53 Reacties

4 maanden geleden

Eerste keer hebben we inderdaad pas ouders de 2e dag laten komen, Eind van de middag. Deze keer zullen mijn ouders wel vrijwel meteen komen omdat ze onze eerste dan weer thuis brengen 😜😅 maar dan zullen ze maar kort blijven en later in de week wat langer komen

4 maanden geleden

Doen wat jij wil, niet hoe mensen t meestal doen! En al besluit je t tijdens t bevallen of net erna, alles is okay :) Mijn moeder is sowieso aanwezig, die wou ik er bij hebben. Mn vader zou wss wel naar het ziekenhuis komen wanneer het -bijna- zover is, dat vind ik ook hélemaal prima M’n schoonmoeders zullen ook vrij snel komen, is ook prima, net als m’n schoonzus enz Ik vind t wel leuk denk ik als ze komen, en dat weten ze, mja, mocht ik op dat moment denken van wacht maar ff… of mn vriend denkt van ga weg… tsjah, dan moeten ze maar gewoon🙈 baby is er 24-48u later ook nog ;), en ff fijn in je bubbel is zo belangrijk!

4 maanden geleden

Ik kijk even als ik bevallen ben waar ik behoefte aan heb. Vorige keer om 21.28 bevallen, volgende dag om 19.00 waren ze er. Vond ik toch best snel. Ik was pas om 12.00 uur terug uit het ziekenhuis en was zelf kapot moe omdat ik die dag er voor al om 04.00 wakker was en na de bevalling van de hormonen niet meer kon slapen.

4 maanden geleden

Ik volg even haha, eerste keer was de 2de dag en m’n moeder respecteert onze wensen helemaal. Ben alleen bang dat m’n schoonmoeder iedere keer gaat vragen. Mijn moeder is er namelijk als het goed is bij met de bevalling of bij ons thuis met de oudste. En schoonmoeder zal zich dan natuurlijk weer achtergesteld voelen maar dat is niet mijn probleem maar wel bloed irritant gedoe als je net bevallen bent😂

4 maanden geleden

Wij hebben afgesproken dat we na de bevalling eerst een paar uur samen even willen doorbrengen om inderdaad in die eigen bubbel te blijven. Erna hebben we ook gezegd dat wij aangeven wanneer we toe zijn aan bezoek en dan liever niet te lang. Voornamelijk omdat ik ingeleid wordt en we natuurlijk niet weten hoelang alles duurt en hoe het verloopt. Maar ben ook wel nieuwsgierig naar hoe anderen het doen

4 maanden geleden

Wil je in het ziekenhuis bevallen? Wij hebben onze ouders eventjes langs laten komen in het ziekenhuis. Ze stonden aan het bed, even kijken naar de baby. Lag zelf half te slapen en de baby natuurlijk supermoe. Er was geen uitnodigende sfeer om te blijven hangen oid, geen beschuit met muisjes, geen bank waar je op kan zitten. Het was echt even kijken en weer gaan. Voor ons was het perfect😊 Op kraamvisite bij ons thuis zijn ze later in de week langs gekomen.

4 maanden geleden

Ik had ze bij de eerste eventjes kort langs laten komen. Ik bleef in de slaapkamer met de baby en zij kwamen even tien minuutjes knuffelen. Daarna met papa samen koffie drinken en het bevalverhaal horen en ik lekker rusten met de baby. Ik vond het heel fijn ze zo snel te zien na zo'n event. Maar je kunt het toch gewoon bepalen na de bevalling?

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Ik volg even haha, eerste keer was de 2de dag en m’n moeder respecteert onz ...
Dit is ook waar ik bang voor ben 🙈 Mijn schoonmoeder blijft maar vissen ook bij mijn partner maar heb echt gezegd dat ik de datum van de inleiding niet wil delen omdat er anders continue gevist wordt naar hoe het gaat. Echt geen zin in. Elk uur telefoontjes en appjes 🙈

4 maanden geleden

Dit wordt onze eerste maar ik ben van plan op de eerste dag mijn ouders en schoonmoeder te laten kijken. Ook omdat mijn schoonmoeder bij ons in woont dan ook mijn ouders zelfde kans. Maar dan ook maar even kijken.

4 maanden geleden

Ze komen zowieso na de geboorte met ons zoontje en dan komen ook mijn schoonouders langs in het ziekenhuis. Zodra we naar huis mogen zullen ze ook die dag langs komen thuis🥰🥰

4 maanden geleden

Hier dag 2/3. Had helemaal geen behoefte aan bezoek meteen.

4 maanden geleden

Eerste keer kwamen mijn ouders de dag nadat ik was bevallen (spoedkeizersnede), dit was voor mij eigenlijk te snel. De dag erna kwam schoonvader en de dag daarna mijn vader. Nu staat de keizersnede gepland op aanstaande maandag en komt mijn moeder op woensdag (brengt onze dochter dan ook mee). Zo hebben we echt even 48u om bij te komen met z’n 3en. Laat het even afhangen hoe je bevalling verloopt en hoe jij je voelt.

4 maanden geleden

Hier laten we het na de bevalling wel weten wat we willen. Eerste week alleen mijn ouders met oma en mijn schoonvader. Wel op tijden die wij bespreken. Mijn schoonmoeder zit in een inrichting en daar gaan wij echt niet direct heen na de bevalling, hier komen kan niet met haar toestand. Broers en zussen na die week pas als wij behoefte hebben, net al vrienden

4 maanden geleden

Bij onze eerste kwamen de ouders en schoonouders de dag nadat hij geboren was (21:00 ‘s avonds die avond ervoor). We lagen toen in het ziekenhuis nog, dus ze zijn beide iets van een uurtje of ander half geweest en toen weer weg gegaan. Ander bezoek hebben we pas een aantal dagen later toegelaten toen we een beetje thuis gesetteld waren.

4 maanden geleden

Bij de 1e 's middags thuis uit het zkh en kwamen de ouders 's avonds. Ik vond het persoonlijk wel leuk om mijn baby gelijk te laten zien 🤩 Had verder ook een prima bevalling. Nu bij de 2e wil ik thuis bevallen. Ons kindje gaat dan naar mijn ouders (eea natuurlijk afhankelijk van hoe het loopt, miss zit ze wel gewoon op het kdv bijv). We willen wel eerst even met zn 4en zijn en dat begrijpen mijn ouders ook. Hoe het verder dan loopt zien we wel ☺️

4 maanden geleden

Eerste dag is voor ons inprincipe. Al komt mijn schoonmoeder wel helpen eerste week, dus het ligt er ook beetje aan hoe laat ik beval en of kraamzorg dan nog langskomt. Schoonmoeder werkt als verpleegkundige op couveuse afdeling, super fijn dat ze komt helpen!!

4 maanden geleden

Bij mijn eerste zijn ze de volgende avond langsgekomen. Toen lag ik nog in het ziekenhuis dus langer dan 3 kwartier tot een uur zijn ze niet geweest. Nu hebben ze aangegeven haast te hebben want ze gaan die week ook voor een maand op vakantie dus ze willen zsm langskomen en hun kleinkind vasthouden. Terwijl alles in mij aangeeft dat ik dit absoluut niet wil 😫 (en met haast bedoelen ze eigenlijk diezelfde middag nog)

4 maanden geleden

Ligt er voor ons aan wanneer onze dame geboren gaat worden... Ik wil eigenlijk de eerste minimaal 12 uur rust hebben aan mijn hoofd. Bij Maud hadden we t geluk dat niemand op bezoek mocht vanwege corona. Nu hebben we gezegd dat we zelf aangeven wanneer ze mogen komen. Vind ook dat t ze rekening moeten houden met bijvoorbeeld hoe de bevalling is geweest. Mijn schoonzus heeft 2 x een mega relaxte bevalling gehad. Die wou eigenlijk na dat ze gedoucht was al dat iedereen langs kwam... Ik heb een pittige bevalling gehad enik moest er toen niet aan denken had zelf ff de tijd nodig om te aarden en te bedenken wat er eigenlijk allemaal gebeurt was haha Maar niemand ziet zusje eerder dan Maud. Dus mijn schoonouders hebben dikke pech haha die zien haar maar als 2e haha

4 maanden geleden

Hier keizersnede gehad van de eerste. Bo is om 9.56 geboren. Toen naar recovery met flinke naweeën. Eenmaal op de kamer om half 2 werkte de medicijnen tegen de naweeën en hebben we gebeld. Had mijn ouders en schoonouders niet willen missen hoor.

4 maanden geleden

Reactie op Mlisz88

Hier keizersnede gehad van de eerste. Bo is om 9.56 geboren. Toen naar reco ...
Nu komen schoonouders als wij bellen met Bo en afgesproken mijn man komt in de hal Bo halen en zij wachten beneden. Bo heeft het eerste recht haar broertje of zusje te zien.