21 Reacties
3 maanden geleden
Hier eerste van 3 jaar en nu tweede van 7 juli, en eerlijk kan ik niet wachten tot de eerste 2 misschien 3 maanden voorbij zijn🫣
Deze eerste weken zijn inderdaad best zwaar, kan me niet herinneren of ik dat de eerste keer ook zo vond🤣😅
Zie gewoon uit naar hopelijk iets van een schema en dat hij wat groter en steviger is 😜
3 maanden geleden
Het lijkt bijna onmogelijk, maar het wordt echt waar beter en makkelijker! Uiteindelijk zullen er altijd pittige fases zijn…maar hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het wordt. Die newborn fase is heel bijzonder maar soms ook super pittig! Nu bijna bevallen van de tweede en alhoewel ik er aan de ene kant erg naar uit kijk, zie ik er ook wel tegenop omdat ik nu weet hoe pittig het kan zijn haha. Maar houd vol…het wordt beter, écht!
3 maanden geleden
Heel herkenbaar. Hou vol! Ik vond het na de drie maanden ineens een stuk makkelijker gaan, beide keren.
De eerste weken zijn enorm intensief. Je moet elkaar nog helemaal leren kennen en al die vervelende ongemakken (kramp, nog geen ritme, nog geen dag/nacht besef, huilbuien, spruw, bij ons eentje met reflux) zijn niet niks. Je baby doet het niet om je te plagen , dus veel knuffelen. Je kunt in die eerste weken echt niet teveel verwennen.
3 maanden geleden
Hoe ouder ze worden hoe makkelijker het wordt. Ik vond de eerste maanden met de baby die nu 2,5 jaar is ook mega pittig. Vooral ook omdat je elkaar nog niet kent, je weinig slaapt en een deel van je leven 'inlevert'. Ik dacht ook steeds ben blij als we een jaar verder zijn. Al mis ik die tijd van de eerste weken soms ook wel. (Ik ga als het goed is deze week bevallen) Dus dan begint het weer opnieuw. Maar ik weet ook zeker dat er wel echt pittige momenten gaan komen. Doe vooral waar je je goed bij voelt, laat je niet door andere meeslepen als je dat niet wilt. En doe vooral ook leuke dingen. Als jij een goede moeder bent en goed in je vel zit is je kind dat ook!❤️
3 maanden geleden
Ja herkenbaar. Tweede is nu 5 dagen oud en onze oudste is 4. Voel me ook erg schuldig tegenover onze oudste en ik mis de tijd met hem alleen zo erg.
Ik kan echt niet wachten tot het makkelijker wordt en dat er leukere momenten zijn zoals lachen met de baby, groentehapjes eten en niet alleen maar krampjes, nonstop voeden.. ik zou de tijd wel vooruit willen spoelen met 6 weken of 12 weken😂. Het lijkt nog zooo ver weg 🫣
3 maanden geleden
Ahhh vervelend dat jullie al zoveel ‘gedoe’ hebben. En tsja ‘makkelijker’ ik denk niet dat het je helpt om daaraan vast te houden. Straks kijk je uit naar iets wat steeds veranderd. Ik heb een dochter van bijna 3 en veranderlijk is denk ik het juiste woord.
Ze zeggen niet voor niets alles is een fase. Je zult straks vooral beter gewend raken aan je nieuwe leven, het zorgen voor een mensje en alles wat daarbij komt kijken. Deze fase van krampjes gaat over, dan hoef je je daar niet meer zorgen over te maken. Alleen kan daar heel goed iets anders voor terug komen. Bijvoorbeeld niet meer zomaar overal in slaap vallen, of een sprong, niet of anders willen drinken, en vervolgens gaat dat over in wel nachten doorslapen maar ziek vroeg wakler worden. Dan willen ze slaapjes ineens niet meer doen en vervolgens janken ze elke keer als je de kamer uit loopt, kruipen ze de wc in en kan je nooit meer rustig kakken of krijgen ze een tantrum omdat je hun boterham gesneden heb in plaats van gevouwen of omdat hun ijsje koud is.
Met andere woorden; het is een groot prachtig avontuur en elke fase heeft weer iets nieuws, anders, lastigs en heel moois 😘
3 maanden geleden
Heel herkenbaar! Onze Emma is nu 6 weken, en vindt het zo pittig.
Hier inderdaad ook tongriempje laten klieven, spruw gehad, ontstoken ogen, baby acne, verborgen refulkx en p. Dag gemiddeld 5 a 6u per dag huilen. Ik vind het zo zwaar als zij zo ontroostbaar huilt😪.
Vanuit het consultatiebureau ga je van het ene naar het ander, ieder geef goed bedoelde adviezen mr soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Mijn partner werkt ondertussen alweer, mr wij wisselen het echt wel goed af. Dit hebben we beide ook echt nodig. En af en toe echt ook even als je kan, uit huis iets voor jezelf doen helpt mij.
Ik hoop ook echt dat het rond de 2 a 3 maanden beter wordt!
3 maanden geleden
Het wordt in elke fase makkelijker op een andere manier. Klinkt gek maar ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en alle fases zijn voorbijgegaan waarbij het soms even prutten en zoeken was (ik had een slechte slaper voor 1,5 jaar). De newborntijd is intens maar vliegt uiteindelijk echt voorbij. Probeer dingen uit (draagdoek/inbakeren etc) en weet dat het na een paar weken sowieso minder wordt. Volg je gevoel, pak je rust waar mogelijk en het komt echt goed. 😌
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Ahhh vervelend dat jullie al zoveel ‘gedoe’ hebben. En tsja ‘makkelijker’ i ...
🤣 dit ja, kan het niet beter omschrijving.
3 maanden geleden
Tip voor krampjes. Bactiol druppels is probiotica Werkt hier geweldig goed, na 3 dagen gelijk weer in huis gehaald voor onze 2e dochter, ik vind krampjes echt hartverscheurend en dit werkte ook weer echt direct bij ons dochtertje. Moest er wel ff doorheen om alweer zoiets te gaan geven, en is ook best prijzig op het totaalplaatje maar de moeite waard! We zijn ook van 2/3u slaap naar min. 6u slaap gegaan per nacht ,
Vond het een hele vooruitgang!
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Ahhh vervelend dat jullie al zoveel ‘gedoe’ hebben. En tsja ‘makkelijker’ i ...
Ik had het niet beter kunnen omschrijven 🤭
3 maanden geleden
Hier ook een meisje met veeeeel krampjes, ontroostbaar vaak en dan zelfs de borst weigeren. Ook heeft ze veel acne en huidhonger 🤷🏻♀️ alleen ik ben goed genoeg om op te slapen haha.
T is pittig maar gelukkig zijn er ook veel goeie momenten.
Ik geniet echt enorm van de borstvoeding , maar ook t knuffelen met de huidhonger kan ik regelmatig van genieten
Helaas duren de krampjes vaak lang, rond 8 weken (sorry) heb je vaak de piek, de darmen zijn dan bijna volledig gerijpt
Dan heb je vaak ook nog is samen met een sprong de piek haha
De eerste weken zijn aanpoten maar ik vind dit zo veel makkelijker dan een dreumes of peuter haha.
De newborn fase is voor mij genieten wetend wat ons te wachten staat als ze ook maar n beetje lijkt op der grote zus haha
3 maanden geleden
Ik had een kindje met koemelkallergie en die krampen en gedoe is zo erg ik had 4/5 maanden een huil baby.
Maar alsnog is hij nu al weer bijna 1,5 🥲 de tijd is zo snel gegegaan het is echt vreselijk.
Ik heb nu weer een kleintje een meisje 9 juli geboren en gisteren zat ik er ook door heen en ik schreeuwde in me zelf ik wil niet meer maar toen dacht ik het is maar even en ze zijn maar even zo klein. Ik hou vooral daar aan vast. Want het is echt een cliché maar echt waar hoe snel de tijd gaat. Als ik zijn luiers maat 5 zie en zijn dikke benen en dan haar luiers maat 1 en haar dunne beentjes is echt een realisatie moment 😭💖
het komt goed mama🍀
3 maanden geleden
Ik ben vorige week bevallen van ons derde kindje en ik weet dat zo rond de 6weken er een ritme ontstaat en dat hele kleine prille baby er wel wat af is. Het wordt echt makkelijker maar tot die tijd kan het als 'overleven' voelen...
3 maanden geleden
Tsja eerlijk.. de eerste 1,5 jaar heb je allerlei korte fases met nieuwe moeilijkheden die elkaar opvolgen. Maar je raakt er wel steeds meer aan gewend en groeit erin
3 maanden geleden
Bij mijn eerste (nu ruim 2,5) hebben wij het eerste ander half jaar vrij pittig gevonden. Wel erg genoten van hem, maar de eerste ander half jaar pakte hij alles mee. Veel oorontsteking, baby acne, veel krampjes, uiteindelijk had ik veel melk productie maar te weinig voeding erin waar we pas erg laat achter kwamen en vanaf het moment dat we hem met 4 maanden naar de crèche brachten waterpokken, hand voet mond ziekte, ontstoken ogen, ongeveer een jaar lang gehoest etc.. wij gaan er vanuit dat de eerste 1,5 jaar gewoon weer echt pittig zullen zijn.
Ondanks dat hij 1,5 jaar lang altijd wel iets had, sliep hij gelukkig wel goed en was het een vrolijk ventje.
Kleine kindjes pakken helaas gewoon snel wat mee, maar gelukkig als ze eenmaal het een en ander hebben gehad zie je ook dat ze er steeds beter tegen kunnen.
Sterkte en komt goed! 👍