52 Reacties

één maand geleden

Ik heb een contract van 32 uur per week en kies ervoor om mijn resterende bevalverlof (na de wettelijk verplichte zes weken) in delen op te nemen. Heb nog één week aansluitend opgenomen, dus zeven weken aansluitend gehad vanaf de bevalling, en heb overmorgen mijn eerste werkdag (weliswaar remote) en komende vrijdag mijn eerste kantoor dag. De komende vier weken neem ik nog twee dagen extra in de week op, dus dan werk ik twee dagen en ben drie dagen vrij. Daarna neem ik één dag in de week extra op, en ben ik dus drie dagen aan het werk en twee dagen vrij. Dat duurt zo ongeveer tot aan de kerst. Ik vind het wel lekker om mijn werk rustig aan een beetje op te bouwen, in plaats van in één keer weer volop te moeten beginnen. Maar goed, dat betekent dus wel dat ik komende dinsdag, zeven weken na mijn bevalling, weer aan de bak moet.

één maand geleden

Ik werk 32u. Ga het wettelijk betaalde ouderschapsverlof 8u pw week opnemen zodat ik tot de kleine 1 is 3 dagen werk Daarna nog cao betaald ouderschapsverlof wat ik zelfde manier opneem dus tot hij 2 is 3 dagen ipv 4 🥰

één maand geleden

Ik heb 5 weken aan vakantie+PLB-uren er achteraan geplakt, daarna nog 2 weken onbetaald ouderschapsverlof. Dan begin ik eind november met 2 dagen werken en 1 dag betaald ouderschapsverlof, vanaf juni dan weer mijn standaard 3 dagen werken. Ik vind het fijn dat dit tegenwoordig zo fijn geregeld kan worden!

één maand geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik heb een contract van 36 uur en werkte voorheen 4x 9 uur. Nu zet ik 4 uur ...
Insgelijks! Vind het ook moeilijk maar ook logisch dat we weer gewoon moeten werken.. vraag me alleen soms af, hoe mensen 1 jaar lang 1 dag minder kunnen gaan werken met betaald verlof! Ik kom daar niet mee uit. Vandaar ook mijn topic. Maar jij doet t zelfde als ik. Dus fijn om herkenning te hebben

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Ik werk 32 uur/4 dagen en ga totdat onze dochter 1 jaar is 3 dagen werken, ...
Hoe heb je dat geregeld om 1 jaar lang 1 dag minder te werken, betaald? .. door je verlof ( ouderschapsverlof? ) ik kom daar geen jaar mee uit. Of mis ik iets

één maand geleden

Contract van 40 uur, 5 dagen. Ga haar eerste levensjaar 32 uur werken, 4 dagen. Zet het betaalde ouderschapsverlof in. Daarna even kijken of ik dan op 32 blijf of 36 zoals ik afgelopen maanden had gedaan. Werkte toen ene week 4 dagen andere week 5.

één maand geleden

Reactie op EefAndTiny

Ik heb een contract van 32 uur per week en kies ervoor om mijn resterende b ...
In mijn geval start ik anderhalve week eerder dan 16 weken, en ook nog eens bij een andere werkgever. Bespreek je dat gewoon met je werkgever hoe het resterende verlof op te nemen?

één maand geleden

Reactie op Marieriek

In mijn geval start ik anderhalve week eerder dan 16 weken, en ook nog eens ...
Ik heb dat idd gewoon met mn werkgever besproken! Nou moet ik wel zeggen dat ik een goede relatie met ze heb, en ze graag mee wilden denken dus dat was in mijn geval ook niet zo moeilijk hahaha. Maar zou het zeker gewoon benoemen en met een voorstel komen!

één maand geleden

Ik begin in November weer, ik heb 4 weken betaald ouderschapsverlof opgenomen en aan mijn bevallingsverlof geplakt. Ik werk 20u per week verdeeld over 4 dagen. Ook neem ik 1x id 2 weken op de dinsdag betaald verlof op. Dat betekend dus dat ik om de week 3 dagen werk. Heerlijk!

één maand geleden

Reactie op MauzieMuijs

Hoe heb je dat geregeld om 1 jaar lang 1 dag minder te werken, betaald? .. ...
Ik begin 4-11 met werken en kan inderdaad tot 8-5 betaald verlof opnemen 🤔, daarna werd het onbetaald.

één maand geleden

Ik werkte 34 uur in 4 dagen, heb 8 weken 70% betaald verlof in een keer opgenomen,wat betekend dat ik december pas weer hoef te werken. Eerste kindje en willen nog op vakantie geen vakantiedagen inzetten) dus alle tijd om te genieten, erg blij mee! laatste week betaald verdeel ik over de maandagen in december. Vanaf januari onbetaald verlof op de maandagen voor studie. Contract hoeft dan niet aangepast te worden voor een jaar, dan verder kijken. Werk dan dus 3 dagen en 1 dag studie, de woensdagen vrij.

één maand geleden

Reactie op MauzieMuijs

Hoe heb je dat geregeld om 1 jaar lang 1 dag minder te werken, betaald? .. ...
Om dat een jaar lang te kunnen doen heb je wel van tevoren al een groot (4 of 5 dagen) contract nodig. Je hebt in het eerste levensjaar nog 9 maanden dat je werkt ofzo? Werk je fulltime (8 uur per dag) dan krijg je 5x9 is 45 dagen ouderschapsverlof. Dus voor 45 weken 1 dag per week. Maar werk je drie dagen per week 8 uur, dan krijg je 3x9 = 27 dagen om in te zetten. Daar red je net een halfjaar mee. 4 dagen op contract zit daar tussenin met 36 dagen om in te zetten als osv

één maand geleden

Ik blijf 3 dagen werken vanaf 7 oktober dat ik weer ga beginnen. Maud en Yinthe gaan 2 dagen lekker naar de opvang en 1 dag is mijn man doordeweeks nog thuis. Ouderschapsverlof ga ik pas volgend jaar (morgen over precies 1 jaar) inzetten om Maud naar school te kunnen brengen op maandag en dinsdag. Mijn man is dan al weg naar t werk als Maud naar school moet. De opvang is al vanaf half 8 dus dat is super fijn en de poort van school gaat pas tien voor half 9 open. Ik red t dan niet dat ik om half 9 dan op het werk ben. Dus ik neem 1 uur verdeeld over 2 dagen op. Ik vind voorschoolse opvang onzin als ik zo het potje van Maud wat ik nog heb ook kan aanspreken. Om 9 uur begint bij ons pas de hoofdtaak van de telefonie dus dan ben ik wel al op t werk voor de hell los barst haha. Ik ben dit jaar pas begonnen met 3 dagen werken dat beviel heel goed! Dus ik ga ook echt niet meer werken (ook niet minder Trouwens)

één maand geleden

Ik begin pas 8 januari weer met 3,5 dag werken. Kan tot 8 januari invullen met verlof + inhalen van vakantie (zomer + herfst, onderwijs). Ik werkte fulltime en de 1,5 dag wordt nog met betaald ouderschapsverlof opgevangen tot juli.

één maand geleden

Ik ga pas werken als mijn zoontje 17 weken is. Ik werk fulltime, 4x9. De ene week 4 dagen, de andere week 3,5 dag. Deze halve dag doe ik van mijn ouderschapsverlof waardoor ik wel volledig betaald krijg. Ik hoef maar 1 dag naar kantoor en verder werk ik thuis. Ook vangt familie veel op waardoor hij maar 1 dag in de week naar een gastouder hoeft.

één maand geleden

Ik ben werkloos geworden 🤓 mijn plan was wel om 2 ipv 3 dagen te werken

één maand geleden

Uk zou 14 okt weer moeten werken maar heb aaneengesloten 9 week ouderschapsverlof (100%) ingezet en daarnaast nog 3 week vakantie. Nu hoef ik pas 6 januari weer te beginnen. Ik werk 24uur verdeelt over 4 dagen. Met mijn werk lukt het helaas niet om 3 dagen te werken.

één maand geleden

Reactie op Emsy13

Uk zou 14 okt weer moeten werken maar heb aaneengesloten 9 week ouderschaps ...
Die 9 weken ouderschapsverlof is voor zover ik weet 70% toch? 🙈

één maand geleden

Reactie op Bbalex

Die 9 weken ouderschapsverlof is voor zover ik weet 70% toch? 🙈
Ligt eraan bij welke werkgever je zit. Bij ons is het 100% omdat mijn werkgever het aanvult. voor 1e levensjaar maak je die 9 week niet op voor die tijd dan word het overgezet naar 70%. 🙈

één maand geleden

Reactie op Emsy13

Ligt eraan bij welke werkgever je zit. Bij ons is het 100% omdat mijn werk ...
Wauw 😳