17 Reacties

24 dagen geleden

Ja! Mijn dreumes is nu 13 maanden en ik ben zwanger 🤰🏻 ik vind het ook lastig om te stoppen..

24 dagen geleden

Hoe gaat het bij jou? Ik merk dat ik af en toe na de nacht wat bloedverlies heb (2x rood maar minimaal dus geen miskraam). Dat is wanneer zij drinkt, lijkt alsof mijn lijf wat anders reageert dan op vorige zwangerschap. Heb je al een idee hoe je het stoppen gaat aanpakken? Ik zie geen andere optie dan een aantal dagen niet samen zijn

24 dagen geleden

Reactie op 123Amy

Hoe gaat het bij jou? Ik merk dat ik af en toe na de nacht wat bloedverlies ...
Ik vind het heel lastig want overdags komt ze naar me toe, trekt ze me shirt omhoog en als ik zeg nee schat nu niet wordt ze heel erg boos.. idem dito snachts.. ik denk dat we het moeten volhouden en anders wat water moeten aanbieden anders een speentje aanbieden? Hoe oud is jou kleintje?

24 dagen geleden

Overdag heb ik haar al van de borst af, heb haar inmiddels aangewend dat bv alleen nog in bed is. Ze is 1 jaar en 9 maanden. Dat afleren van overdag ging na een week vanzelf bijna. Nu vraagt ze nauwelijks nog overdag. Nachten vind ik vooral lastig omdat ik met haar slaap, en geen borst geven betekent frustratie en geen slaap voor beiden haha

24 dagen geleden

Reactie op 123Amy

Overdag heb ik haar al van de borst af, heb haar inmiddels aangewend dat bv ...
Precies dit heb ik met haar! Ik zie ook geen andere optie dan niet samen te zijn als het water geven niet helpt😅

24 dagen geleden

Ik zat te denken om iig mijn partner haar in slaap te krijgen, dat scheelt weer 1 voeding. Blijven de nacht en ochtendvoeding nog over.. water of miss andere melk in de avond ga ik eens proberen

22 dagen geleden

Mijn dochter is net 2 en ik geef nu enkel nog voordat ze naar bed gaat. Bij het afbouwen was het 1 voeding afbouwen per week ong.

21 dagen geleden

Wat goed. Heb je tips voor het afbouwen? Ik heb nu de voeding voor het slapen eraf gehaald. We slapen samen dus die 2x dat ze in de nacht drinkt zijn heel moeilijk om er af te halen, daar voorziet ze zichzelf van haha

21 dagen geleden

Ik ben mijn oudste blijven voeden tijdens de zwangerschap van mijn jongste en mijn nu tijdens de zwangerschap ook de jongste doorvoeden. Het was zo fijn omdat mijn productie al goed op gang was direct na de bevalling dus zou dat echt aanraden😍 Als je wil stoppen idd per voeding afbouwen. Ik zou ‘s nachts dan iets hooggesloten dragen en met je rug naar je kindje slapen om het drinken zo moeilijk mogelijk te maken. Bekertje water naast het bed als ze wil drinken. En ledikantje misschien naast jullie bed zetten zodat je wel dichtbij bent maar niet constant jouw melk ruikt en zichzelf kan voorzien?😊

21 dagen geleden

Ik geef alleen nog in de ochtend borstvoeding aan onze zoon van 13 maanden.. soms tussendoor of savonds, maar verder eet hij al heel goed. Het is ook nog zo’n fijn momentje om in de ochtend nog even samen te snuggelen in bed 🙈 Ik hoorde dat de meeste kinderen de eerste borstvoeding van de baby niet lekker vinden en dan niet meer willen drinken.. ik ben benieuwd!

12 dagen geleden

yes, hier heel pril zwanger en mijn dreumes is bijna 15 maanden. ik hoop haar te kunnen blijven voeden tot 2 jaar, als mijn productie genoeg blijft 🥹

12 dagen geleden

Dreumes wordt in januari 2 en geef nog borstvoeding, 's ochtends,' s avonds en 's nachts nog 2-3 keer. Ben 6+1 weken zwanger. Ben niet heel actief bezig met afbouwen, maar lijkt me wel slim ivm energie en de zwangerschap 😅 Ergens hoop ik dat m'n productie 'opdroogt ' en ze hierdoor langzaamaan uit zichzelf stopt.

12 dagen geleden

Ja Juliën wordt eind december twee. Ik wil nog niet stoppen tenzij hij er zelf mee stopt. Ik voed nog 3 keer op een dag, s’ochtends als hij wakker wordt, smiddag en s’avonds voor het slapen.

12 dagen geleden

Ik ben nu aan het afbouwen, zie het niet zitten om met bolle buik nog borstvoeding te geven. Was van plan half jaar borstvoeding te geven dus heb het veel langer gedaan dan verwacht. Mijn zoontje wordt over paar dagen 1. Denk dat gisteren laatste keer was, even slikken, maar ook goed zo. Hebben we mooi toch een jaar gedaan 💪🏻 hoop ik bij deze baby ook te kunnen doen. Hoeveel borstvoeding geef je nog? Ik gaf alleen nog ‘s avonds en 1 x ‘s nachts/ochtend.

11 dagen geleden

Ik merk dat mn tepels meer pijn gaan doen dus wil toch echt wel afbouwen, maar valt me tegen hoe lastig die nachtvoedingen (bij samen slapen) eraf te halen zonder sirenes haha. Avond is gelukt. Charlotte ben benieuwd hoe het lukt om cold turkey te stoppen en hoe je kleintje erop reageert

11 dagen geleden

Hier ook, ben er al langer klaar mee, maar de kleine nog niet 😅 En pijn dat het nu doet aan de tepels 😬. Kan hem meestal wel afleiden en als hij echt dorst heeft werkt soms wat water of anders flesje met wat melk. En soms niets anders dus dan krijgt hij van beide kanten 1 slokje en dat is het, dat weet hij en is dan ook prima. Maar hij is net twee geworden dus snapt het mss ook al een beetje.

11 dagen geleden

Ik was al aan het afbouwen bij mijn zoontje van 14 maanden. Heb in de afgelopen week denk maximaal 2 of 3 keer gevoed. Afbouwen is heel natuurlijk gegaan. Er komt ook bijna niks meer uit, maar ben op zich blij dat dit borstvoedingsavontuur nu aan een eind komt . Straks weer de tweede aangaan 🥵