11 Reacties

6 dagen geleden

-Edit mod Eliza- Reactie weggehaald. Onjuiste medische informatie

6 dagen geleden

Een echo word niet gemaakt met straling maar met geluidsgolven dus heeft niks te maken met een magnetron. Als het de zelfde sterkte had als een magnetron was je kindje gekookt binnen 5 minuten dus ik snap niet waar je dan vandaan haalt 🙈 Dat mensen een paar dagen na een inwendige echo een miskraam kregen komt niet door de echo dat komt omdat een inwendige altijd vroeg word gedaan en vroege miskramen nou eenmaal veel meer voorkomen.

6 dagen geleden

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt? Vind het echt als grote onzin klinken.

6 dagen geleden

En dan als antwoord op de orginele vraag. Nee het kan echt geen kwaad als je een keertje extra gaat kijken als je dat graag wil. Ik zelf zou niet iedere keer gaan kijken maar een paar keer extra is echt geen ramp sommige mensen krijgen hun hele zwangerschap om de 2 weken een echo omdat ze medisch zijn en die kindjes worden ook gewoon gezond geboren

6 dagen geleden

Bedankt je hebt me even laten lachen vandaag🙈🙈

6 dagen geleden

Wow ik heb al zoveel inwendige echo's gehad met m'n tweede zwangerschap. Dit is t resultaat daarvan.. dus ik zou niet zeggen dat t schadelijk is..🤣🤣🤣🤣

6 dagen geleden

Reactie op DaphneA

Wow ik heb al zoveel inwendige echo's gehad met m'n tweede zwangerschap. D ...
Hihi met die blik zou je bijna denken van wel 🤣🤣😍😍😍 grapje he! wat een dotje 😘

6 dagen geleden

Reactie op KittyNootje

Hihi met die blik zou je bijna denken van wel 🤣🤣😍😍😍 grapje he! wat een ...
Hahahah echt he! 🤣🤣
Pfff ik schrik me kapot door dit bericht…. Wat is je bron hiervan? Blij dat de reacties dit bericht tegenspreken maar zou het liefst feiten willen weten. Misschien toch maar zelf op onderzoek uit

6 dagen geleden

Echo’s zijn niet schadelijk, echo’s worden gemaakt met geluidsgolven, die weerkaatsen en daardoor krijg je beeld. Wat wel schadelijk is is röntgen straling zoals een foto bij een botbreuk of straling van een CT scan. Kan dus absoluut geen kwaad, ook inwendig niet.

6 dagen geleden

Hi, Let er alsjeblieft op dat hier alleen wetenschappelijk onderbouwde en medisch betrouwbare informatie gedeeld wordt. Uit onderzoek blijkt dat inwendige en uitwendige echo's veilig zijn en dat ze geen straling afgeven zoals een röntgenapparaat of magnetron. Echo’s werken met geluidsgolven en worden wereldwijd veel gebruikt. Voor vragen hierover kun je het beste terecht bij een verloskundige of gynaecoloog, die je op basis van de laatste onderzoeken kan adviseren. Om misinformatie te voorkomen zal ik enkele reacties weghalen. Liefs, Eliza