.
Slaapt ochtend slaapje vaak echt nog 1,5 uur, middag 2,5 uur en nog 3e slaapje kleintje van 30 min a 45. Soms denk ik ook, is dat oké of? Maar ik probeer niet teveel te twijfelen en haar te volgen . In de nacht slaapt ze ook prima. Ik probeer er nog maar echt van te genieten!
13 uur geleden
Reactie op Wendyelst
Hier nagenoeg hetzelfde is nu 6 maanden en heeft nog steeds een wakkertijd ...
Ja ik twijfel ook weleens hoor, maar dat komt vooral door de oudste die heel slecht sliep. Ze is verder tevreden en groeit, dus ik maak me niet teveel zorgen! Ik denk dat we er vooral van moeten genieten dat ze zo lekker slapen🤭
13 uur geleden
Ik ben er eigenlijk pas sinds kort op aan het letten en hier is het oom nog kort hoor. Na een uurtje of max anderhalf is hij wel weer moe. Hij doet dan ook alleen maar hazenslaapjes overdag. Ik ga het niet rekken want als hij oververmoeid raakt dan is het juist huilen, ongezellig en moeilijk in slaap komen
10 uur geleden
Hier 5.5 maand, alleen nog hazenslaapjes en wakker tijd tussen de 1 en 1,5. Heel soms nu 2. Zie dat het vanuit haar zelf steeds iets langer wordt.
Rekken zou ik niet doen, gaan ze vaak juist slechter van slapen