7 Reacties
4 maanden geleden
Uiteindelijk zijn alle spenen slecht. Dus ik zou gewoon een speen geven welke ze pakt. En gewoon op tijd stoppen over een paar maanden, dan is er zeker niks aan de hand. ☺️
4 maanden geleden
Heeft ze niet nog net wat meer trek om rustig te kunnen slapen? Of even lekker huid op huid voordat ze echt gaat slapen?
4 maanden geleden
Wij hebben onze dochter 3 jaar geleden gewoon de ronde speen van Bibs gegeven. Die beviel heel goed. Voor de hygiëne wel nu en dan even vervangen en niet een half jaar blijven gebruiken..
Wij zijn toen ze tandjes kreeg gestopt met de speen. Van het een op andere moment gewoon weggedaan en gezegd dat ze weg waren, nog voor ze er veel besef van kreeg.. Volgens mij is die zuigbehoefte vooral iets van het eerste jaar. Daarna is het gewoon 'fijn' en gewenning.
4 maanden geleden
Onze eerst heeft tot 2 jaar gedaan met de avent speen. Daarna van de een op de andere dag gestopt.
Nu hebben we weer avent voor onze 2de zoon en deze pakte hij gelijk. Ben van plan om gewoon weer hetzelfde te doen of misschien iets eerder te stoppen.
We zien wel hoe het loopt
4 maanden geleden
Ik zou je nu echt nog niet druk maken of de ronde speen slecht is. Als je er te lang mee doorgaat is de speen en vooral de ronde sowieso slecht. Maar nu is je baby nog zoooo klein. Genoeg momenten om van de speen af te gaan (moet je tzt wel de discipline opbrengen haha!) wij hadden eerst de bibs en gingen toen dat nieuws over die spenen uitkwam over naar de dental speel philips avent. Die heeft ze gehad tot ze 2,5 was ongeveer. Overgang ging echt super easy. Overgang van speen naar geen speen minder vlekkeloos haha. Ambieer nu vroeger van de speen af te gaan, maar het was zo’n lekkere pavlovvoor slapen. Overigens deden wij van jongs af aan sws alleen de speen met slapen.