54 Reacties
5 maanden geleden
Je zou het kunnen vragen. Mijn verloskundige wou het bij mijn zoontje niet regelen.. hun vonden het niet nodig..
5 maanden geleden
Volgens mij doen ze dat niet zomaar - zeker niet voor de 40 weken, alleen als het kindje of jij echt in gevaar zijn. Er zijn namelijk altijd risico’s en nadelen aan verbonden. Ook moet je jezelf afvragen of je dat echt zou willen. Je geeft je kindje daarmee misschien een hele slechte start voor slechts twee weken verlossing van je klachten. Je hebt het al zo lang volgehouden, dan kan je de laatste loodjes ook ❤️
Ik snap wel dat het heel vervelend hoor, je kan altijd overleggen met je verloskundige natuurlijk. Veel sterkte gewenst! 💐
5 maanden geleden
Ik word, als ik akkoord ga, een week eerder ingeleid. Dit was een voorstel vanuit het ziekenhuis ivm HG en zij gaven aan dat dit icm laatste loodjes kwaaltjes echt heftig kan zijn.
De keuze ligt nu dus bij mij, of ik wel ingeleid wil worden.
Aan inleiden zitten risico’s maar het zkh gaf aan dat het geen realistisch beeld is omdat niet weet hoe de spontane bevalling was gelopen, dus echt vergelijken kan je niet. Mijn verloskundige was wel wat ‘huiverig’ maar zou de keuze evengoed snappen.
Ik denk dat het dus zeker wel bespreekbaar is, heb in m’n omgeving wel vaker gehoord dat er is ingeleid ivm het gewoon niet meer trekken. Je kindje is op een gegeven moment ‘af’ en je hebt er niks aan om je kraam periode met 10-0 achterstand te beginnen omdat je psychisch op bent.
Het is niks om je voor te schamen 😘🤍
5 maanden geleden
Je mag pas vanaf 39 weken ingeleid worden op eigen verzoek. Zelfs het liefst vanaf 40 weken. Zonder medische reden wordt je niet eerder ingeleid
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Er is bij mij geen medische reden en toch stellen ze voor om eerder in te l ...
Hoezo eerder inleiden als er geen reden voor is?
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb HG, dus ik mag daar voor kiezen maar zowel ik als mijn kindje hebben ...
Hg kan wel gevaarlijk worden, dus opzich geen gekke reden denk ik
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik geef niet meer over, ben alleen erg misselijk. Kan gewoon eten en drinke ...
Oké apart dat ze dat voorstellen… maar ja zo zie je maar ieder ziekenhuis is weer anders haha
5 maanden geleden
Oké apart dat ze dat voorstellen… maar ja zo zie je maar ieder ziekenhuis i ...
Ja, daarom vond ik het wel belangrijk om te benoemen omdat er, denk ik, meer bespreekbaar is dan je denkt ☺️
2 kennissen van mij zijn ook ingeleid ivm ongemakken in de zwangerschap, beide andere ziekenhuizen.
5 maanden geleden
Ik heb wel een doorverwijzing gekregen voor het bespreken van dit in het ziekenhuis. Mijn bekken zijn op, ik slaap niet meer en heb veel last van ptss/paniek niet zozeer door de zwangerschap maar verlies van een ouder en merk dat de dromen flink heftig zijn..
Ben benieuwd.. hoop gewoon dat ik niet over de 40 hoef te lopen.
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, daarom vond ik het wel belangrijk om te benoemen omdat er, denk ik, mee ...
Ahh wel goed, ons ziekenhuis is er echt op tegen om vrijwillig voor de 39 weken in te leiden zonder medische reden. Moest vorige zwangerschap ook tot 39 weken wachten😖
5 maanden geleden
Ze leiden niet zomaar in helaas.
Je kunt t overleggen met je vk maar met inleiden is er vaak een medische reden (ook te dicht bij 42 weken is een Medische reden)
Ik ben bang dat jezelf zo ellendig voelen helaas niet tot een medische reden hoort 😢 tenzij jij of je kleintje hierdoor in gevaar komt.
Ik weet uit ervaring dat mentaal ook niet altijd gezien wordt als een medische reden 🥲
4 maanden geleden
Hee hee ik wou nog even reageren op je topic. Ik word vanavond op eigen verzoek ingeleid omdat ik ook echt niet meer kan. Dit doen ze wel pas vanaf 39.0 weken. Misschien zou je dit kunnen overwegen? Overleg het met je vk. Soms als het klaar is is het gewoon echt klaar. Vind zelf ook echt dat ze dat moeten accepteren.
Ik dacht zelf namelijk ook dat ze dat niet deden. Vorige zwangerschap tot aan zwangerschapsvergiftiging door gelopen. Daar heb ik nu echt geen zin in. Aangezien de bloeddruk weer steeg.