12 Reacties

23 dagen geleden

Ik had ook afgelopen week blaasontsteking, gebeurd vaker in prille zwangerschap. Ik drink twee glazen cranberry sap puur en vit C bruistablet 1000mg per dag. Als je teveel pijn heb paracetamol slikken. Als het niet over gaat moet je echt antibiotica kuur. Wel kuur voor zwangere vrouwen

23 dagen geleden

Reactie op Rijkie

Ik had ook afgelopen week blaasontsteking, gebeurd vaker in prille zwangers ...
En heel veel water drinken

23 dagen geleden

Ontsteking is ook niet goed, geeft verhoogde waardes en kan gevolgen hebben tot chronische aandoeningen.. dus een kuurtje is wel even belangrijk maar ook weer dubbel want het eerste trimester is een kwetsbare periode, (waarin de foetale structuren worden aangelegd) overleg met een goede arts zou ik zeggen!!

23 dagen geleden

Komt goed 😘

23 dagen geleden

Ik heb helaas heel vaak blaasontstekingen, wat bij mij het beste werkt is een cranberry pil icm met d mannose. Hopelijk gaat het snel over! Kan me voorstellen dat je liever geen antibiotica slikt, maar een optrekkende blaas/nierbekkenontsteking is nog erger. Goed in de gaten houden hoor! Sterkte🍀
Je kan de werkzame stof(fen) van de antibiotica opzoeken bij o.a. lareb.nl daar kun je dan zien of het idd veilig is voor zwangeren. Er zijn zeker antibiotica die veilig zijn, maak daar ook gebruik van want een blaasontsteking kan ook gevolgen hebben voor de zwangerschap.

21 dagen geleden

Ik zou zeggen vertrouw je dokter. Op mijn cranberry pillen staat namelijk ook dat het afgeraden wordt tijdens zwangerschap dus dan zou ik toch nemen wat de dokter voorschrijft. Mijn moeder had een blaasontsteking toen ze zwanger was van mij en dat is uitgezaaid tot een nierbekkenontsteking waarbij we allebei bijna zijn overleden. Ik snap dat het spannend is, maar het niet nemen van antibiotica is soms gevaarlijker dan het wel nemen. Ik ben geen arts, maar hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen. Sterkte ermee❤️

20 dagen geleden

Met een ontsteking blijven zitten is ook echt niet goed.

12 dagen geleden

D-mannose gebruik ik altijd preventief als ik iets voel opkomen, werkt super!

12 dagen geleden

Zou toch voor een kuur gaan, is inderdaad liever niet tijdens zwangerschap maar een blaasontsteking die je zn gang laat gaan en evt doortrekt naar je nieren is gevaarlijker voor je ongeboren kindje want dit kan ook zorgen voor miskraam/vroeggeboorte..

12 dagen geleden

D-mannose even een aantal tegelijk als kuur.

11 dagen geleden

Het is veilig hoor! Een blaasontsteking die verder gaat naar nierbekken en dergelijke is veel erger… Cranberry sap altijd goed maar zou als het aanhoudt toch de AB gaan gebruiken.