18 Reacties
4 maanden geleden
Bij onze dochter hebben wij onze hond gewoon thuis gehouden. Gelijk vanaf het eerste moment laten snuffel aan de baby. Doordat het mooi weer was kon hij ook gewoon lekker naar buiten, en deed hij zijn eigen ding. Maar nu hebben wij een vrij makkelijke hond, geef hem een kauwbot en hij is al te vreden. Door hem gewoon zijn ding te laten doen, kon hij op zijn eigen tempo wennen aan de nieuwe situatie. Op deze manier gaan we het nu ook weer aanpakken.
4 maanden geleden
Bij de vorige bevalling zijn we midden in de nacht weggegaan in veronderstelling dat we weer snel thuis zouden zijn. Toen duidelijk werd dat het nog even ging duren (ivm spoedkeizersnede) hebben mijn schoonouders de hond opgehaald en is hij daar gebleven. De volgende dag heeft mijn vriend hem ‘‘s avonds opgehaald en is gewoon thuis met hem gaan slapen. Ik mocht die ochtend daarna met de kleine naar huis. Hij mocht in de maxi cosi kijken en even ruiken aan z’n voetjes. En vanaf dat moment waren ze onafscheidelijk 😆
Echt overal waar ik met ons zoontje naartoe liep ging hij mee naartoe (woonde destijds in een appartement).
Ergens was het ook fijn dat hij thuis was en samen met ons kon wennen aan de nieuwe situatie. En aangezien de baby eerst nog heeel veel slaapt is er genoeg aandacht voor de hond.
Ik zou dus toch een backup regelen mocht de bevalling anders lopen. Wellicht buren die hem even willen uitlaten? En zodra je weet dat je voorlopig niet thuis komt dat je dan familie inschakelt om hem op te halen?
4 maanden geleden
Misschien een idee om af en toe met jullie hond op bezoek te gaan bij jullie vriendin? Zodat het voor jullie hond echt een leuke ervaring is om er naar toe te mogen. Samen wandelen? Persoonlijk zou ik mijn partner onze hond zelf laten brengen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ☺️
Of misschien buren die iets kunnen betekenen misschien?
4 maanden geleden
Onze hond was gewoon thuis. Vriend is heen en weer gegaan voor uitlaten en eten geven. In de kraamweek is het natuurlijk wel extra werk. Maar ook lekker voor je partner om even buiten te zijn. We hebben onze zoon meteen bij thuiskomst even laten besnuffelen door onze hond. Hij had er weinig mee. Prima. Had natuurlijk al tijdens de zwangerschap door wat er ging gebeuren. Hij kwam trouwens ook ondersteuning bieden tijdens het opvangen van de weeën en dat deed mij erg goed. Verder in de kraamweek veel boven met de kleine. Succes met beslissen. Liefs
4 maanden geleden
Wij hebben het pension hier in het dorp benaderd. Ik heb hun mobiele nummer gekregen, zodat we te allen tijde kunnen bellen om ons hondje weg te brengen, ook ‘s nachts. Maar ze kennen haar ook al van eerdere bezoekjes en kappersbeurten, dus dat maakte het allemaal wel gemakkelijker.
4 maanden geleden
Bij beide bevallingen hadden we iemand die bij ons thuis kwam voor de honden. Eerste keer een vriendin die op loopafstand woonde en de 2e keer mijn broer die hier sowieso logeerde voor onze dochter.
Beide keren ook de honden direct laten snuffelen bij thuiskomst. Likje aan t hoofd, likje aan de hand en ze adopteren de baby direct 😂😍
Je weet nooit wat er kan gebeuren bij een bevalling, je kan met een halve dag weer thuis zijn of nog een week moeten blijven 🤷🏻♀️ Dus ik zou zorgen voor iemand die hem kan halen of bij hem kan blijven. Bijvoorbeeld die vriendin, dat je de taxikosten vergoedt oid.
4 maanden geleden
Wij hebben ook ouders/schoonouders/buurvrouw die stand by staan om onze hond op te vangen/uit te laten, afhankelijk van hoelang het gaat duren. Zou het een idee zijn dat de vriendin eventueel bij jullie in huis blijft todat jullie terugkomen? Dan is hij in ieder geval in zijn vertrouwde omgeving.
4 maanden geleden
Reactie op lou1998
Wij hebben ook ouders/schoonouders/buurvrouw die stand by staan om onze hon ...
Oh zie nu dat je hem paar dagen ergens anders wil onderbrengen. Wij doen dat persoonlijk niet, willen zo snel mogelijk hond en baby aan elkaar introduceren. Voor ons ook de eerste, maar hond is zo lief en gevoelig dat ik hem er graag bij wil hebben als ik thuis kom. Hij is voor ons ook volwaardig gezinslid 😂 Maar dat is natuurlijk helemaal jullie keus!
4 maanden geleden
Reactie op MalagaMama
Wij hebben het pension hier in het dorp benaderd. Ik heb hun mobiele nummer ...
Hier moet ik wel bij vermelden dat ik in het buitenland woon en ik weet dat ik sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis ben met de baby. Dus geeft het voor ons veel meer rust. Het ziekenhuis is ruim een half uur van ons huis vandaan, dus even op en neer is ook niet handig.
4 maanden geleden
Onze hond was gewoon thuis. Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Hebben. 1 nachtje moeten blijven en de volgende dag mochten we naar huis. Onze hond was erg nieuwsgierig en kwam gelijk kijken en snuffelen aan ons zoontje.
Zo kunnen ze toch aan elkaar wennen.
4 maanden geleden
Wij brengen onze hond naar mijn schoonvader onderweg naar het ziekenhuis (komen er langs op weg er naartoe) als dat niet lukt dan komt mijn schoonvader zelf de hond ophalen. Ons idee is wel dat de hond zo snel mogelijk weer thuis komt zodra wij er met de baby zijn. Onze hond is superlief met baby's en dan kan hij meteen wennen en snuffelen.
4 maanden geleden
Wij hebben een hele lieve husky die erg makkelijk is maar ook erg goed dingen aanvoelt en erg gevoelig is.
Je weet nooit inderdaad hoelang zo’n bevalling kan duren. Zelf wil ik in het ziekenhuis bevallen, dus wij hebben voor de zekerheid 3 mensen benaderd voor onze hond😊 mijn schoonmoeder, mijn tante en een collega die bij mij in de buurt woont.
Als ik jullie was, zou ik eventueel buren vragen voor back up met de hond. En hem hier af en toe te laten wennen. Mocht dit niet kunnen dan zou ik jouw vriend de hond laten brengen.
Onze hond zou heel veel stress ervaren als hij door een vreemd persoon wordt opgehaald en wordt afgeleverd op een vreemde plek. (Dit hadden we toen we op vakantie waren gedaan, 2 vakantie adresjes, 1week bij mijn tante en andere week bij kennis) dit ging niet op 1 plek ivm omstandigheden.. onze hond is een week lang boos geweest op ons hierna😱 doen we dus ook nooooit meer, was zo zielig.
4 maanden geleden
Onze hond gaat naar mijn moeder, die ook twee goldens heeft. Ze komt hem zondag (41 weken) ophalen en anders wanneer de weeën beginnen. Is het een idee om jullie hond eerder weg te brengen, dus bijvoorbeeld zoals bij ons bij een bepaalde termijn? Dan kan je zelfs nog overwegen om hem naar familie te brengen, mochten zij flexibeler zijn.
4 maanden geleden
Bij onze dochter hebben we onze hond door mijn moeder laten ophalen. Ik ben ‘s avonds bevallen en wij zijn ‘s nachts thuis gekomen. De hond heeft een nachtje bij mijn moeder geslapen. En de volgende dag hebben wij kennis laten maken met de baby. We hebben het 1e mutsje van onze dochter (met alle vliesjes, bloed) erin in zijn mandje gelegd en deze heeft hij helemaal uit gelikt. Klinkt vies, maar schijnt goed voor de hechting te zijn.
Je vriend kan wel even de hond brengen naar jouw vriendin hoor als de weeen beginnen. In principe duurt t daarna nog wel even.
Als je meer wilt weten, laat maar weten!
4 maanden geleden
Reactie op JGewenst
Bij onze dochter hebben we onze hond door mijn moeder laten ophalen. Ik ben ...
En daarna hebben we m gewoon thuis gelaten. Zo veel mogelijk de normale dingen voor hem (zelfde tijd uitlaten etc). Af en toe even met de baby kennis laten maken maar we hebben niks geforceerd.
4 maanden geleden
Thanks voor het delen en het meedenken! Helpt enorm :-)
Ik dacht dat de meeste mensen hun hond echt even onderbrengen maar zat er dus compleet naast haha. Denk vooral bang van “omg dalijk is ons kleintje er maar onze hond heeft ook aandacht en wandelingen nodig, hoe gaan we daar tijd voor vinden”.