34 Reacties

5 maanden geleden

Ik lees mee maar dan voor een cup C (heb niet hele grote borsten馃檲) en hoop op een fijne kolf!

5 maanden geleden

Ik lees mee 馃槼

5 maanden geleden

https://leuna.nl/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxqayBhDFARIsAANWRnT72Si9X6rfaJN-gYdfr0vgwqyXsaR3eCWLseBg7n47N5GSCLIvvzsaAi0YEALw_wcB Ik hoor goede verhalen over deze

5 maanden geleden

Welke kolf fijn is, is heel persoonlijk. Een beetje net als welke bh voor je fijn zit of welke schoenen goed passen. Als je zeker wil weten dat je een goede hebt, kun je (het beste na de bevalling, want je borsten veranderen nog iets) een kolfconsult doen bij een lactatiekundige IBCLC. Zij kan je goed adviseren en je kunt er daar vaak verschillende proberen. Ook kan ze helpen met de goede maat schilden (een maat groter of kleiner wil nog wel eens een mega verschil maken in hoeveel je kolft).

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Welke kolf fijn is, is heel persoonlijk. Een beetje net als welke bh voor j ...
Dit wilde ik ook als tip geven, vooral de maat van de kolfschilden is heel belangrijk!!

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Welke kolf fijn is, is heel persoonlijk. Een beetje net als welke bh voor j ...
Thanks voor de tip! Mss een goed idee. Vergeten te benoemen in mn vraag, ik wil al voor de bevalling gaan kolven (heb ik overlegd met mijn verloskundige en zij raadde het aan) om de melkproductie op gang te krijgen. Pas na 37 weken natuurlijk. Ik zie ook Youha, Elvie, Philips Avent en nog meer keus dat t lastig maakt haha

5 maanden geleden

Het gaat vooral om tepelgrootte niet per se borst grootte. Ik heb zelf Philips avent met flexibel borstschild dus die vorm naar je borst/tepel. Heel fijn in gebruik vond ik zelf en heb m veel gebruikt.

5 maanden geleden

Heb deze vraag een paar weken terug ook gesteld. Heb een grote cup en wilde dubbel en draadloos. Ja weken lezen, vragen en m鈥檔 juiste borstschild maat opzoeken/meten heb ik gekozen voor de Youha Ins Gen 1 met app. Ik heb ze op Vinted kunnen scoren z.g.a.n.! Dit merk en model kwam echt continu toch boven aan het lijstje bij vrouwen met grote cup en waren de meesten er goed over te spreken! En dan heb ik echt weken gezocht馃槀 ik krijg hem van de week binnen en ben heel benieuwd!

5 maanden geleden

Ik heb de Medela Freestyle gekocht. Geen idee of het wat is waar las alleen maar goede reviews en had hoge korting bij bol. Ik zag ze op marktplaats ook nog veel staan dus ook goed door verkoopbaar.

5 maanden geleden

Reactie op Sunshine3

Thanks voor de tip! Mss een goed idee. Vergeten te benoemen in mn vraag, ik ...
Ah ja, voor de bevalling kolven doe je meestal met de hand. Het gaat dan om een paar ml dat je in een spuitje opvangt. Als je dit met een kolf doet kan het zijn dat er relatief veel melk achterblijft in je kolf. Wat je ook kan doen, mocht je iets achter de hand willen hebben, is een enkele handkolf van Medela aanschaffen. Even opzoeken welke maat tepelschild je nodig hebt (tepel opmeten +2mm uit mn hoofd, maar is ook ergens te vinden). Dan heb je iig iets in huis en heb je daarna rustig de tijd om voor een goede elektrische te kijken. :) Ken je trouwens op facebook de groep 'borstvoedingsforum' al? Een fijne groep waar je alle vragen kwijt kunt over alles wat met borstvoeding te maken heeft. Zitten veel borstvoeding gevende mama's op, maar ook lactatiekundigen.

5 maanden geleden

Ik zou nu nog geen (elektrische kolf aanschaffen). Mijn advies is toch echt om een kolf consult te doen na je bevalling. Zo kan je verschillende kolven uitproberen. Er zijn zo veel verschillende soorten. Het is jammer als je er een koopt die niet lekker/fijn voor jou werkt!

5 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik zou nu nog geen (elektrische kolf aanschaffen). Mijn advies is toch echt ...
Oohhh waar doe je een kolfconsult? In mijn vorige kraamperiode ging kolven echt slecht en ik heb geen idee of ik een goede kolf had en borstschilden die voor mij goed zijn

5 maanden geleden

Ik heb het er maar gewoon op gewaagd en de dubbele elektrische borstkolf van VulpesGoods gekocht. Ik zag wat aanraders staan bij Verlosmoeder en ben op m鈥檔 gevoel afgegaan. Eerder gebruikte ik de Medela borstkolf, ook tevreden mee geweest, maar dat is ondertussen 10-12j geleden geweest.

3 maanden geleden

Ik heb Philips Avent dubbele elektrische kolf (wel met snoer) en werkt goed! Zit ook prima/comfortabel. Handig in werking, wel veel onderdelen maar die kunnen allemaal in de vaatwasser, en het handige is dat de kolfflesjes meteen de drinkflesjes zijn. Haal veel melk uit mijn borsten met deze kolf. Ben zelf heel enthousiast over de speen aan de Philips Avent flesjes. Zowel Philips Avent als Difrax geprobeerd maar bij Difrax gaat veel melk naast hrt mondje verloren en drinkt hij heel gulzig en is het flesje binnen 5 min leeg (Ook bij verschillende speenmaten) en bij Philips Avent gaat het meer geleidelijk, rustig en geen melk verloren. Maar dat is natuurlijk per kindje anders, dat begrijp ik 馃檲 Vind persoonlijk wel dat het niet echt stil kolven is, maar heb ook geen ervaring met andere kolfapparaten (dus geen vergelijkingsmateriaal). Tegelijk kolven doe ik eigenlijk niet maar heel handig om dubbele kolf te hebben ivm als de ene in de vaatwasser zit heb ik altijd de andere nog. Ben er tevreden over! Ik heb cup G overigens.

3 maanden geleden

Boek een kolfconsult! Echt de beste tip ooit. Zo fijn, alles op jouw behoeften en redenen om te kolven afgesteld en je kunt diverse kolven testen. Ik heb zelf de 4mommy Embrace hieruit gehaald. Had ik nooit eerder op gekomen!

3 maanden geleden

Ook meet zij de juist maat borstschild op! Dat is ook echt essentieel, ben ik achter.

3 maanden geleden

Oohhh waar doe je een kolfconsult? In mijn vorige kraamperiode ging kolven ...
Ik weet niet waar je woont, maar Borstvoedingscentrum Delft is betaalbaar en heel fijn.

3 maanden geleden

Oohhh waar doe je een kolfconsult? In mijn vorige kraamperiode ging kolven ...
Ik heb de vorige keer bij Optimum gedaan. Zij komt aan huis, omgeving Twente ;). Kreeg van de verzekering alles vergoed dus 'gratis' kolf馃榿

3 maanden geleden

Ik heb de medela freestyle dubbel. Heb een grote cup C en die past prima. Doe wel een voedingsbh aan zonder beugel. Wel een stevige, dan blijft die prima zitten. En dan heb ik me handen ook nog vrij om wat andere dingen te doen.

3 maanden geleden

Reactie op magicTouch444

Ik heb het er maar gewoon op gewaagd en de dubbele elektrische borstkolf va ...
Ik heb de Vulpes, ben er blij mee