48 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou het lekker doen, slaap is heilig😂 en wat maakt het uit als ze afhankelijk is van White Noise. Ik denk altijd: ze worden niet 30 jaar en zijn afhankelijk van bv speentje of White Noise😊

2 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Ik zou het lekker doen, slaap is heilig😂 en wat maakt het uit als ze afhan ...
Klopt maar ik zie bijvoorbeeld kinderen op m’n werk die dus white noise mee hebben naar de opvang en dan moet de hele slaapkamer dus mee luisteren naar die white noise omdat dat kindje zonder niet slaapt 🫣

2 maanden geleden

Maar heeft ze het altijd nodig? Als je daar bang voor bent kun je het toch alleen inzetten als ze het nodig heeft? Ik heb een white noise apparaat gekregen en die houdt na een tijdje op als die geen geluid meer waarneemt. Dus hij staat niet constant aan, wanneer ze dan echt een flink geluid maakt springt de white noise pas aan.

2 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Maar heeft ze het altijd nodig? Als je daar bang voor bent kun je het toch ...
Oh wat goed! Mag ik vragen wel dat is?

2 maanden geleden

White noise werkt niet verslavend. Bij beide kids gedaan en ook zonder slapen ze prima. Ik slaap zelf ook vaak met white noise... heerlijk rust gevend. Gewoon doen dus

2 maanden geleden

Ben je bang dat ze het aan moet hebben als ze later 12 zijn? Of die ene keer dat ze bij een onbekende slaapt? Mijn 2 kids sliepen / slapen allebei op whitenoise. Inmiddels ikzelf soms ook. Het is heel ontspannend en je slaapt ook beter doordat de omgevingsgeluiden weg zijn. Maargoed, wij namen hem eerst altijd mee voor nr 1. Inmiddels zetten we hem soms nog wel eens aan. Maar soms ook niet. Hij heeft het dus niet meer nodig. En zo wel, ja dan wel. Zie het probleem niet. Komende jaren slaapt ie tich niet bij vriendjes ofzo

2 maanden geleden

Hier bij de eerste ook gedaan. Dit werkte super! Op een gegeven moment merkte we dat het niet meer nodig was, dus er ook mee gestopt. Wij hebben de zazu white noise. Jij werkt ook in de kinderopvang denk ik?

2 maanden geleden

Nou snap het problem niet echt als ze 12 zijn hebben ze het echt niet meer nodig hoor 🫢🤣 mijn zoontje is 1.5 die vind het nog wel fijn maar kan ook zonder slapen. Wat is er verkeerd aan?

2 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Nou snap het problem niet echt als ze 12 zijn hebben ze het echt niet meer ...
Eens! Hier ook haha. Ik word wakker als die leeg is en uitvalt, dochter kan ook zonder en sliep vanaf geboorte met dat ding. Ze is nu 2 en niet afhankelijk van de white noise☺️

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oh wat goed! Mag ik vragen wel dat is?
Een knuffelbeer van flow Amsterdam. Lou de beer. Ook superschattog. Ik heb het apparaatje uit de beet gehaald om makkelijker bij de knoppen te kunnen

2 maanden geleden

Wij gebruiken het niet standaard maar zo nu en dan. Ik zou er zeker 1 aanschaffen, "het is maar geluid"! En dan kan je proberen hem misschien alleen aan te zetten indien nodig. Verder hebben wij bijvoorbeeld een apparaatje die je kan instellen, dat ie aanblijft of na een half uur/uur/oid uitgaat. Dus dan heb je ook niet de gewenning alleen maar te slapen met geluid aan. Maar soms is het grwoon heel fijn om het even aan te kunnen zetten, bijvoorbeeld op baarmoedergeluid!

2 maanden geleden

Ik zweer echt bij de moonie beer, slaap is hier ook heilig. Deze stopt ook vanzelf na een uur en begint weer als hij signaleert dat de baby huilt. Heel erg fijn ding!

2 maanden geleden

Wow wow wow, krijg ik hier ff de white noise maffia over me heen 😂 Nee grapje, ik vroeg naar meningen dus thanks ♡ Maar ik ben er dus niet op tegen, dat komt misschien een beetje zo over maar ik ben een beetje huiverig door de ervaring op m’n werk. Ik snap zelf ook wel dat ze er niet meer mee slapen als ze 12 zijn 😅 De andere kant is inderdaad: slaap is heilig en als het haar helpt… Daarom ook zeker mijn overweging om er 1 aan te schaffen en dus daarom ook benieuwd naar jullie ervaringen. Dan bij deze: Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring? Dan kan ik even vergelijken ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Hier bij de eerste ook gedaan. Dit werkte super! Op een gegeven moment merk ...
Ja klopt! ☺️

2 maanden geleden

Snap je vraag wel. Ik heb zelf ook gemixte gevoelens. Toevallig gister een moonie knuffel gekregen van zwager. Heb hem nog niet gebruikt. Kwam laatst ook een nieuw onderzoek tegen over het inzetten van white noise voor slapen van kindjes (en dat het dus niet zo goed was). Maar tegelijkertijd denk ik ook tsjah hoeveel kwaad kan het eigenlijk. Ik zit met hetzelfde dilemma met de speen bijvoorbeeld. Denk dan alles wat je aanleert/gewenning moet je ook weer afleren. Maar denk ook dat ik te moeilijk denk soms 😅 first time mom problems haha

2 maanden geleden

Snap je vraag wel. Ik heb zelf ook gemixte gevoelens. Toevallig gister een ...
Ja een speen vind ik dan toch weer minder lastig.. die zuigbehoefte hebben ze nou eenmaal. Kan ook een gedoe worden met afleren maar hoeft niet natuurlijk. Maar dan leer ik liever een speen af, dan duimen. Als ik namelijk de speen niet geef, gaan die vingers in haar mond… 😅

2 maanden geleden

Ik heb het toevallig gisteren voor het eerst geprobeerd. Maar wij hebben een google home speaker op haar kamer dus via spotify aangezet. Normaliter bleef ze tot de laatste fles beneden met mijn man maar nu na de fles van 21.00 naar bed gebracht en dat was brullen omdat ze slecht in slaap kon vallen, aangezet en sliep makkelijker in. Verder nog niet nodig gehad. Ik vergelijk het met iedere ander hulpmiddel (wiegen, rondjes lopen in wandelwagen, autoritje, speen). Zijn ook allemaal hulpmiddelen waardoor babies gemakkelijk in slaap vallen.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja een speen vind ik dan toch weer minder lastig.. die zuigbehoefte hebben ...
Ik hoop juist dat mijn kind gaat duimen! Die speen moet ik telkens weer geven omdat hij het eruit spuugt. Ik duimde vroeger als enige van de kinderen en had als enige geen beugel nodig en heb nog steeds rechte tanden. Daar ben ik in ieder geval niet bang voor.

2 maanden geleden

Reactie op 1900

Ik hoop juist dat mijn kind gaat duimen! Die speen moet ik telkens weer gev ...
Oh ik wel. Ik heb een vriendin en 2 van haar kinderen duimen nog en zijn 6 en 8. Dan sta je met ze te praten ergens en dan zijn ze verlegen en gaat die duim erin. Zo moeilijk om af te leren! Aan de andere kant idd zo veel tijd kwijtgeweest bij mijn oudste 2 met snachts die speen steeds terugstoppen. Dus ik zit ook in dilemma nu hier met de derde. Maar ben nu ingeveee 2 uur per dag m’n pink kwijt dus moet wel gaan beslissen 😩

2 maanden geleden

Reactie op 1900

Ik hoop juist dat mijn kind gaat duimen! Die speen moet ik telkens weer gev ...
Ja dat steeds opstaan voor de speen is irritant idd maarja 😅 Ik heb nooit een speen gehad en niet geduimd, toch had ik keihard een beugel nodig. Het hoeft dus niet uit te maken 😅