38 Reacties

4 maanden geleden

Pff echt vervelend he dit. Ik ben bijna 39 wk en ook maar 2 kg aangekomen, heb niets van vocht en zie er nu eigenlijk slanker uit dan voor mijn zwangerschap. Buiten die baby-buik natuurlijk. Draag echt naar voren dus van de achterkant zie je zelf niet dat ik zwanger ben. En toch.. elke keer als mijn oma me ziet zegt ze. “Wow nu ben je echt dik” .. nou bedankt 🙄

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Jaa hier zat ik ook aan te denken! Ben daar ook oprecht benieuwd naar
Ja ik ben ook wel benieuwd wat ze zou antwoorden. Het zal er toch haast wel op neerkomen dat het niet als een echte vraag bedoeld is waar ze dus ook geen echt antwoord op verwacht. Maar hoe ze het dan wel bedoelt…

4 maanden geleden

Ik denk dat ze het zegt omdat ze niks beters te zeggen heeft. Niet dat dat het minder irritant maakt, maar ik krijg ook wel eens die vraag en mensen bedoelen dat dan grappig. Zijn geen slechte intenties bij. Daardoor lukt het me heel goed me er niks van aan te trekken. Misschien is dat voor jou ook het beste, zeker aangezien ze gauw op haar tenen getrapt is, dit de ruzie/discussie niet waard is en jij 36 weken zwanger bent en dus beter niet kunt stressen. 💘

4 maanden geleden

Heel irritant dit soort opmerkingen. Ik zou zeggen; 2?! Misschien zijn het er wel 3 of 4. We zullen het zien bij de bevalling.

4 maanden geleden

Ik zou hier dus ook passief agressief op reageren, waarschijnlijk iets in de trant van: “misschien moet je even langs de huisarts, je blijft dezelfde zin maar herhalen..” Spuugzat zou ik zijn van zo’n opmerking en dan kan ze hem ook terug verwachten. Misschien niet de juiste aanpak maar na zo vaak zo’n vervelende opmerking had ze hem van mij kunnen krijgen🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

O zo herkenbaar, mijn schoonmoeder is echt precies hetzelfde. Eerst iets zeggen over m'n lichaam (meid wat heb je een grote buik, o je wordt wel voller in je gezicht blablabla) en me vervolgens ook pas gedag zeggen. Ik vind het ook moeilijk om er mee om te gaan, dus heb m'n vriend gevraagd er iets van te zeggen. Dat helpt gelukkig wel.

4 maanden geleden

Oh wat irritant zeg! Is ze zo onzeker dat ze die opmerkingen nodig heeft om zelf een goed gevoel te krijgen? Triest... Je hebt al een hoop opties gehad. Eentje heb ik nog niet gezien: probeer het voor jezelf een sport te maken om iedere keer een ander onzin antwoord te geven. Misschien maak je het zo voor jezelf toch een beetje leuk. Je hebt van veel mensen al suggesties gehad. Misschien nog een paar: - We hebben de echo's niet gezien, we houden het graag een verrassing. - Sowieso maar 1 kindje, maar misschien ook een hondje. - Het is er wel maar 1, maar we willen de newborn tijd overslaan, dus beginnen met een peuter. - Misschien wel meer. We willen graag meedoen aan 'een huis vol' maar het liefst niet te vaak bevallen.

4 maanden geleden

Ik had precies dus wel op die teentjes getrapt🫣 wie denkt ze dat ze is door zo tegen jou te praten 🥲

4 maanden geleden

Ja herkenbaar hoor! Mijn eigen moeder zegt er steeds wat van, ook dat ik te strakke kleding aan heb: 'vroeger had ik van die wijde jurken aan, die naaide ik zelf..!' Ik heb al heel vaak uitgelegd dat ik een smalle hoge baarmoeder heb en dus alles naar voren draag + dat dit weer een lange baby is 🤷🏼‍♀️ Ik reageer er tegenwoordig maar niet meer op.. kan m'n energie beter gebruiken! 🙃

4 maanden geleden

Aargh heel herkenbaar. Ik krijg fit ook vaak te horen. Extra pijnlijk omdat de zwangerschap startte als een tweelingzwangerschap...

4 maanden geleden

Dus zij mag er iets van zeggen maar als je reageert is zij op de tenen getrapt? Ik zou zeggen dat ze haar es moet laten checken op dementie, dat ze het na 5 keer nog niet heeft onthouden, verschrikkelijk dit! Aaaarggg kom er zelf heel boos van haha :p

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Waarom doen mensen dat toch? Is het serieus om iemand te kwetsen of zijn er ...
Vraag ik mij ook af inderdaad! Moet zijn dat zij ook echt rotstreken hebben meegemaakt in die tijd en dat op iedere zwangere willen uitwerken, spijtig maar helaas

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Waarom doen mensen dat toch? Is het serieus om iemand te kwetsen of zijn er ...
Ja dit ga je je afvragen he 😂 Denken ze je een compliment te geven of willen ze grappig zijn?? Geen idee. Maar meid, die bom ontploft wel een keer hoor, jij gaat een keer van je afbijten als ze zo doorgaat😂😂 Ik ben in elk geval erg blij dat het contact met mijn schoonmoeders aan het begin van onze eerste zwangerschap is verbroken, want ik weet 100% zeker dat 1 van hen, zo niet beiden, zulke dingen zouden zeggen. Ik ben dan ook zo passief agressief dat ik dan in het bijzijn van diegene die dat zegt een keer zou zeggen; Ner weet je wát nou echt irritant is aan zwanger zijn?! Die mensen die elke keer vragen of het er 2 zijn! En dan mijn geheel ongezouten mening erachteraan gooien. Want ik zou op zich op het moment zelf niks durven zeggen denk ik. Dus dan op deze manier. Óf het komt er een keer uit als ik het echt niet meer trek, maar dan komt t er ook niet aardig uit 🤣

4 maanden geleden

Ik zou gewoon zeggen dat je het niet leuk vind. Niet bang zijn om bitcherig over te komen. Geef de hormonen de schuld 😆👍🏼 doe ik ook haha, mensen moeten gewoon hun mond houden soms…

4 maanden geleden

Hahah ja volgens mij zeggen mensen dit letterlijk omdat ze niks beters weten te zeggen. Slechts 2 kilo aangekomen. Ik ben bij 20 gestopt met tellen, als ik jouw schoonmoeder tegen zou komen vraagt ze mij vast; weet je zeker dat het geen elftal is 😂 Hier ook geregeld de opmerking op werk elke week; zo elke week groter he, of je groeit goed he. Zelfs wel eens gehoord; jij wordt er ook niet dunner op he. Ik reageer altijd met; er groeit een baby in mijn buik, gelukkig wordt die elke keer als je me ziet groter inderdaad!

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Nou gisteren op de verjaardag van m'n jongste zoontje zei ze het twee keer ...
Lieve meid, het spijt me zo om te horen dat je moeder overleden is! Ik wens je daar heel veel sterkte mee om te verwerken. De zwangerschap nu zal wel heel dubbel voor je zijn. Jammer dat je een schoonmoeder hebt die zo doet, ze zou moeten beter weten. De eerste verjaardag van jouw jongste zoontje zonder je mama erbij is al erg genoeg, jouw verdriet is nog heel intens, zeker bij iedere mijlpaal, en dan gaat zij nog eens een beetje zitten stoken? Verschrikkelijk vind ik het! Ikzelf ben mijn papa verloren 2 jaar geleden, dus ik weet wel wat het is. Toen had ik nog geen kinderen, maar gingen we trouwen die zomer, dus was ook wel best pittig. Maar zelfs na al die tijd zijn alle mijlpalen nog steeds heel lastig. Ik kan er dan ook niet goed tegen dat mijn schoonouders dan zo'n soort van "grapjes" maken of klagen, want dan reageer ik ook. Het is al erg genoeg dat we dit moeten meemaken, dat we het écht niet nodig hebben... Ik leef met je mee, en bijt maar van je af! Niemand verdient zo'n rotte opmerkingen van (schoon)ouders.

4 maanden geleden

Dan zeg je "auw?" Ik zeg ook wel eens iets wat niet zo aardig is. Maar je hoeft bijna niks te zeggen zodat de ander begrijpt dat het voor jou niet oke overkomt. Wat diegene er dan mee doet, zegt wat over de ander. Je kan 'auw' zelfs lachend zeggen, dan nog zou het duidelijk moeten overkomen zonder discussie.

4 maanden geleden

Reactie op MoedervJulian

Aargh heel herkenbaar. Ik krijg fit ook vaak te horen. Extra pijnlijk omdat ...
Oooh, das is inderdaad pijnlijk. Mensen weten niet wat je meegemaakt hebt en reageren dan zo. Zou ik precies wel zeggen hoor, als je die opmerking krijgt. Zullen ze zich mega schuldig voelen, en waarschijnlijk niet meer herhalen... Veel sterkte