48 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kich
Oh ik wel. Ik heb een vriendin en 2 van haar kinderen duimen nog en zijn 6 ...
Ik wil proberen om de speen tussen 6 en 12 maanden af te leren. Zeg ik nu heel stoer maar in principe neemt de zuig behoefte vanaf 6 maanden af en zou het dus ‘makkelijker’ zijn dan na 1 jaar nog proberen de speen af te leren omdat het vanaf dan een gewoonte wordt ipv een behoefte.
Nogmaals, dat zeg ik nu heel stoer maar weet hoe ontzettend lastig het kan zijn en hoe makkelijk ‘redmiddel’ een speen kan zijn.
In theorie klinkt het allemaal mooi 😅
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja een speen vind ik dan toch weer minder lastig.. die zuigbehoefte hebben ...
Haha sorry nu gaat het over de speen ipv de white noise zie ik 😆. Maar je hebt gelijk. Dat is inderdaad wel anders. Fijn om andere perspectieven te lezen. Ik heb zojuist de moonie geprobeerd bij onze baby en het leek wel te helpen!
2 maanden geleden
Volgens mij is er ook aangetoond dat white noise de kleintjes helpt om slaapcycli aan elkaar te knopen. Ik ben erg blij met onze moonie en we gebruiken hem tijdens zijn avondslaapjes tussen 19-24, dus niet in de nacht. Hij is totaal niet afhankelijk want z’n andere slaapjes valt hij ook prima in slaap!
2 maanden geleden
Ik vind het een fantastische middel! Bij onze tweede gebruikt en nu weer.
Afbouwen kan heel gemakkelijk door het geluid steeds zachter te zetten en apparaatje steeds verder van je baby af.
2 maanden geleden
Onze dochter is 3 en wij gebruiken het nog steeds. Als ze gaat logeren zet mn moeder dat ding nooit aan, op de opvang sliep ze voorbeeldig altijd zonder maar thuis vind ze het gewoon nog fijn. Ze slaapt beter als we visite hebben en is door mijn hele bevalling heen geslapen (white noise op standje gehoor bescherming).
Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat ze er afhankelijk van wordt. Kinderen zijn vaak flexibeler dan je denkt.
2 maanden geleden
Snap je vraag wel. Ik heb zelf ook gemixte gevoelens. Toevallig gister een ...
Wel benieuwd! Waarom zou het niet goed zijn volgens het onderzoek?
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Onze dochter is 3 en wij gebruiken het nog steeds. Als ze gaat logeren zet ...
Zit ook wat in.. ouders/verzorgers hebben vaak meer moeite met dingen, dan het kind zelf. Tis misschien ook wel gewoon je eigen instelling.
Ik ben in elk geval over stag en zit nu weer te twijfelen: alleen een apparaatje of met een knuffel 😂
2 maanden geleden
Ik wou het eerst ook niet, toen heb ik mij verdiept in hoe je moet afbouwen ed.
Nu hebben we er een, en echt; ik vind hem geweldig ♥️
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Wel benieuwd! Waarom zou het niet goed zijn volgens het onderzoek?
Ja ik ga wanneer ik tijd heb (😂) eens zoeken. Ben nu ook wel benieuwd idd
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Maakt hij ook echt die ruis geluiden? Ik zie op internet staan: hartslag, w ...
Ehm hij maakt 3 geluiden hartslag en melodie klopt. Geen idee of dat een waterval of ruis is om eerlijk te zijn😅
2 maanden geleden
Heb je nog een oude telefoon liggen?
Wij hebben op een oude telefoon deze app staan: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amikulich.babysleep
Super fijn! Die kan je de hele nacht aan laten staan, maar ook op een bepaalde tijd die je zelf in stelt. En als je de telefoon toch hebt liggen is het helemaal gratis :)