25 Reacties

één maand geleden

Hij krijgt nu 6x135 (120+4 schepjes) en weegt ongeveer 5kg

één maand geleden

Ik zou lekker per dag kijken wat hij nodig heeft.. honger is honger en de ene keer slaapt hij langer en houdt hij het langer vol en de andere keer niet. Denk dat het niet uitmaakt als hij de ene dag 5 flessen krijgt en de andere dag 6, uiteindelijk zal je wel meer richting die 5 flessen gaan of bijv. meer voeding verdeeld over 5 flessen. Net waar je zoontje behoefte aan heeft! Beetje op je gevoel afgaan 😘

één maand geleden

Ik zou het ook gewoon lekker per dag bekijken. Soms slapen of eten ze nou eenmaal meer of minder. Dat doen wij zelf toch ook :) ik denk dat jouw zoontje al heel goed aangeeft wat zijn behoefte is

één maand geleden

Hier ging het van het weekend vanzelf. Hij slaapt ineens langer tussen voedingen. Maak hem normaal nooit wakker, maar nu als er 4 u tussen voedingen zit wel. Hij slaapt ‘s nachts door, dus hij moet die 5 voedingen echt wel krijgen. Hij is vandaag 9 weken. Sinds 1,5 week slaapt ie ook pas goed, zo goed dat het eng wordt.

één maand geleden

Reactie op Carolinexx

Hier ging het van het weekend vanzelf. Hij slaapt ineens langer tussen voed ...
Haha nou heel fijn voor hem (en voor jou) dat hij zo goed slaapt toch! Overdag of ‘‘s nachts? Mijn zoontje slaapt al vanaf het begin de nachten heel goed. Vind het soms nog steeds lastig hoor om zijn signalen te lezen maar z’n slaap signalen heb ik opzich wel goed onder de knie. Alleen slaapt hij dus vaak maar 1 cyclus (45-60min)

één maand geleden

Bij mijn zoontje hadden we bij 6 flessen (van 150/5) dat we hem steeds vaker of moesten wakker maken of in de knel kwamen qua tijden (hij sliep na 2 weken al van 23-7 uur). Toen zijn we naar vijf flessen (van 180/6) gegaan. Dat gaat veel beter. Met onze eerste ook zo gedaan.

één maand geleden

Wij kregen het advies van CB om van 7 flessen naar 6 flessen te gaan met 4 uur ee tussen. De 6de fles was dan in de nacht. Vanaf dat die door is gaan slapen zaten we op 5 flessen en zijn we deze gaan ophogen 😊

één maand geleden

Reactie op Charis91

Wij kregen het advies van CB om van 7 flessen naar 6 flessen te gaan met 4 ...
Wat een goed advies geweest van het CB. Hoeveel geven jullie nu per fles en voeden jullie op verzoek of op schema?

één maand geleden

Wat een goed advies geweest van het CB. Hoeveel geven jullie nu per fles en ...
Ja was heel fijn! Wij voeden op schema wat er zo uit ziet; 7, 11, 15, 19 en tussen 22/23. We zitten inmiddels op 180 water + 6 schepjes wat we nu nog afgieten tot 180 ml.

één maand geleden

Reactie op Charis91

Wij kregen het advies van CB om van 7 flessen naar 6 flessen te gaan met 4 ...
Mag ik vragen hoeveel je dan snachts gaf voordat hij ging doorslapen? En schoof het voedingsmoment gewoon steeds verder op tot de ochtend?

één maand geleden

Reactie op MD999

Mag ik vragen hoeveel je dan snachts gaf voordat hij ging doorslapen? En sc ...
Tuurlijk mag dat 😊 Toen wij overstapte van 7 flessen naar 6 flessen was hij 6 weken en zaten wij overdag op 5 flessen van 120 ml water + 4 schepjes. In de nacht gaf ik dan zijn 6de fles met 90 ml + 3 schepjes. Vanuit CB gaven ze het advies om snachts dus minder aan te bieden zodat je baby op een gegeven moment die fles over gaat slaan. Om er voor te zorgen dat hij wel voldoende voeding binnen krijgt, ben ik zijn laatste fles die ik om 22/23 gaf opgaan hogen naar 150 ml water +5 schepjes. Ik ben toen ook langzaam begonnen om al zijn flesjes op te hogen naar 150 water + 5 schepjes. Vanaf 8 weken is hij door gaan slapen en komt hij om 7 uur 😊

één maand geleden

Reactie op Charis91

Tuurlijk mag dat 😊 Toen wij overstapte van 7 flessen naar 6 flessen was hi ...
Bij ons CB is inderdaad ook advies gegeven snachts minder te doen. Alleen ik merk dat ze ‘s nachts meestal echt geen genoegen neemt met die 90. Dus was toch even benieuwd hoeveel jij dan gaf. Vind t soms zo lastig waar ik nou goed aan doe!

één maand geleden

Reactie op Charis91

Tuurlijk mag dat 😊 Toen wij overstapte van 7 flessen naar 6 flessen was hi ...
Ohja en dronk hij die laatste fles dan wel leeg van 180?

één maand geleden

Reactie op MD999

Ohja en dronk hij die laatste fles dan wel leeg van 180?
Ik deed zijn laatste fles 150 ml water + 5 schepjes en goot ik af tot 150 ml. Omdat die anders teveel in 1 keer erbij kreeg 😊 toen hij op alle flesje 150 zat, ben ik gestopt met afgieten.

één maand geleden

Reactie op Charis91

Ik deed zijn laatste fles 150 ml water + 5 schepjes en goot ik af tot 150 m ...
Ja precies! Wij zitten hier al wat hoger per fles. Meestal 150/165. Dus dan zou ik de avond miss 180 kunnen proberen en dan ‘s nachts wel 90. Eerst maakte ik haar niet wakker om 22.30/23.00 omdat ze dan niet meer ging slapen of maar half dronk. Dat is sinds 2 dagen ineens veranderd 🙈ze kwam ‘s nachts steeds eerder dus heb haar een keer wakker gemaakt om weer te proberen en nu werkt het wel. Alleen rond 3.30/4.00 komt ze nog wel en gaat dan ondanks dat ze eigenlijk overdag genoeg krijgt niet meer slapen zonder dat ze een fles heeft gehad. Vannacht maar eens proberen of ze het accepteert met 90 als ze 23.00 180 krijgt en dan verder slaapt tot 7.00. Het is zo puzzelen de hele tijd. Denk je we hebben een schema wil ze weer meer/vaker en veranderd de boel weer 🙃

één maand geleden

Reactie op MD999

Ja precies! Wij zitten hier al wat hoger per fles. Meestal 150/165. Dus dan ...
Haha ja ik weet het! Het is altijd het proberen waard toch? Hier heeft het wel ongeveer 2 weken geduurd voordat hij stopte met de nacht fles. Maar het ging van 3 uur naar 4 uur, toen x naar 6 uur, dan weer 5 uur en uiteindelijk zaten we rond 7 uur 😊

één maand geleden

Reactie op Charis91

Haha ja ik weet het! Het is altijd het proberen waard toch? Hier heeft het ...
Ja inderdaad! Ik verwacht ook niet van haar dat ze in 1x gaat doorslapen, maar hoop wel een beetje dat het eraan zit te komen. Ze kan het namelijk wel. Want eerder sliep ze van 19.00-2.00 en dat is ook al 7 uur. Dus hopelijk verplaatsen we het nu langzaam naar het goede moment 🤞🏽

één maand geleden

Reactie op Charis91

Ik deed zijn laatste fles 150 ml water + 5 schepjes en goot ik af tot 150 m ...
Het is gewoon gelukt vannacht 😍 ze dronk om 23.30 half slapend 180ml en heeft geslapen van 00.00-6.30. Wat een verademing, nu hopen dat het zo blijft of misschien nog wel iets beter word.. 😏

één maand geleden

Hij krijgt nu 6x135 (120+4 schepjes) en weegt ongeveer 5kg
Misschien een stomme vraag, maar tel je dan die 120 ml water of met schepjes erbij die 135ml? Als je wilt berekenen hoeveel je babybheeft gedronken? Nijn baby is bijna 9 weken. Hij drinkt 120 ml +4 schepjes 6 x. Is dat te weinig?

één maand geleden

Reactie op MD999

Het is gewoon gelukt vannacht 😍 ze dronk om 23.30 half slapend 180ml en he ...
Oh wat fijn! 😍 Hopelijk blijft ze dit doen haha