21 Reacties

vor 5 Monaten

Ik ben naar de prenental geweest en heb haar dat lijstje gegeven. Ze is super lief overal met me naartoe gelopen en ze heeft me toen alles uitgelegd.

vor 5 Monaten

Wij hebben altijd voor over het matrasje een molton en een hoeslaken gebruikt. En een wieglaken en een wiegdeken voor over de baby.

vor 5 Monaten

Wat ik weet hoe je vgm een bedje opmaakt…: Begint met molton (onder legger, ter bescherming van matras voor lekken) Dan hoeslaken (zoals je ook om je eigen matras doet) Dan een lakentje (dun, vaak volledig katoen) ‘In’ het lakentje vouw je een deken, de bovenste ‘flap’ van de dunne laken vouw je erover. Lastig uit te leggen haha Staan online veel filmpjes ook over!☺️ en kraamzorg kan je hier ook mee helpen!

vor 5 Monaten

https://youtu.be/9Q5Mfsdu7Oc?feature=shared misschien geeft dit filmpje ook wel wat duidelijkheid. Onderlaken en hoeslaken zijn het zelfde.

vor 5 Monaten

Een hoeslaken én onderlaken zijn niet allebei nodig hoor. 1 van de 2 is genoeg. Ik heb dit filmpje gevolgd (want ik wist ook niet wat ik aan het doen was) : https://www.24baby.nl/baby/slapen/babybedje-opmaken/ (beetje naar beneden scrollen) Er moet ook een hydrofiele doek in dus. 😉

vor 5 Monaten

Tis inderdaad redelijk eenvoudig. Ik voeg een foto toe, het enige wat je niet ziet is de molton hoeslaken. Ik heb, zoals WeS187 al zei, ook een hydrofiel ivm spugen/kwijlen. Moet je alleen voor het ledikant wel even opletten dat je de (minimaal) 70x70 gebruikt want deze kan je vastzetten!

vor 5 Monaten

Reactie op Kellaaa

Tis inderdaad redelijk eenvoudig. Ik voeg een foto toe, het enige wat je ni ...
Hydrofiel heb ik in een punt gelegd (braaf volgens het filmpje 😅) dubbelgevouwen en dan met de punt naar boven. Maar het zal weinig uitmaken allemaal..

vor 5 Monaten

Reactie op WeS187

Hydrofiel heb ik in een punt gelegd (braaf volgens het filmpje 😅) dubbelge ...
Ja, denk idd dat het weinig uitmaakt. Ik vind dit persoonlijk mooier staan, mijn zus had het altijd zo bij haar kleintjes. Als je dus een groot genoeg hydrofiel hebt, zit hij ook strak vast ☺️

vor 5 Monaten

Ah wat fijn al deze tips!! Wauw, dus een babybedje opmaken is echt een skill 😅. Fijn die foto’s, en ik ga die filmpjes ook maar eens kijken

vor 5 Monaten

Reactie op Ikke❤️

Ah wat fijn al deze tips!! Wauw, dus een babybedje opmaken is echt een skil ...
Geen zorgen, ik had ook geen idee maar de kraamzorg legt het allemaal uit. Ik heb gewoon een hoeslaken om het matrasje en dan aan hydrofiele doek en dan de baby en dan een laken en een dekentje. Het enige gekke is dan die hydrofiele doek erbij. Verder is het gewoon een soort normaal bed opmaken😋 je mag alleen pas na 2 jaar een dekbed gebruiken bij een kind

vor 5 Monaten

En je kunt een handdoek onder het matras leggen, dan ligt het hoofd wat hoger. Tegen spugen

vor 5 Monaten

Ik heb nu (tip van een ander lid uit een ander topic hier) een puppy pad onder z'n molton gelegd. Ik twijfelde of de moltons die wij hebben gekocht daadwerkelijk waterafstotend zijn dus nu weet ik zeker dat er niks gebeurt met z'n matrasv👌🏼

vor 5 Monaten

Reactie op WeS187

Ik heb nu (tip van een ander lid uit een ander topic hier) een puppy pad on ...
-v

vor 5 Monaten

Reactie op WeS187

Die heb ik gekocht voor onder m’n eigen lakens, mochten m’n vliezen breken. Die dingen schijnen mega de absorberen 😂

vor 5 Monaten

Reactie op Kellaaa

Die heb ik gekocht voor onder m’n eigen lakens, mochten m’n vliezen breken. ...
Ja daar gaan ze ook onder inderdaad! Tenminste, als die matrasbeschermer uit het kraampakket ook maar 1x kraakt 's nachts gooi ik die gelijk weg en leg ik een puppy pad onder m'n molton. We gaan vanavond het bed op klossen zetten en dan meteen die beschermer ertussen leggen. Tenzij die dus kraakt 🤣

vor 5 Monaten

Reactie op WeS187

Ja daar gaan ze ook onder inderdaad! Tenminste, als die matrasbeschermer ui ...
Haha ja, ik ga er niet eens aan beginnen. Je schijnt er ook vreselijk door te gaan zweten omdat het 0 kan ademen en dan nog dat gekraak erbij, no thanks. Slaap zonder dat al slecht genoeg 😂😂

vor 5 Monaten

Reactie op Kellaaa

Tis inderdaad redelijk eenvoudig. Ik voeg een foto toe, het enige wat je ni ...
Wat een leuke deken mag ik vragen van welk merk deze is?

vor 5 Monaten

Reactie op halloallema

Wat een leuke deken mag ik vragen van welk merk deze is?
Dankje! Hij is van Jollein en het laken is van Prenatal, die heeft zo’n snoezig schulpenrandje! Met elkaar een hele schattige match ☺️

vor 4 Monaten

Reactie op WeS187

Er zit alleen een dichte plastic laag in de niet ademend is, dus dat wordt afgeraden voor in het wiegje/ledikant.

vor 4 Monaten

Reactie op avdh32

Er zit alleen een dichte plastic laag in de niet ademend is, dus dat wordt ...
Maar de pad ligt op bips-hoogte en niet op hoofd-hoogte 🤷🏻‍♀️ nou ja als de kraamzorg zegt dat het niet mag heb ik 'm er alsnog zo onderuit gehaald