16 Reacties
2 maanden geleden
Wij zijn 3 dagen geleden begonnen. Onze kleine is morgen 4 weken. We hebben een online informatie bijeenkomst bij de Billenboetiek bijgewoond en daarna een pakket besteld met luiers van Popolini. Waarom? Gemaakt in Europa (verantwoorde materialen en werkomstandigheden), goede kwaliteit en verschillende maten te krijgen met klittenband of knoopjes. Maat is daardoor goed aan te passen, door de basis luier om te slaan ook voor de kleintjes. De over broekjes van dit merk werd door verschillende vrienden aangeraden wegens gebruiksgemak en goede pasvorm.
Ervaring tot nu toe: het is een flink pakketje om de billen in vergelijking met de wegwerpluiers. Via Billenboetiek veel informatie gekregen (ook over wassen enz.) wat de drempel enorm verlaagd. Even wennen om 2x de handeling te doen (basisluier en over broekje) maar in elk geval geen lekkage! Kan er verder nog niet veel over zeggen 😊
2 maanden geleden
Ik gebruik voor ons meisje little lamb maat 1. Ik heb een pakket kunnen lenen van een initiatief in de buurt om verschillende soorten te proberen. Ik dacht zelf te kiezen voor huda one size, maar na proberen vond ik dat de kolossaal aan haar billen, we hebben haar toen vergeleken met Kim kardashian. daarom nu maat 1, deze gaan tot 9 kilo mee.
Tot dusver gaat het ook goed met wassen, alleen de voorgevormde doen iets langer over drogen dan andere systemen.
Heb je jezelf al ingelezen en een voorkeur? Anders is nappys een goede site met goede uitleg en op het algemene forum is er ook een groep maar kan zijn dat je dan een beetje overzicht kwijt raakt.
2 maanden geleden
Ik gebruik al 5jaar wasbare luiers, binnenkort voor de derde keer, als ik genoeg energie heb om weer veel te wassen.
Wij hebben ze van bamboozle en de overboekjes van popolino en bamboozle.
Ik hoop dat ze goed passen voor ons kleine meisje.
Mijn ervaring is dat het echt aan je kindje ligt of het goed aansluit of niet.
Voor ons tweede kindje heb ik nachtluiers van Hu-da gekocht omdat bamboozle niet groot genoeg was.
Nu na 5jaar heb ik een aantal van maat 2 weg moeten gooien omdat ze te dun werden en dus lekten. Maat 1 is nog helemaal gaaf, die gebruik je korter.
Overbroekjes gaan nog korter mee en tegen de droger kunnen ze echt niet dus daar heb ik geregeld 1 van moeten nieuw kopen.
De site van kaatje katoen of nappys geeft goede info.
Grote investering maar het is zo handig en duurzaam en stinkt veeel minder dan wegwerp.
2 maanden geleden
Wij hebben bare and boho sio. Het systeem zelf werkt erg fijn, evenveel handelingen bij het verschonen als een gewone luier. We hadden hierbij de pull overbroekjes, maar die hebben het na 1,5 jaar bij onze dochter begeven, we kregen toen verschrikkelijk veel lekkage en zijn overgestapt op wegwerp (mede vanwege mijn energieniveau tijdens deze zwangerschap). We dachten dat ze te grote plassen deed voor de luiers, maar doordat onze zoon er met 3 weken doorheen lekte, kwamen we erachter dat de overbroekjes na 1,5 jaar fulltime gebruik gewoon op zijn. We hebben nu nieuwe tpu overbroekjes gekocht en hiermee gaat het helemaal oke. :)
2 maanden geleden
Reactie op dh2023
Ja we dachten zelf ook aan popolini, maar twijfel doordat het wel echt n st ...
Ik vind het qua wassen meevallen dat het een extra last is. Ik zie het voordeel dat ik altijd bij ben met de handdoeken enzo. Maar bij ons in het dorp moet je luiers apart wegbrengen dus dat is ook een extra last
2 maanden geleden
Wij gebruiken sinds een paar dagen na de geboorte oogjesluiers icm overbroekjes van blümchen. Nog maar 2x een beetje lekkage gehad toen we niet zo netjes in de liesjes hadden gevouwen, maar verder tot nu toe erg tevreden over deze luiers, dus zou ik zeker aanraden.
2 maanden geleden
Wij gebruiken ze al bijna 2 jaar bij onze dochter. Na een consult en huurpakket van Nappys zijn wij voor bamboe luiers van HU-DA en Petit lulu gegaan. Overbroekjes van Petit lulu en elskbar. Alles met klittenband behalve elskbar. Tweedelig systeem dus want zo ervaren wij de minste lekkage. 😊
In de nacht de bamboe luier met wolbroek eroverheen.
Wij zijn heel tevreden, soms wat zoeken qua absorptie maar het is goed te doen! Nu ze bijna twee is plast ze veel meer en moeten we soms iets eerder verschonen om te voorkomen dat ze doorlekt.
Ons zoontje krijgt ze nu ook om als hij iets groter is dus we halen de kosten er goed uit. 😊
2 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Ik vind het qua wassen meevallen dat het een extra last is. Ik zie het voor ...
Hier ook, restafval gaat niet in een container voor de deur maar verderop. En het wassen is goed te doen, de wasmachine doet het werk en inderdaad ik ben altijd bij met schoonmaakdoekjes en handdoeken. Twee in een :)
2 maanden geleden
Wij hebben met heel veel plezier voor ons eerste kindje popolini luiers gebruikt. Echt een bewuste keuze zoals hieronder al genoemd ivm waar het is gemaakt en ook de pasvorm is top. Helaas om verschillende (persoonlijke) redenen gaan we nu geen gebruik van maken voor dit kindje. Heb dus een compleet pakket maat 1 en 2 (voor 1 kindje gebruikt) die in de verkoop komt. Mocht je interesse hebben of meer info willen stuur me vooral even een berichtje;)
2 maanden geleden
Het systeem zal je eigen voorkeur zijn kan alleen elskbar newborn niet aanraden als hij veel plast, die lekken snel ☹️
Denk vooral na of je onesize wilt (erg groot pakket bij zo'n kleintje), of newborn size. Dan zou ik voor tweedehands ook kijken, scheelt heel veel, en de newborn maten zijn ze ook snel weer uit.
2 maanden geleden
Reactie op Jhm21
Het systeem zal je eigen voorkeur zijn kan alleen elskbar newborn niet aan ...
Ja we wachten nog 1 maand tot hij sowieso groot genoeg is voor de one size en houden die dan aan! Over paar weken zo'n consult van nappys dan kunnen weer zelfs passen en kijken welke we fijn vinden!
2 maanden geleden
Wij hebben via Kaatje Katoen een pakket van Tots Bots gekocht. Twee maten: maat 1 van geboorte tot 7 maanden. Maat 2 vanaf 4 maanden. Tweedelig systeem. Vind de luiers heerlijk zacht en lekken niet. Het is alleen een enorm pakket bij ons zoontje van nu 3 weken (4 kg). We gebruiken ze daarom nu maar af en toe omdat hij er echt gek uitziet met zo’n luier aan, als een peertje 🍐 haha. Willen uiteindelijk volledig over als hij wat groter is en het hele pakket hem wat minder uit balans maakt. De wasbare billendoekjes zijn trouwens ook echt aan te raden! Zo veel fijner dan wegwerp. Maakt veel beter en effectiever schoon. Een flinke poepluier heb je met twee wasbare doekjes schoon in plaats van dat je met wegwerp blijft vegen.
2 maanden geleden
Reactie op melis-19
Wij hebben via Kaatje Katoen een pakket van Tots Bots gekocht. Twee maten: ...
Oh ja dat peertje effect hadden wij ook toen wij huda one size aan het proberen waren. Daarom zijn wij ook naar een systeem dat met maten werkt gegaan. En die billendoekjes inderdaad je veegt effectiever schoon. Ik heb met wasbaar ook het idee dat met poepbroeken haar billen al zuiverder zijn omdat het beter aan de luier blijft zitten
2 maanden geleden
Reactie op Bluelady
Wij zijn 3 dagen geleden begonnen. Onze kleine is morgen 4 weken. We hebben ...
Wij hebben de luiers ook bij de billenboetiek gekocht. Dezelfde ervaring.
Wel hebben wij ze vanaf de geboorte gebruikt. Persoonlijk vinden wij de overbruikjes van popolini het fijnste. Die lijken wat ruimer over de binnenluier te vallen. Daardoor krijg je geen natte rand boven het buitenbroekje die bijvoorbeeld de romper nat maakt.
Buiten dat hebben geen lekkage of poep buiten het broekje gehad. Een binnenluier heeft nu een bleekplek omdat daar de poep te lang ingetrokken is (poep was langs het inlegvel gelopen). Maar dat beinvloedt de werking van de luier uiteraard niet. Is alleen wat minder mooi haha.