53 Reacties
4 maanden geleden
Vorige keer hebben we bij iedereen aangegeven minstens een week te willen wachten (als we dat achteraf te lang hadden gevonden, hadden we ze altijd eerder uit kunnen nodigen). Vanwege een onrustige start van de baby, bleek dat toen heel fijn (ze was enorm prikkelgevoelig in de eerste twee weken).
Daarbij speelde wel mee dat zowel schoonmoeder als moeder lang moeten reizen en dit lastig voor ze is. We konden dus niet ze zomaar even kort uitnodigen of snel weer wegsturen als het toch teveel werd. We zitten er dan meteen minstens een vole middag 'aan vast'. Ik vond dat idee best stressvol, vandaar dat we deze ruimte creërden voor onszelf.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste was ik bevallen in het ziekenhuis. Ouders en schoonouders kwamen meteen terwijl er hadden gevraagd om nog even te wachten. Ze stonden al op de gang terwijl ik nog van de bevalkamer naar de kraamkamer gereden moest worden. Vond dat echt niet prettig. Heb de kleine ook niet afgegeven en lekker bij mij gehouden toen.
Bij de tweede thuis bevallen maar moest naar het ziekenhuis, moesten daar een nachtje blijven. De volgende dag is de familie langsgekomen toen we thuis waren, dit ging hé rustig en voelde zo'n stuk beter!
Nu gaan we ook duidelijk weer onze grenzen aangeven, maar bepalen het op dat moment. Echt afhankelijk van hoe alles verloopt.
4 maanden geleden
Heb nog geen ervaring mee maar ons idee is nu iig na de eerste 3 of 5 dagen. Als het aan mij ligt heb ik twee weken rust maar denken niet dat het haalbaar is. Onze ouders zijn beide gescheiden dus het zijn ook meteen 4 koppels.. zie er wel tegenop eigenlijk. Hoop vooral dat niemand zonder afspraak langskomt, daar kunnen we ons nu al over opwinden 😅🙈
4 maanden geleden
Heb nog geen ervaring mee maar ons idee is nu iig na de eerste 3 of 5 dagen ...
Daar hebben wij gewoon tegen elkaar gezegd: ongeacht wie er zonder afspraak voor de deur staat die sturen we weg.
Ben alleen wel benieuwd hoe hard mijn vriend hierin kan zijn😅 vooral met zijn vader..... die laat hij altijd gewoon binnen ookal komt het ongelegen
4 maanden geleden
Ik heb een goede band met mn ouders en schoonouders. Dus bij ons als ze een belletje hebben gekregen mogen ze langskomen in het ziekenhuis. Zelfde geld voor mn broertje, schoonzussen en zwager.
Ik ben juist trots om te laten zien wat er is gekomen op wereld en ook al voel ik me slecht. Hun hebben zo met ons meegeleefd (veel ziekenhuisbezoekjes ivm hoge bloeddruk en epilepsie, en veel hebben geholpen) dat ik hun niet kan afschepen met wacht maar een aantal dagen. Natuurlijk wel eerst even een berichtje doen of het uitkomt ipv zo aan de deur te gaan staan.
4 maanden geleden
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar hebben afgesproken dat onze ouders/broers en zussen de 1e dag mogen langskomen.
We bellen zelf wanneer ze kunnen langskomen. Ik denk wanneer we thuis komen uit het ziekenhuis 😊
4 maanden geleden
Zelf zou ik het even afwachten. Hoe het met jou gaat, met de baby en waar je behoefte aan hebt. Mijn ouders kwamen vrij snel langs, maar bij de eerste vond ik het best lastig hem af te geven om vast te laten houden. Dat had ik vooraf nooit verwacht te hebben. Kijk na de bevalling en neem dan contact op :)
4 maanden geleden
Wacht je bevalling af en beslis dan samen. Bij ons was het bij de eerste iets makkelijker vanwege corona.
En nu moet de eerste opgevangen worden dus zal ook anders gaan.
Maar ook nu besloten om te kijken hoe het gaat en wie we toelaten dezelfde of de volgende dag.
Mijn moeder vangt in principe onze peuter op. Dus die zal haar kleindochter wel snel zien. Schoonouders wonen in Suriname. Die komen waarschijnlijk volgend jaar zomer weer voor aantal maanden...(Dat is ook pittig😅)
Onze broers en de rest zien we wel wanneer.
4 maanden geleden
Wij hebben echt gewacht.. uiteindelijk moesten wij 6 dagen in het ziekenhuis blijven. En zijn de opa's en oma's pas thuis langs gekomen. Zij hebben onze dochter na 8 dagen gezien.
Hoe vervelend het ook voor hun was.. zo blij waren wij met deze keuze. Er komt veel op je af, vooral in het ziekenhuis.
4 maanden geleden
Bij onze eerste bevallen tijdens een corona lockdown. We hebben toen geluk gehad dat mijn schoonouders savonds heel even langs konden komen, zij moesten de deur openmaken voor de kraamhulp. ( duurde allemaal wat langer in het ziekenhuis) mijn eigen ouders hadden precies corona en moesten dus 2 weken wachten. Nu hoop ik dat onze ouders op de dag van de bevalling langs kunnen komen, mits de kleine en ik het goed doen. Broers en zussen mogen ook in de kraanweek komen en verder bekijken we gewoon of we ons er goed bij voelen of niet.
4 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Daar hebben wij gewoon tegen elkaar gezegd: ongeacht wie er zonder afspraak ...
Ja die afspraak hebben wij dus ook, maar beetje hetzelfde .. mijn vriend vind het ook wat lastiger om grenzen goed aan te geven 😅. Nou ja ik probeer het maar los te laten en te hopen dat iedereen wel begrijpt dat onverwacht langskomen niet handig is
4 maanden geleden
Ik woon in het buitenland en hier mag er maar 1 persoon bij de bevalling zijn 🥲 Ik had graag buitenom mijn partner ook mijn moeder erbij gewild, maar helaas. Mijn moeder zal zodra de bevalling begonnen is dus gewoon wachten in het ziekenhuis, wss met mijn schoonmoeder. Eerst krijgen wij 2 uurtjes 1 op 1 tijd met onze kleine meid, en dan mogen de moeders er gewoon bij 😊
4 maanden geleden
Ik ben om 03:25 bevallen en de dag erna in de namiddag kwam mijn moeder en de kinderen van mijn vriend. Ik vond het fijn dat ik de eerste dag haar al kon zien! Ik had mijn vader en stiefmoeder ook gevraagd maar die kwamen onaangekondigd samen met mijn zusje, broertje en zn vriendin haha. We waren in het kraamhotel en die kamer was loaded. Maar toen ze na een half uur vertrokken waren vond ik het toch fijn dat we het allemaal maar gehad hadden. Uiteindelijk kan de eerste periode samen fijn zijn, maar ik vond het juist ook fijn onze dochter te kunnen laten zien en de meest naaste mensen achter de rug te hebben gehad. Alleen dat ze kort blijven is essentieel. Ik zou gewoon zien hoe je je voelt en nog niet te ceel vooraf bedenken.
4 maanden geleden
Alleen mijn man zal bij de bevalling zijn maar na de bevalling bel ik wel direct mijn moeder zodat zij kan komen zodra wij weer thuis zijn. Hoe ik mij ook voel, haar kan ik wel om me heen hebben en ze zou ook mijn grenzen respecteren als ik bijv aangeef dat ik rust wil dus daar maak ik me geen zorgen om. Ze steunt mij altijd door dik en dun dus ik gun het haar ook om gelijk haar kleinzoon te zien. Rest van het bezoek wil ik wel graag even mee wachten en doen we gewoon in overleg in de loop van de week
4 maanden geleden
Hier weer een geplande keizersnede en als alles volgens plan verloopt dan dezelfde avond. Vorige keer waren we rond 5u op de kamer en ouders er rond 19.30.
Rest van het bezoek pas als we thuis zijn, broer &zus indien mogelijk de eerste/tweede dag thuis en verdere familie en vrienden pas na een dag of 10/twee weken. Afhankelijk van hoe het gaat met ons.